• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    NewYorkBrud skrev 2011-06-23 14:50:53 följande:
    Haha, tack för svar... då undrar jag istället vad TAFT är!?
    Jag vet ju att det finns olika material, men vilket är finast, bäst? Passar till vad.
     Jag vill INTE ha chiffong, så mycket vet jag..

hjälp!
    Vilket material är bäst till en city-klänning?
    Om man vill ha lite drapering så att det blir snmickrande på en mullig brud, vilket tyg passar då?
    Jag skulle ta det som de föreslår. Taft är tunt, matt och prassligt, lite stelt och blev väldigt snyggt att drapera och osv. Om du tittar i mitt galleri så är min första klänning (den längst ner) i polyestertaft (det är alltid polyester om du inte ber om siden särskilt) och den sista/översta i galleriet (som är lite mörkare/champagne) är i sidentaft. Alternativet är oftast satin som är mkt tjockare och glansigare (upplevs ofta som lite tyngre och "lyxigare" medan taft känns lättare och "modernare") och svårade att drapera eftersom det är så tjockt. Att drapera satin kan bli bylsigt.

Skulle nog ta taft om jag var du. Och om din kinatillverkare har det och om du har några extra kronor att lägga på det, då skulle jag välja äkta sidentaft. Polyester är ju konstgjort och blir lite klibbigt när det är varmt (tycker jag) medan siden är världsbäst jämt. Värmer när det är kallt och är sååå svalt och skönt när det är varmt.
  • 1700tal
    Knopan skrev 2011-06-23 14:52:28 följande:
    Var det någon här i tråden som använt tandblekning hemma? Eller kanske har något tips på göra-själv?
    Håller på med det nu faktiskt. Fast skenorna är gjorda av tandtekniker hos tandläkaren. Det är en lång behandling där man bleker på nätterna, 7 nätter. Ska bli bättre resultat då och vara mer skonsamt än intensivblekning. Går på korta check-ups hela tiden hos tandläkaren. Men OH MY F**¤"#^^NG GOD vad hemskt det är!! Nu har jag legat med tandvärk dagen efter varje gång jag gjort detta, jag har tydligen väldigt känsliga tandhalsar... Det visste jag visserligen, har mkt problem med ilningar och så. Men..... värt det...? Fråga igen om några månader!

Nu har jag fått andra direktiv av tandläkaren, kortare blektid, lång tid emellan och under totalt betydligt längre tid. Men visst ger det resultat. Nu har jag inte haft tandvärk på flera dagar (för jag avvaktar så ilningarna går tillbaka först), hade du frågat mig häromdagen hade jag svurit ännu högre och avrått alla från denna tortyr. Lida pin, JA!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-06-23 15:15:59 följande:
    Melerat är mkt finare! Absolut som du säger, mer liv.

Ja, jag har alla tygprover hemma. Man beställde ju varje kollektion för sig för 30 kr eller rubbet med hundratals prover för 150 kr som man fick tillbaka om man beställde inom 10 dagar. Tog alla eftersom pappa ska beställa oxå.

Vi utgick från bilder som vi googlade fram som denna första. Så svart till jacketten:

Byxorna och västen:
    150 spänn som man dessutom får tillbaka var ju bra! 
    Kommer bli supersnyggt det ni valt, han kommer bli så stilig!
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-06-23 15:33:57 följande:
    150 spänn som man dessutom får tillbaka var ju bra! 
    Kommer bli supersnyggt det ni valt, han kommer bli så stilig!
    Mm, fick dock betala fakturaavgiften för proverna men nu ska vi inte vara småsinta!

Ja, jag ser verkligen fram emot att hans kommer snart. De har 2-3 veckors leveranstid så det går ju rätt snabbt. Drömmer Ska bli jättehäftigt att se honom i kläderna, lite mer verkligt. Mina klänningar känns mest som roligt playing dress up. Liksom.. Och så kommer min ring nästa vecka! Hmm, vi skulle nästan kunna gifta oss DENNA aug, allt är ju nästan klart, hehe.

Var köpte ni din blivandes kostym då? Får man fråga vad hela hans outfit kostade?
  • Callie
    1700tal: Härligt att volangdrömmen äntligen är på gång. Ser fram emot att se den på dig när den väl kommer fram.

Knopan: Jag blekte tänderna i höstas och det var verkligen det bästa jag gjort! Gjorde det hos Folktandvården och det kostade 3500 eller 3600 kr. Det är skenorna som är dyra att göra. De rekommenderar att man gör om det under 1-3 dygn med blekning en gång om året eller vart annat beroende på hur fort tänderna blir gula igen. Och då kostar bara tandblekningen några hundralappar.

1700tal: Stackare som får såna ilningar! Jag har själv förstört mitt tandkött vid två kindtänder. Fattade inte vad som hände men tillsammans med min tandhygienist kom vi fram till vad som blev knas. Bytte tandborste som var hårdare än min förra (köper alltid mjuk!) och börjar alltid borsta på samma ställe, vilket gjorde att tandköttet har dragit sig tillbaka vid dessa två tänder. Skittrist och det kommer aldrig ner igen. Dock hade jag inga problem under blekningen. Eller, det kändes som att tänderna blev porösa och skulle gå sönder av minsta lilla.

Här går planeringen annars snabbt framåt!

Fotografen är bokad: fotograftheresehagstedt.se/
    Ev kommer vi ta bilderna vid Gunnebo slott, har inte riktigt bestämt mig ännu.

Frisören och make up bokad: www.salongnoblesse.se/brollop.html
    De tar 1800 för smink och frisyr då jag bara vill locka håret och ha i eget löshår. Ev liten uppsättning där bak

Restaurang bokad: www.rivercafe.se/
    Blir trerättes med vinmeny. Ev tårta, har ej bestämt mig ännu

Floristen bokad. www.lindomefloristerna.se/

Och inbjudningskorten, placeringskorten och tackkort skall beställas i helgen hos www.kortdesign.se/
    Om ni går in på bröllopskort, visa kategorier, välj hjärtan. På första sidan finns Silver Feeling, dessa tar vi!
    Och det bästa av allt är att jag mailade och frågade om de kunde tänka sig att sätta frimärken på korten samt posta dem då vi befinner oss utomlands och det gör de, för 8 kr extra/ kort. Så glad! Nu slipper jag köpa inbjudningskort här och skriva för hand....

Brudklänning: www.mylove-bridal.com/index.php&cPath=2328_2340&products_id=1183

Ringar har vi redan, och de har jag ju redan visat upp här Skrattande

Vad tror ni om det?

Kvar är makens kläder plus skor och det köper vi när vi kommer hem.
    Sonens kläder plus skor.
    Bestämma menyn. Är glutenintolerant så jag vill att allt skall vara ätbart för mig. Därav fundering med tårtan om vi skall ha den eller ej beroende på vad de kan fixa.

Och vi som bara skulle smita iväg!!!
  • 1700tal

Callie - låter som du har läget under kontroll!

Får jag bara fråga om det här med din tandblekning... Bleker du på nätterna oxå? Hur många nätter?

Ja, det var riktigt gruvligt med mina ilningar. Eller det var ju inga ilningar. NU har jag ilningar, 3 dagar efter behandlingen. Det var högklassig regelrätt tandvärk och inget annat. As in, inte äta eller dricka nåt, inte prata på hela dagen för varje gång jag öppnade munnen så högg det i tänderna. Suck och usch och fy. Men skam den som ger sig!

Hm, blev ditt tandkött permanent förstört av en för hård borste? Oj! Kan förstå vad du menar för mitt tandkött tar oxå stryk av hårda borstar men förstört för gott? Drog det sig tillbaka?

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-06-23 15:40:46 följande:
    Mm, fick dock betala fakturaavgiften för proverna men nu ska vi inte vara småsinta!

Ja, jag ser verkligen fram emot att hans kommer snart. De har 2-3 veckors leveranstid så det går ju rätt snabbt. Drömmer Ska bli jättehäftigt att se honom i kläderna, lite mer verkligt. Mina klänningar känns mest som roligt playing dress up. Liksom.. Och så kommer min ring nästa vecka! Hmm, vi skulle nästan kunna gifta oss DENNA aug, allt är ju nästan klart, hehe.

Var köpte ni din blivandes kostym då? Får man fråga vad hela hans outfit kostade?
    Dååååååååligt, ni borde fått även fakturaavgiften tillgodo tycker jag!

2-3 veckor var ju riktigt snabbt för att vara skräddarsytt! Hoppas den blir bra, du får hojta när den kommit! 

Kostymen slipsen och näsduken är köpt på brothers, skjortan på the shirt factory. Tror hela outfiten (exkl. skorna) gått på ungefär 4500 kr. 
  • Skumboll
    Minuz skrev 2011-06-23 16:44:19 följande:
    Skumboll - Han var jättefin!!!!!!
    Det tycker jag också! Men jag är förståss lite partisk....
  • Skumboll

Köpte parfym till bröllopet häromdagen! En sak till att bocka av på listan!

Vad ska ni ha för någon?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!