• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Darling Daisy
    S2011 skrev 2011-06-14 15:03:17 följande:
    Men DD. MED slöja behöver du ju inte bekymra dig över några mygg/knott.
    Bara svepa in dig i din enorma (tja, beroende på vad du tänkt köpa förstås) slöja och partaja hela kvällen lång Skrattande

DET var det smartaste förslaget hittills!!
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-06-14 14:53:41 följande:
    Idag var jag hos sömmerskan o lämnade in min klänning och 8 cm ska hon sy in den Förvånad Andas? Nej skulle inte tro det ..
    Ojojoj! Det var inte lite det! Var klänningen så stor alltså?
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-06-14 15:16:59 följande:
    Ojojoj! Det var inte lite det! Var klänningen så stor alltså?
    Jag tyckte inte det men ja tydligen :)
  • 1700tal
    Minuz skrev 2011-06-14 14:47:07 följande:
    Kapellet ligger inne i själva slottet, upp för ett antal trappor.
    När jag såg det på Tv så tänkte jag bara: Vad litet det är, man får ju knappt plats i gången och "dörrarna" till bänkarna är jättehöga.
    Så det känns som att man kommer " försvinna"  och inte kommer synas som jag iaf vill denna dag.

Kalmar slott
    Ahaaa, det var DET avsnittet. Vad kul för vi tittar aldrig på det men vi zappade förbi som hastigast och det var precis de bilderna då och vi kommenterade över vilken jättefin kyrka det var! Men hade ingen aning om att det var varken kalmar eller slottet. Men ja, den såg liten ut... Men hur många är ni?

S2011 - jättesnygg! Satt precis och tittade på sån med kinesiska kragen, tyckte den såg cool ut. Så cool att det fortmodligen skulle bojkottas av min konservative (=ibland lite tråkige) sambo. Tänkte den kunde va en lite modernare jobbkostym. Ska fråga honom när han kommer hem sen...

Asså, det var Vadstena sist... Ja, det hade varit underbart och betydelsefull men tyvärr alldeles för dyrt. Med ljung och dess förutsättningar betyder det att vi redan nu har sparat ihop pengarna som behövs, allt vi sparar utöver det blir bara plus i kanten. Och slottet är underbart och ägaren flexibel och med ett genuint historiskt intresse. Och så får vi styra och ställa nästan som vi vill och har tillgång till slottet 1,5 vecka, då ställer de in alla andra aktiviteter. Men som sagt, det är inte bokat än...

Hehe, lycka till med dina påsar! Drömmer Låter lagom kul. Har görs minsann inget sånt pyssel, gästerna får ta med sig vad de bäst vill att kasta!
  • Humlan66

Nu har jag ÄNTLIGEN hittat en guldsmed som ska fixa min ring ..hihi Åhh det är sååå spännande.Så nu har jag lämnat allt guld och han ska smälta om det till en ny ring med 4 små stenar på vardera sida samt en större i mittten. och detta för 1800 kr Skrattande.Den förra skulle ju ha närmare 4000, så liiite skillnad va fniss

Sen har jag lämnat in mina trånga brudskor till skomakaren så kan ska ta ut dem åt mig så mycket det går, ska prova på fredag. Mycket spännande på G nu .Sen har jag hittat den utgångslåt jag vill ha i kyrkan och bara hoppas att gubben min ska gilla det med hihi

Phuu.-.- vila lite sen tvättstugedags

• S2011
    1700tal skrev 2011-06-14 15:19:40 följande:
    S2011 - jättesnygg! Satt precis och tittade på sån med kinesiska kragen, tyckte den såg cool ut. Så cool att det fortmodligen skulle bojkottas av min konservative (=ibland lite tråkige) sambo. Tänkte den kunde va en lite modernare jobbkostym. Ska fråga honom när han kommer hem sen...

Asså, det var Vadstena sist... Ja, det hade varit underbart och betydelsefull men tyvärr alldeles för dyrt. Med ljung och dess förutsättningar betyder det att vi redan nu har sparat ihop pengarna som behövs, allt vi sparar utöver det blir bara plus i kanten. Och slottet är underbart och ägaren flexibel och med ett genuint historiskt intresse. Och så får vi styra och ställa nästan som vi vill och har tillgång till slottet 1,5 vecka, då ställer de in alla andra aktiviteter. Men som sagt, det är inte bokat än...

Hehe, lycka till med dina påsar! Drömmer Låter lagom kul. Har görs minsann inget sånt pyssel, gästerna får ta med sig vad de bäst vill att kasta!
    Jo, han föll faktiskt på en gång för den där kragen. "Ser ut som en häftig Matrix-kavaj" sa han =D

Åh, skittråkigt med Vadstena, du. Men Ljung och förutsättningarna där låter ju helt fantastiskt! Och himla bonus med ekonomin där, får man ju säga.

Ja, påsarna alltså... Jag är ju egentligen rätt värdelös på den typen pyssel. Den typen som innehåller tyg, sy osv alltså Flört
    Redan i tygaffären stötte jag ju på patrull i form av tanten i kassan.
    Jag: "Hej. Jag ska göra rispåsar och undrar om du tror att jag behöver en halv eller en hel meter av det här?"
    Hon: "Alltså, det vanligaste är att man använder tyll och det hittar du..."
    Jag: "Fast jag vill INTE HA TYLL! Jag vill ha det här!"
    Hon: "Alltså, organza är ju ganska svårt att hålla på med och.."
    Jag: "FAST JAG VILL FORTFARANDE HA DET!!"
    (fortsatt käbbel om organza VS tyll)......

..Sen fortsatte det med att hon skulle mästra mig i storleken på påsarna...

..Och så höll vi på att gaffla ungefär en kvart innan jag till slut fick mitt jäkla tyg.

Nu har jag väl gett mig f-n på att lyckas med påsarna bara för människan i tygaffärn...
    Det är pyssligt, men blir faktiskt bra Skrattande

Har sålunda hunnit ha mina (egentligen) första Bridezilla-moments sen sist jag var aktiv i den här tråden =D
  • Darling Daisy

OBS - kolla iiiiiiinte in på lilly.dk!!! De har ännu mer snyyyyyyygga klänningar på rea nu.... *suckar och drägglar*

• Humlan66
    Darling Daisy skrev 2011-06-14 15:39:01 följande:

OBS - kolla iiiiiiinte in på lilly.dk!!! De har ännu mer snyyyyyyygga klänningar på rea nu.... *suckar och drägglar*

FörvånadFörvånad"rusar in"
  • Skumboll

Hahaha, sånt får du inte nämna i den här köpgalna tråden! :-P
  • 1700tal
    S2011 skrev 2011-06-14 15:33:06 följande:
    Jo, han föll faktiskt på en gång för den där kragen. "Ser ut som en häftig Matrix-kavaj" sa han =D

Åh, skittråkigt med Vadstena, du. Men Ljung och förutsättningarna där låter ju helt fantastiskt! Och himla bonus med ekonomin där, får man ju säga.

Ja, påsarna alltså... Jag är ju egentligen rätt värdelös på den typen pyssel. Den typen som innehåller tyg, sy osv alltså Flört
    Redan i tygaffären stötte jag ju på patrull i form av tanten i kassan.
    Jag: "Hej. Jag ska göra rispåsar och undrar om du tror att jag behöver en halv eller en hel meter av det här?"
    Hon: "Alltså, det vanligaste är att man använder tyll och det hittar du..."
    Jag: "Fast jag vill INTE HA TYLL! Jag vill ha det här!"
    Hon: "Alltså, organza är ju ganska svårt att hålla på med och.."
    Jag: "FAST JAG VILL FORTFARANDE HA DET!!"
    (fortsatt käbbel om organza VS tyll)......

..Sen fortsatte det med att hon skulle mästra mig i storleken på påsarna...

..Och så höll vi på att gaffla ungefär en kvart innan jag till slut fick mitt jäkla tyg.

Nu har jag väl gett mig f-n på att lyckas med påsarna bara för människan i tygaffärn...
    Det är pyssligt, men blir faktiskt bra Skrattande

Har sålunda hunnit ha mina (egentligen) första Bridezilla-moments sen sist jag var aktiv i den här tråden =D
    Jupp, Ljung blir super... Och allt landar då på ca 50 000 kr (catering och egen alkohol) för 90 gäster istället för Vadstenas motsvarande 100-120 000 kr (all inclusive, inget alternativ fanns) för samma gäster. Förvånad Och därmed var Vadstena slutdiskuterat...

Men galna människa! Vad var det för pucko du råkade ut för?? Dessutom låter det ju jättekonstigt, det brukar ju visst va organza i rispåsar... Det är ju organzapåsar som säljs i varje hörn till såna ändamål!

Haha, men då MÅSTE du ju prove her wrong lixom, helt klart. Kämpa på! Har du bild på en färdig förresten? Nu blev jag riktigt nyfiken på hur de ser ut!

Måste oxå kika in där... Drömmer Sist fanns bara stora strl... Inte för jag ska ha nån...
    Skumboll skrev 2011-06-14 15:52:54 följande:
    Hahaha, sånt får du inte nämna i den här köpgalna tråden! :-P
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!