• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Miceme
    zvartaliljan skrev 2011-06-13 21:08:20 följande:
    haha det mest pinsamma är väl att jag uttalade det fel under vigseln!!! Snacka om att han var sur på mig sen Skäms

Ja den stora tjejen har en underbar naturlig röd hårfärg, mitt är lite mer rödbrunt, men önskar att jag hade hennes hårfärg! Näbbarna är mina systerdöttrar, förutom mina egna barn då.

Du får hävda att det var den svenska översättningen av namnet.

Hoppas att din mamma kommer över svärmors mer "avslappnade" stil.

• 1700tal
    Minuz skrev 2011-06-14 08:44:13 följande:
    Vem levererar varor i sverige från equick?

Jag blir snart galen........ Min klänning skickades den 9 maj, var i beijing den 24 maj och 2 juni i london och sedan är det tomt.......... Jag har skickat ett antal mail till företaget utan svar.

Men nu har iaf min andra klänning, fluff fluffen skickats. Och den ska bli så spännande att få. Ska ta ca 10-15 arbetsdagar innan den kommer. Så nu hoppas jag på den.........
    Va, men hur kan det ta så lång tid att skickas?? Vad skickar de med för lustigt fraktbolag? Förvånad Över en mån i frakt, måste ju hänt nåt... Ska ju inte ta mer än några dar, eller skickar de med snigelpost? Obestämd Nä, de kan de väl ändå inte?

Hoppas verkligen de dyker upp snart, båda två!
  • Darling Daisy

Jisses så snygga ni var allihop, Liljan!! Grattis!

Vem är det mer som blev fru i helgen? Junibruden? Har vi fått rapport från henne?

Inatt drömde jag mardrömmar om min klänning! Huwwa, nu börjas det! Hade den på mig någon vecka innan bröllopet och var ute i nån trädgård. Där kom jag emot en marschall med släpet så klänningen började brinna! Panik, fick av mig klänningen, men hade sen halvsmälta bitar av spetsen fastkletade i håret och ansiktet... Vaknade innan själva bröllopsdagen, så jag fick inte veta hur det gick, tyvärr!

Funderar på om jag måste shoppa något mer... Har ni några förslag?
    Har:
    1. klänning (det blir nog den med spets från dhgate)
    2. skor
    3. bra bh
    4. lite olika hårblommor (vet dock inte om de passar till nya klänningen eller så)
    5. strumpor
    6. ett halsband (som jag är lite osäker på om jag ska ha)

Behöver jag nån bolero/sjal, tror ni? Väska? Slöja?
    Och, viktigast av allt, varifrån vågar man beställa nu när det är bara 2,5 veckor kvar!?!?!?!?

• Miceme
    Darling Daisy skrev 2011-06-14 09:51:00 följande:

Vem är det mer som blev fru i helgen? Junibruden? Har vi fått rapport från henne?

Inatt drömde jag mardrömmar om min klänning! Huwwa, nu börjas det! Hade den på mig någon vecka innan bröllopet och var ute i nån trädgård. Där kom jag emot en marschall med släpet så klänningen började brinna! Panik, fick av mig klänningen, men hade sen halvsmälta bitar av spetsen fastkletade i håret och ansiktet... Vaknade innan själva bröllopsdagen, så jag fick inte veta hur det gick, tyvärr!

Har:
    2. skor
    3. bra bh
    4. lite olika hårblommor (vet dock inte om de passar till nya klänningen eller så)
    5. strumpor

Och, viktigast av allt, varifrån vågar man beställa nu när det är bara 2,5 veckor kvar!?!?!?!?

Jag tycker ju att slöja är jättefint, jag har beställt två slöjor från figureisland (nåt sånt heter säljaren) och det har kommit jättefort. Min väska använde jag aldrig, vi bodde ju på tempelgården och då var det smidigare att gå till vår stuga.
  • 1700tal

Åh förresten! Igår beställde sambon sin jackett från suitopia!! Skrattande På eget initiativ dessutom! Förvånad  Tygproverna kom igår och han beställde samma dag, okeeeej... Nå, han letade upp denna "helhetsbild" på nätet och så tog han tygerna som mest liknade dem. Förutom västen som är mer åt det gräddiga neutrala hållet, inte det traditionella grå.

Bilden vi utgick från:

Tygerna blev (från suitopia):

Överdelen i svart (55% kashmirull, 45% polyester):

De klassiska randiga byxorna (55% kashmirull, 45% polyester):

Och den gräddvita västen (85% kashmirull, 10% bomull, 5% siden - guuuud, vilket underbart tyg!):

Ska bli SÅ spännande, nästan lika spännande som mina klänningar... Flört

• 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-06-14 09:51:00 följande:

Har:
    2. skor
    3. bra bh
    5. strumpor

Älskar ju slöjor (numera), kanske en sån?? Men det är ju det där med lev.tiden...

Haha, drömmarna har nog alla vid nåt tillfälle! Är en riktig "drömmare" jag, har drömt allt man kan tror jag...
  • Farmall

Zvartaliljan: Så fina ni var! och va många brudnäbbar och tärnor ni hade, kul!

Tack alla för kommentarerna och gratulationerna till oss. Tänkte jag skulle lägga in fler bilder när jag fått dem.

• 1700tal
    Farmall skrev 2011-06-14 10:56:58 följande:
    Tack alla för kommentarerna och gratulationerna till oss. Tänkte jag skulle lägga in fler bilder när jag fått dem.
    Jaaaa, mer bilder vill vi ha på er!!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!