• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Callie
    Humlan66 skrev 2011-06-12 13:37:34 följande:
    Hej.. tack för ditt stöd. Jo han har svååårt att prata med släkten och säga hur han känner. Så vi ska se vad det blir av det här nu då. Jag är livrädd att det ska blossa upp nya och STÖRE problem nu, men blir det så blåser jag av bröllopet och det vet m2b.För då är glädjen bortaRynkar på näsan
     Inför sin mamma blir han ofta den där lille gossen som piper- Ja mamma!! Det har stört skiten ur mig måånga gånger det kan jag säga. Men jag förstår att det inte är så lätt för honom att komma ikläm mellan hans mor och mig heller.Jo jag tyckte oxå det va taskigt att uppmuntra att ta barnen med till bröllopet. 2 av hans kusiner har barn som jämt är mittpunkten. Undrar om dom är medvetna just vad det är dom ställer till med ?

Här mullrar det bra ute nu Förvånad
    Förstår dig verkligen. Själv blir maken också alldels mjäkig när det gäller hans mamma. Han kan bara inte säga att hon har fel utan tycker att jag är överkänslig. Han tycker även att om svärmor säger något så väljer jag alltid att tolka det på det mest negativa sätt, medan han gör det på det mest positiva sätt. En stor anledning till att vi inte bjuder in släkt och vänner till bröllop är att svärmor och hennes föräldrar inte skulle komma. Ja, det är sant. Och även om vi känner att vi skiter i det, att vi inte behöver ha dem där så känns det tråkigt. Riktigt jäkla tråkigt att de inte ens en enda dag skulle svälja sin stolthet och visa att de älskar sin son. Och det tristaste av allt är att maken aldrig skulle säga till henne rakt ut; Jag vill att du kommer. Eller: Jag kräver att du kommer. Det skulle aldrig ske. Utan han säger att det är hennes val att hon väljer bort oss, och det får stå för henne. När sonen hade sin namngivning så fick vi dela upp festen i två delar med en halvtimmes mellanrum, så att släkten inte fick träffa varandra, då passade det minsann att komma. Så urjobbigt detta är. Som "straff" bokade jag in dem när sonen sov middag {#emotions_dlg.djavulsk}.

Jag hoppas verkligen för er skull att blivande maken säger ifrån. Jag tror verkligen det skulle ge mest effekt. Annars är jag rädd för att barnen ändå kommer dyka upp där på er dag, och bara tanken av att de körde över dig totalt på denna viktiga dag kommer tyvärr förstöra er fina dag.
  • Callie
    Sessan67 skrev 2011-06-12 13:44:28 följande:
    Jag beställde den måttanpassad, men drog av 3 cm i midjan, som jag hoppas att minska innan det är dags. Den passar dock redan nu, utan någon viktnedgång

Har för mig att det tog ca 4-5 veckor att få klänningen, ingen försening. Har ingen underkjol alls, klänningen har  ganska många lager i kjolen varav ett är i den sortens stela tyll som fungerar som underkjol.

Nu var det ett par veckor sen jag provade den men tror att den slutar strax under knät - precis som jag ville ha den!
    Tack! Då kommer jag definitivt dra av några cm jag också. Får bli en bra morot! Vad bra att det var så snabb leverans på den. Åhh, vill ju att den skall komma redan nu i veckan. Jag måste ju beställa hem den till Sverige, och få låta den ligga hemma och vänta innan jag kan hämta ut den. Vet du vem som levererade klänningen? Var det DHL? Och förresten, valde du vit eller ivory?
  • Sessan67
    Callie skrev 2011-06-12 14:12:10 följande:
    Tack! Då kommer jag definitivt dra av några cm jag också. Får bli en bra morot! Vad bra att det var så snabb leverans på den. Åhh, vill ju att den skall komma redan nu i veckan. Jag måste ju beställa hem den till Sverige, och få låta den ligga hemma och vänta innan jag kan hämta ut den. Vet du vem som levererade klänningen? Var det DHL? Och förresten, valde du vit eller ivory?
    Det var DHL som leverarade och jag beställde ivory. Hoppas att du kommer att bli lika nöjd som jag och Pinkgrape är med klänningen!
  • Pinkgrape
    Callie skrev 2011-06-12 12:38:13 följande:
    Så det blir klänning nr 3 från My love bridal, med snörning där bak, måttanpassad och ber att få den något kortare. Hoppas nu att jag kommer att se bra ut i den! När jag läser måtten så passar jag bäst in på storlek 8, men planen är att gå ner 2-3 kg till augusti och då kanske storlek 6 passar bättre. Så svårt det här! Men jag beställer den nog 2 cm mindre i midjan. Vad tror ni om det? Åhhh, vad jag babblar! GladGladGlad
    Nu kan jag äntligen svara, men du verkar ha fått bra svar redan :) Nåja.. angående midjan, om jag skulle beställt efter mina egna mått skulle jag varit en storlek 44, men jag beställde i storlek 40 och den satt jättebra! :) Jag har gått ihop ett par centimeter sedan jag beställde. Jag tycker gott du kan beställa en storlek mindre, det kommer bli bra tror jag :)
    Callie skrev 2011-06-12 14:12:10 följande:
    Jag valde ivory och det är jag glad över. Färgen är jättefin och varm och härlig. Den ser dock vit ut, man tänker inte alls grädde, gult eller liknande när man ser den. För min del kom också klänningen med DHL, inga problem där :) Det tog ca 4 veckor att få hem klänningen.

Håller även med om att en underkjol inte behövs till klänningen. Min har dock ingen hårdare tyll, utan det är en kjol i satin (eller vad det nu heter) och sedan ett per lager med mjuk fin tyll över, men det är bra vidd i kjolen ändå :)

Jag hoppas, och tror, att du ska bli nöjd med din klänning :) Jag är det med min och uppenbarligen är det ett par andra här som också är det :) Prisvärd tycker jag verkligen att den är.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-06-11 10:09:31 följande:

Här är den som har 1,5 m släp från golvet. Så det blir väl närmare 2,5 m då från midjan (det har jag inte mätt).
    Just ja, tack, den klänningen har jag sett tidigare här i tråden. Otroligt vacker! :) Men det verkar ju som att jag valt rätt längd på släpet då iaf. Säljaren skrev tillbaka och sa att släpet är orginal 2,5m från midjan på klänningen jag beställt, så jag sa bara att det var okej. Det blir nog bra :)
  • Pinkgrape
    Callie skrev 2011-06-12 06:50:18 följande:
    Just klänning nr 3 kanske Pinkgrape kan svara på? För jag såg att du beställd en sådan klänning. Hur lång är du? Och hur lång är klänningen på dig? Hur går ditt svarta band hela vägen runt? Och så givetvis snörningen, hur ser det ut på den klänningen? Du har ingen möjlighet att lägga upp en bild bakifrån?
    Jag passar på att slänga in ett svar på dessa frågorna också :)

Jag beställde ju min klänning med svart band i midjan och utan blomman. Bandet blev självklart svart hela vägen runt om, förutom vid snörningen då. Snörningen är ju samma färg som klänningen, så bandet slutar vid den. Blomman fick jag med ändå, men med en säkerhetsnål och jag har inte bestämt mig ännu om jag ska ha den eller inte. Klänningen blev rätt fin när jag satte dit blomman. Min snörning ser likadan ut som den på Sessan67s klänning :)

Angående längden, jag är bara 160cm lång, så jag skrev att jag ville beställa den i en standard storlek 40, men att jag bara är 160cm lång och klänning kom så att den är i samma längd på mig som på tjejen på bilden. Jättebra :)
  • Callie

Nu är klänningen beställd! Hoppas den passar och jag blir nöjd Skrattande.

Valde den vit (frågade om färgen i en annan tråd), och ändrade till vitt band och utan blomma. Valde även till snörning där bak och i storlek 8. Kanske borde valt storlek 6 efter vad du skriver Pinkgrape, men jag får hoppas att den sitter bra. Annars får jag väl snabbt som attan sprätta upp en sömn och sy in den, om jag nu klarar det... Ändrade till vitt band för jag tror jag vill ha rosa rosor i buketten och tänkte det blir för mycket, och kanske att bandet och rosorna går in i varandra så det inte blir bra på korten.

Pinkgrape: En månad låter perfekt. Hoppas den hinner komma då. Dock står det på sidan att det är minst 20 dagar nu plus leverans. Valde den lite dyrare leveransen för att spara in några dagar.

Idag är det exakt 2 månader tills vi skall gifta oss "på riktigt" Skrattande. Och vi kommer hem till Sverige exakt en vecka innan. Så passar inte klänningen eller att den inte hunnit komma så får vi bege oss ut och panikköpa en. Plus att vi skall köpa makens kläder när vi kommer hem. Vi skall även kolla på kläder till maken här men misstänker att det är svårt att hitta rätt storlek. Ni har säkert diskuterat det tidigare men vad skall era män har på sig? Maken min skall titta på svart eller grå kostym, och sen skall han prova om det är kravatt eller vanlig slips han vill ha. Han tror kravatt. Sedan vill han ha en silvrig väst. Troligtvis blir kravatten i silver eller rosa. Som tur är bor vi i Göteborg så det finns gott om butiker att kolla i. Men det känns lite stressigt att hinna ordna allt så snabbt.

• Callie
    Pinkgrape skrev 2011-06-12 15:14:07 följande:
    Jag passar på att slänga in ett svar på dessa frågorna också :)

Jag beställde ju min klänning med svart band i midjan och utan blomman. Bandet blev självklart svart hela vägen runt om, förutom vid snörningen då. Snörningen är ju samma färg som klänningen, så bandet slutar vid den. Blomman fick jag med ändå, men med en säkerhetsnål och jag har inte bestämt mig ännu om jag ska ha den eller inte. Klänningen blev rätt fin när jag satte dit blomman. Min snörning ser likadan ut som den på Sessan67s klänning :)

Angående längden, jag är bara 160cm lång, så jag skrev att jag ville beställa den i en standard storlek 40, men att jag bara är 160cm lång och klänning kom så att den är i samma längd på mig som på tjejen på bilden. Jättebra :)
    Vad bra med bandet! Nu spelar det ju ingen roll för jag valde ju ett vitt band till slut.

Sitter här med värsta beslutsångesten nu, skall jag maila och be dem ändra till storlek 6 eller skall jag låta det vara kvar i storlek 8? Och jag valde även att ha klänningen lång, borde jag skrivit dit min längd  också?
  • Sessan67
    Callie skrev 2011-06-12 15:31:19 följande:
    Vad bra med bandet! Nu spelar det ju ingen roll för jag valde ju ett vitt band till slut.

Sitter här med värsta beslutsångesten nu, skall jag maila och be dem ändra till storlek 6 eller skall jag låta det vara kvar i storlek 8? Och jag valde även att ha klänningen lång, borde jag skrivit dit min längd  också?
    Du är ju ca en dm längre än jag, så tror att längden blir bra på dig!
  • Pinkgrape
    Callie skrev 2011-06-12 15:31:19 följande:

Av min erfarenhet så skulle jag nästa säga att du ska skriva och ändra till den mindre storleken och skriva din längd, så att det blir rätt. Annars kanske klänningen blir för lång eller för kort. Jag tror dock säkert att det blir bra ändå, men jag skulle inte våga chansa. Mitt tips, om du väljer att göra det, är att inte använda formuläret de har på hemsidan, utan att skicka ett mejl direkt till mylovebridal@gmail.com, skriva ditt ordernummer och det du vill ändra :) Jag har aldrig fått svar på det jag skickat via hemsidan, utan bara på det jag skickat direkt till deras mail.
    Callie skrev 2011-06-12 15:28:16 följande:
    Nu är klänningen beställd! Hoppas den passar och jag blir nöjd Skrattande.

Valde den vit (frågade om färgen i en annan tråd), och ändrade till vitt band och utan blomma. Valde även till snörning där bak och i storlek 8. Kanske borde valt storlek 6 efter vad du skriver Pinkgrape, men jag får hoppas att den sitter bra. Annars får jag väl snabbt som attan sprätta upp en sömn och sy in den, om jag nu klarar det... Ändrade till vitt band för jag tror jag vill ha rosa rosor i buketten och tänkte det blir för mycket, och kanske att bandet och rosorna går in i varandra så det inte blir bra på korten.

Pinkgrape: En månad låter perfekt. Hoppas den hinner komma då. Dock står det på sidan att det är minst 20 dagar nu plus leverans. Valde den lite dyrare leveransen för att spara in några dagar.

Idag är det exakt 2 månader tills vi skall gifta oss "på riktigt" Skrattande. Och vi kommer hem till Sverige exakt en vecka innan. Så passar inte klänningen eller att den inte hunnit komma så får vi bege oss ut och panikköpa en. Plus att vi skall köpa makens kläder när vi kommer hem. Vi skall även kolla på kläder till maken här men misstänker att det är svårt att hitta rätt storlek. Ni har säkert diskuterat det tidigare men vad skall era män har på sig? Maken min skall titta på svart eller grå kostym, och sen skall han prova om det är kravatt eller vanlig slips han vill ha. Han tror kravatt. Sedan vill han ha en silvrig väst. Troligtvis blir kravatten i silver eller rosa. Som tur är bor vi i Göteborg så det finns gott om butiker att kolla i. Men det känns lite stressigt att hinna ordna allt så snabbt.
    Jag hoppas att du ska bli nöjd och att klänningen ska ha kommit! :) Så vitt jag vet, så har alla som beställt den klänningen fått sin efter ca en månad, så då borde det ju inte vara något problem :)

Min blivande kommer ha svart kostym och vit skjorta, köpta på Dressman och sedan en rosa väst och rosa kravatt :) Jag tycker, och även han, att kravatt ser lite mer uppklätt och speciellt ut. Slips används ju på vanliga fester och liknande.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!