• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Callie

Tack! Nu har jag mailat dem så jag hoppas det kommer fram.

Måste meddela husvakten att vi beställt klänning och sen då skor så hon vet varför det kommer hem lite avier sen =).

Precis, kravatt ser betydligt mer uppklätt ut, det tycker jag med. Särskilt när maken alltid har kostym och ibland även slips varje dag på jobbet. Så jag hoppas att han trivs i det och att det passar. Maken såg att vissa västar hade knäppningen rätt högt upp och det vill han inte utan vill ha den längre ner. Och så vill han nog ha matchande näsduk i kavajfickan, inte blomma. Hur skall ni ha det?

• Sessan67
    Callie skrev 2011-06-12 16:05:36 följande:

Måste meddela husvakten att vi beställt klänning och sen då skor så hon vet varför det kommer hem lite avier sen =).

Precis, kravatt ser betydligt mer uppklätt ut, det tycker jag med. Särskilt när maken alltid har kostym och ibland även slips varje dag på jobbet. Så jag hoppas att han trivs i det och att det passar. Maken såg att vissa västar hade knäppningen rätt högt upp och det vill han inte utan vill ha den längre ner. Och så vill han nog ha matchande näsduk i kavajfickan, inte blomma. Hur skall ni ha det?
    Till mig kom DHL utan att de ringde innan - var förstås inte hemma då men de hade lämnat en lapp om att jag skulle kontakta dom. Gick in via hemsidan och valde en ny leveransdag. Tyvärr leverarade de bara på kontorstid, så kunde inte vara hemma och ta emot. Fick skriva på en fullmakt (som skulle lämnas på ett synligt ställe) på baksidan av lappen de lämnat om att det var ok att de lämnade paketet utanför dörren.

Går ju att hålla koll på ungefär när leveransen ska komma via deras spårningssida - om du har någon som kan ta emot den är det nog bra.
  • Pinkgrape
    Callie skrev 2011-06-12 16:05:36 följande:

DHL ringde inte mig heller, men jag var hemma, så det gick ju bra :)

Ja, men precis så tänkte jag också, att kravatt kanske blir bättre då :) Vi valde en väst som har knäppningen rätt högt upp. Den ser inte riktigt lika hög ut i verkligheten som på bilden, men eftersom västen och kravatten är i samma färg tyckte vi att det blev snyggare så.

Vi kommer inte ha blommor alls, varken i brudbuketten eller knapphålsblomma. Vi har valt fjädrar och pärlor istället, så min blivande kommer ha en liten sådan kombination. Vi kör utan näsduk, för min blivande gillar inte det och jag tänker inte lägga mig i alltför mycket i hans klädsel. Han måste ju få känna sig fin och bekväm också :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Callie

Ha ha, ja lite måste de ju får bestämma Flört.

Jag tror att maken måste ut och prova och känna sig fram vad han passar i och vad han tycker är snyggt. Tror att vi kan åka och kolla lite på västar och kravatter om tre veckor ungefär och kanske blir det så att vi köper redan något  här. Men det är inget billigt land vi bor i så det är samma priser som i Sverige, så med priset spelar det ju ingen roll. Och sedan planerar han att gå ner 5 kg i vikt till augusti och jag vet att han avskyr att prova kläder när han väger något kilo för mycket. Åhh, jag vill ut på shoppingtur nu!

Bra med tipset med fullmakter om DHL. Vi beställde en ny vagn innan vi åkte hit och då dök ju DHL bara upp, givetvis när vi precis hade lämnat hemmet. Men vi åkte och hämtade vagnen själva dagen efter. Måste kolla upp hur länge de håller paketet hos dem. Måste väl vara 3 månader väl? För tänk om klänningen kommer om en månad, då får den nästan ligga och vänta i en månad på DHL.

• Callie
    Pinkgrape skrev 2011-06-12 16:20:58 följande:
    DHL ringde inte mig heller, men jag var hemma, så det gick ju bra :)

Ja, men precis så tänkte jag också, att kravatt kanske blir bättre då :) Vi valde en väst som har knäppningen rätt högt upp. Den ser inte riktigt lika hög ut i verkligheten som på bilden, men eftersom västen och kravatten är i samma färg tyckte vi att det blev snyggare så.

Vi kommer inte ha blommor alls, varken i brudbuketten eller knapphålsblomma. Vi har valt fjädrar och pärlor istället, så min blivande kommer ha en liten sådan kombination. Vi kör utan näsduk, för min blivande gillar inte det och jag tänker inte lägga mig i alltför mycket i hans klädsel. Han måste ju få känna sig fin och bekväm också :)
    Visade den bilden för maken tidigare igår men han tyckte den var lite för rosa. Själv tycker jag den är superfin.
    Maken gillade denna bäst med silvrig väst och kravatt:

Men tyckte då knäppningen var lite för högt upp. Mer så här vill han visst ha det:

Men jag tycker nog det är snyggast med hög knäppning. Men han får helt enkelt prova sig fram Skrattande
  • Pinkgrape
    Callie skrev 2011-06-12 16:43:28 följande:
    Visade den bilden för maken tidigare igår men han tyckte den var lite för rosa. Själv tycker jag den är superfin.
    Maken gillade denna bäst med silvrig väst och kravatt:

Men tyckte då knäppningen var lite för högt upp. Mer så här vill han visst ha det:

Men jag tycker nog det är snyggast med hög knäppning. Men han får helt enkelt prova sig fram Skrattande
    Ja, det är ju jättesvårt det där. Jag trodde inte alls att min blivande skulle gilla den rosa som han nu köpt, men han är riktigt förtjust i den. Han är en sådan som alltid bär svart nästan, tycker inte om färger, lyssnar på hårdrock och jobbar med bilar :P Jag tappade hakan lite, men är glad :)

Den min blivande har ser ut (nu går jag efter den vi har hemma och inte bilden) som ett mellanting mellan den med högre och den med lite lägra knäppning. Jag tycker det är fint vilket som egentligen :) Silver kan nog dessutom bli riktigt snyggt, speciellt ihop med rosa kravatt :)
  • Callie

Känns som att jag spammat er tråd idag Skrattande. Nu måste jag krypa till sängs, men känns som att i huvudet kryllar det av ideér och todos. Men det tar vi i morgon. Natti natti!

• Humlan66

Nu måste jag slänga ut en fråga.. Visst va det någon utav er tjejer som köpte en underkjol med släp billigt  ?? ( tror det va pinkgrape ) vart köptes den ifrån ?

• Pinkgrape
    Humlan66 skrev 2011-06-12 17:43:14 följande:
    Nu måste jag slänga ut en fråga.. Visst va det någon utav er tjejer som köpte en underkjol med släp billigt  ?? ( tror det va pinkgrape ) vart köptes den ifrån ?
    Jag köpte min jättebilligt, betalade ca 30 dollar med fri frakt. Hon som säljer har dock ökat priset nu till ca 50 dollar, men fortfarande fri frakt. Jag skulle nog ändå säga att underkjolen är värd drygt 300kr. Den är jättefin och frakten var snabb :)

Länk till kjolen jag beställde www.dhgate.com/p_ff8080812e7a6478012eb2ee209915d2.html
  • Humlan66
    Pinkgrape skrev 2011-06-12 20:10:25 följande:
    Jag köpte min jättebilligt, betalade ca 30 dollar med fri frakt. Hon som säljer har dock ökat priset nu till ca 50 dollar, men fortfarande fri frakt. Jag skulle nog ändå säga att underkjolen är värd drygt 300kr. Den är jättefin och frakten var snabb :)

Länk till kjolen jag beställde www.dhgate.com/p_ff8080812e7a6478012eb2ee2099...
    Tack för hjälpen Glad
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!