• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Smileycat
    helsingebrud skrev 2011-06-13 11:03:45 följande:
    tycker den ser jätte fin ut, är det pärlor och paljetter på livet?
    tack ja, det är som på den röda ungefär, som ett zickzack mönster nästan
    Humlan66 skrev 2011-06-13 11:16:03 följande:
    smileycat  Jättefin klänning och det kanske ordnar sig med längden när du får dom rätta skorna på dig eller så får du välja skor med hög klack ;)
     tacktack
    jaa, jag funderar på att köpa en underkjol ändå, som man lixom får ordning på allt tyg  
  • Pinkgrape
    Farmall - Oj, vad fina ni var! Grattis återigen :)

Callie - Skönt att du fått svar, då ska nog allt bli rätt :)

Smileycat - Klänningen var ju jättefin i vitt också :D
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • 1700tal

Humlan - Usch, vad tråkigt med problemen med släkten. Allt jag kan säga är att jag vet hur det är, vi hade det väldigt besvärligt i början. Nu har det dock svängt helt, väldigt skönt men visst håller vi fortf en viss distans. Hur kan man göra annan? Men det viktigaste för oss nu är att vi står samman, det är han och jag som är VI. Vi är inte våra föräldrars barn i första rummet utan ett par som har valt varann och det har nu accepterats helt. Försök att stå över det hela om du kan, höj dig över raseri och besvikelse. Mata dem inte med samma mynt, överväg orden och bränn inga broar. Tänk om du vaknar upp en dag och de ser dig på ett helt annat, mkt bättre sätt! Och din blivande som en vuxen man som kan tänka och tycka själv. Skrattande

Callie skrev 2011-06-12 13:24:39 följande:
    Ha ha, det låter ju bra! Gick upp 20 kg när jag var gravid och såg då ut som en flodhäst Glad som tur var gick jag ned allt igen och är tillbaka på mina 60 kg, men rumpan och låren är inte längre helt släta. Såg bild på dig i din brudklänning tidigare här i tråden och du är verkligen fantastiskt vacker.
    Vad gullig du är, tack! {#emotions_dlg.flower} Och bra jobbat med dina 20 kg!! Jag gick upp 18 kg, blä... (pga medicin dock, inte gravid) Gått ner 10 av dem, så lite kvar.. Men hoppas och tror att klänningen kommer passa sen oxå när jag gått ner lite mer. Skrattande
  • Humlan66
    1700tal skrev 2011-06-13 12:48:47 följande:
    Humlan - Usch, vad tråkigt med problemen med släkten. Allt jag kan säga är att jag vet hur det är, vi hade det väldigt besvärligt i början. Nu har det dock svängt helt, väldigt skönt men visst håller vi fortf en viss distans. Hur kan man göra annan? Men det viktigaste för oss nu är att vi står samman, det är han och jag som är VI. Vi är inte våra föräldrars barn i första rummet utan ett par som har valt varann och det har nu accepterats helt. Försök att stå över det hela om du kan, höj dig över raseri och besvikelse. Mata dem inte med samma mynt, överväg orden och bränn inga broar. Tänk om du vaknar upp en dag och de ser dig på ett helt annat, mkt bättre sätt! Och din blivande som en vuxen man som kan tänka och tycka själv. Skrattande
    Ja du 1700 tal.Det vore väl underbart.Relationen med hans mamma har väl blitt lite bättre men nu är det kusinen eller lill mamman som m2b kallar henne eftersom hon tagit på sig den rollen som är problemet.Hon är ju dessutom alltid med på allt som sker.Men han ska prata med henne och kan hon inte acceptera att han valt mig med allt va det innebär ska han be hennne stanna hemma från bröllopet.Vi får se hur det går
  • Miceme
    Smileycat skrev 2011-06-13 10:57:28 följande:
    Lite dåliga bilder då de är från mobilen som sagt, men bättre än inga
    fram
    bak
    Liite lång kanske??
    bortse från mina konstiga grimaser...
    Jätefin, överdelen är ju väldigt lik orginalet!
  • 1700tal
    Humlan66 skrev 2011-06-13 13:06:22 följande:
    Ja du 1700 tal.Det vore väl underbart.Relationen med hans mamma har väl blitt lite bättre men nu är det kusinen eller lill mamman som m2b kallar henne eftersom hon tagit på sig den rollen som är problemet.Hon är ju dessutom alltid med på allt som sker.Men han ska prata med henne och kan hon inte acceptera att han valt mig med allt va det innebär ska han be hennne stanna hemma från bröllopet.Vi får se hur det går
    Hoppas det löser sig.. Det är nog väldigt bra om han kan uttrycka vad han känner inför dem. Min blivande hade oxå SÅÅ svårt att säga ifrån men till slut var han tvungen för husfridens skull. Fast på ett lugnt och sansat. Och OJ, vilken skillnad det gjorde.

Är det hans kusin alltså som är en självutnämnd lill-mamma? Varför då? Förvånad En vuxen man med en riktig mamma, vad ska han med en lill-mamma till överhuvudtaget kan man undra...

Och FARMALL - så fantastiskt fina ni var på er stora dag!! {#emotions_dlg.flower}
  • Callie

Hej alla,

Idag bokade jag frisör och make up, blev så glad att de hade ledigt på just den salongen jag ville ha, dock blir det med en frisör jag aldrig tidigare träffat men det blir säkert bra Solig. Och det är även frisören som skall sminka mig. Frågade faktiskt inte vad det kostade men skall göra det senare ikväll, skall ringa dit runt midnatt (min tid) för att få prata med frisören själv.

Men det är inte lätt att ringa runt när man befinner sig såhär på andra sidan jorden. Skype har hörts lite dåligt idag också. Och nu när jag ringde frisören så gick jag in i badrummet för att inte väcka sonen och då ekade det ju givetvis extra rejält.

Jag klippte av 10 cm av mitt hår i slutet av april som jag ångrar djupt nu Gråter. Har aldrig ångrat mig så efter en klippning någon gång. Som vanligt satt jag och sa; klipp på du, ta bort allt det slitna. Hade inte en tanke på att vi skulle gifta oss senare samma år. Pucko mig! Nu går mitt hår cirka 15 cm under axlarna så det är ju inte direkt kort ändå, men jag hade ju velat ha låååångt hår. Och som jag hade för bara 2 månader sedan... Men löshår finns ju och som jag kommer att använda.

Vilka frisyrer skall ni ha? Själv vill jag ha utsläppt lockigt hår, och delvis lite uppsatt bak på huvudet. Som typ så här fast jag vill nog ha lite mer lockar. Har googlat massor men hittar ingen klockren frisyr jag vill ha. Har ni något tips på en bra sida som har bilder liknande denna? Sen tycker jag det är lite svårt att tänka sig själv i en frisyr när modellen är blond och jag är mörk.

• Callie
    Smileycat skrev 2011-06-13 10:57:28 följande:
    Lite dåliga bilder då de är från mobilen som sagt, men bättre än inga

Liite lång kanske??
    bortse från mina konstiga grimaser...  
    Jättefin klänning! Ser lite lång ut men vilka skor har du på dig och har du underkjol under?
  • Callie

Känner mig riktigt effektiv idag här på kvällskvisten. Då var floristen förvarnad om att vi skall beställa bukett. Vi bestämde att jag skall ringa två veckor före och ange exakt vilka blommor jag vill ha, mailar bild på en bukett samt att jag även kommer dit dagen efter vi kommer hem (exakt en vecka till bröllopet) och visar vilken färg maken kommer ha på kravatten och näsduken så att blommorna kan matchas. Om han nu väljer rosa och inte silver. Hade inte ens en tanke på detta!

Det blir säkert bra detta! Hoppas nu bara klänningen passar.... Skrattande

• Humlan66
    1700tal skrev 2011-06-13 13:32:10 följande:
    Hoppas det löser sig.. Det är nog väldigt bra om han kan uttrycka vad han känner inför dem. Min blivande hade oxå SÅÅ svårt att säga ifrån men till slut var han tvungen för husfridens skull. Fast på ett lugnt och sansat. Och OJ, vilken skillnad det gjorde.

Är det hans kusin alltså som är en självutnämnd lill-mamma? Varför då? Förvånad En vuxen man med en riktig mamma, vad ska han med en lill-mamma till överhuvudtaget kan man undra...

Och FARMALL - så fantastiskt fina ni var på er stora dag!! {#emotions_dlg.flower}
    Tack gumman- Ja ni lär väl höra det går sen Flört
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!