• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Minuz

1700-tal *ASG* Vi pratar om samma kyrka. Precis som du skrev är slottet STORT men kapellet jättelitet. När jag såg det på  fyra bröllop så kändes gången och kapellet alldeles för litet även om vi ska ha ett litet bröllop......

• 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-06-14 14:29:10 följande:
    Inte så farligt lång tid alltså... *funderar vidare*
    Men hallå! Har du verkligen TID att fundera mer??
  • Darling Daisy
    1700tal skrev 2011-06-14 14:34:07 följande:
    Men hallå! Har du verkligen TID att fundera mer??
    Nä, egentligen inte...

Men just idag känner jag för att shoppa en mygg- och knottdödarmaskin istället för roliga saker till mig själv. Med tanke på knottinvasionen som drabbade oss i helgen så är det knottdödning som ligger högst på listan nu!!

Är för övrigt inte så säker på om jag ska ha nån slöja... det är nog inte riktigt min stil... egentligen.
  • 1700tal
    Minuz skrev 2011-06-14 14:33:14 följande:
    1700-tal *ASG* Vi pratar om samma kyrka. Precis som du skrev är slottet STORT men kapellet jättelitet. När jag såg det på  fyra bröllop så kändes gången och kapellet alldeles för litet även om vi ska ha ett litet bröllop......
    Hehe! Men visst är det lustigt att alla slottskapell är så pyttiga... Samma på Vadstena slott (som ju är byggt av samma gubbe och under samma år, slotten är ju nästan identiska), de tar 500 pers (!!) som festlokal men kapellet tag visst typ 60 pers! Förvånad

Ligger Kalmars slotts kapell i själva slottet? Uppför ett antal trappor? Har varit i slottet med minns inte så mkt av det.
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-06-14 14:38:07 följande:
    Nä, egentligen inte...

Men just idag känner jag för att shoppa en mygg- och knottdödarmaskin istället för roliga saker till mig själv. Med tanke på knottinvasionen som drabbade oss i helgen så är det knottdödning som ligger högst på listan nu!!

Är för övrigt inte så säker på om jag ska ha nån slöja... det är nog inte riktigt min stil... egentligen.
    Haha, shit vad oromantiskt! Fast förstår ert knottproblem, har ju själv bott i skotska höglandet!

Men då kanske du ska satsa på nån fin hårdekoration istället? Om inte slöja är din grej...
  • Skumboll

Hej hopp tjejer! Här har det varit bråda dagar...

I fredags var vi på restaurangen och gick igenom mer detaljer. Vi har beställt blommor till borden via restaurangens florist. Vi har bokat tid för provsmakning av tårta på tösse. Har varit med klänningen till sömmerskan, insåg att jag behövde lite hjälp med att fästa upp släpet och så kortade jag av den ett par centimeter mitt fram så jag inte snubblar på den.
    Igår var vi i kyrkan och träffade prästen så nu är ingång- och utgångsmusik, psalmer och sånt fixat. Och så får pappa gå med mig in, jag behövde inte ens dra någon vit lögn för att få igenom det. :-P
    Idag har jag varit in till stylisten och gått igenom hår och smink, kommer blir toppen! 

• Minuz

Kapellet ligger inne i själva slottet, upp för ett antal trappor.
    När jag såg det på Tv så tänkte jag bara: Vad litet det är, man får ju knappt plats i gången och "dörrarna" till bänkarna är jättehöga.
    Så det känns som att man kommer " försvinna"  och inte kommer synas som jag iaf vill denna dag.

Kalmar slott

Mönsterås kyrka

• S2011
    1700tal skrev 2011-06-14 14:32:41 följande:
    S2011 skrev 2011-06-14 14:15:25 följande:
    (återvänder efter precis huuuur lång bortavaro som helst)
    1700-tal: Min blivande har nyss fått hem sin Suitopia-kostym och är stolt som en tupp Glad  Han är så himla nöjd med den så han planerar köpa fler därifrån. Och passformen var suverän!
    Och vad är det förresten jag har sett?! Har det blivit ett helt nytt slott nu?Glad 
     Nej men HEJ igen, det var länge sen! Skrattande

Jaså, han har oxå beställt en? Vilket tyg tog han? Du har ingen bild du kan ta på den och visa?? Drömmer

Hm, nytt slott... Mnjaa, beror på vilket slott vi var inne på sist du hängde med i svängarna? Vi har ju utvärderat typ alla här i östergötland. Men vår taija budget och 90 gäster har gjort det lite besvärligt. Vi hoppade från Bjärka säby till Vadstena slott till Ljungs slott. Däremellan gjorde vi en liten "detour" till Löfsta slott och Ekenäs slott..... Men vi har landat på Ljungs som var perfekt! Jag ville boka på plats, blivanden ville vänta. Då blev jag (lite) putt och sa att han fick ringa och boka när han "kände" att det var bra och vi bestämde att vänta nån vecka. Och nu står vi här, tekniskt sett fortf utan lokal. Maaaaassa veckor har gått nu...

Och det säger jag bara, är vårt datum upptaget när han väl får tummen ur, då får han gifta sig med nån annan.... Skrikandes
    Ja, han beställde en kostym (nehru-krage på kavajen) i svart Philip.
    Jag har inga bilder med min blivande på insidan, men jag tog ett par med telefonkameran på själva kostymen där den hänger (kommer antagligen inte ge så himla mycket, men ändå).

Jag tror att ni var på Vadstena sist jag var med, men kul att ni hittat nåt ni gillar, som ni inte bokatFlört

Jag sitter och pillar med rispåsar....Foten i munnen
    Trodde jag skulle slippa riskastandet, men m2b såg ut som han höll på att få en stroke när jag föreslog att vi skulle skita i det. Så nu sitter jag här med 64 rutor i dimblå-gråsilvrig organza (som jag hade en bareknuckle-fight med tygaffärsexpediten om att få köpa alls) som jag klipper pluttiga hål i och "syr" med ljusblått presentsnöre. De blir söta, men maaaan, vilket jobb!Skrikandes
  • Sommarbrud

Idag var jag hos sömmerskan o lämnade in min klänning och 8 cm ska hon sy in den Förvånad Andas? Nej skulle inte tro det ..

• S2011
    Darling Daisy skrev 2011-06-14 14:38:07 följande:
    Nä, egentligen inte...

Men DD. MED slöja behöver du ju inte bekymra dig över några mygg/knott.
    Bara svepa in dig i din enorma (tja, beroende på vad du tänkt köpa förstås) slöja och partaja hela kvällen lång Skrattande

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!