• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal

Allvarligt? Ingen inne i tråden på 11 timmar? Seriöst? First time ever!

• Miceme
    1700tal skrev 2011-06-11 21:26:54 följande:
    Jag har bara varit inne och kikat men det har inte varit några livstecken!
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-06-11 21:26:54 följande:
    Oj mådste vara solen, herregud så här tomt är det aldrig här! Men satan i gatan vad varmt det har varit idag! Jag o W har nästan brunnit upp i värmen. Så mkt bad idag (dock inte för mig som är sveriges största badkruka men W har inga problem med vatten :) )
  • Minuz

Nu har jag handlat min brud väska......... Och mina skor som jag ska ha, eller skor och skor.... vita stövletter. Bekväma och utan klack  så jag ej blir längre än gubben och så gör det inget om det är blask när det är dags. Skrattande

Går du i giftastankar?? Jättefin ivory brudväska!!!!!

• Minuz

Vem var det som länkade till en säljare på Ebay häromdagen? Det var en sida med kostymer till barn. Orkar inte leta igenom alla sidor, så SNÄLLA kan du länka igen????

• Callie

Herrejösses vad ni skriver! Skrev här i tråden för någon vecka sedan men det hade lika gärna kunnat varit förra året! Men så himla roligt att ni är så aktiva! Och att ni kommer med så mycket tips.

Som jag skrev tidigare i tråden, vilket jag är helt övertygad om att ingen minns Glad, så skulle jag vilja ha en kortare klänning. Jag och maken kör ett väldigt annorlunda bröllop. Ja, ni läste rätt, vi är redan gifta! Åkte in till stadshuset i våras och gifte oss med vittnen från kommunen så att alla papper skulle kunna ordnas samt att pass och körkort skulle bli klara. Sedan åkte vi utomlands och har varit här sedan dess. Kommer hem i augusti.

Vi vill inte ha något stort bröllop för vi har varken tid eller lust att ordna det. Vår plan är att lämna bort sonen, bli sminkad och får håret uppsatt hos frisör, bli fotograferade, åka till en vacker och personlig plats där vi dricker champange och lovar varandra evig trohet och kärlek och sedan åker vi på spahelg och bara unnar oss och myser. Bröllopsresan gör vi FÖRE vi gifter oss på "riktigt", om ni förstår vad jag menar. Nu jobbar maken här men innan vi åker hem så har vi tre veckors semester och det blir vår bröllopsresa. Flygresan och boendet är betalt då det är bara uppehället här samt resor inom landet som vi betalar. Vilket gör att vi verkligen kan lyxa till det.

Men åter till klänningen! Egentligen hade jag velat ha en klänning med en massa tyll och spets och släp, men eftersom vi kör på ett sådant här enkelt bröllop så vill jag ha en kortare klänning. Har gått igenom hur många sidor som helst och har äntligen valt ut tre klänningar. Men jag har vissa funderingar till dem som ni gärna får hjälpa mig med Glad.

Klänning nr 1.

Här är jag lite osäker på nederdelen om det verkligen är snyggt. Och hur tror ni att den ligger mot kroppen vid höfterna? Syns varje liten grop i rumpa och lår kanske?

Klänning nr 2.

Den här gillar jag verkligen. Bra längd, verkligen superfin! Men vad är det för vita streck uppe vid bysten? Och som faller vid hennes händer? Är det något hon släpper ner? Men hur kan det vid bysten ligga så symetriskt i så fall? Vad tror ni att det är? Denna klänning skulle jag vilja ha med rosa band vid midjan. Och du utan strecken, vad det nu kan vara.

Klänning nr 3.

Och så den sista klänningen som jag också tycker är superfin. Skulle vilja ha den med rosa band och ingen blomma. Men jag är rädd att den kommer att vara lite för lång, så att det ser ut som att den skulle varit lång men är några cm för kort. Sedan funderar jag på bandet, på bilden ovan så är ju bandet vitt när man ser klänningen bakifrån, vill ju att bandet skall vara rosa runt om?

Just klänning nr 3 kanske Pinkgrape kan svara på? För jag såg att du beställd en sådan klänning. Hur lång är du? Och hur lång är klänningen på dig? Hur går ditt svarta band hela vägen runt? Och så givetvis snörningen, hur ser det ut på den klänningen? Du har ingen möjlighet att lägga upp en bild bakifrån?

Vad tycker ni om dessa tre klänningar? Åsikter om vilken jag skall beställa?
  • Darling Daisy

Hej och välkommen (åter) Callie! 
    Ursäkta att vi missade ditt förra inlägg, det blir så ibland i vår hysteriska tråd!

Ert upplägg låter helt underbart. Klart man inte behöver göra som standardbröllopet! Vi ska ha vår fest i stallet, en månad innan det flyttar in 20 getter där. Också lite annorlunda mot herrgårdar och festvåningar!

Ang klänningen skulle jag alla gånger ta den sista från my-love bridal. Det är minst två som beställt just den klänningen och båda är nöjda. Tror de fick beställa längd själva.
    Däremot så är det vääääääldigt varierande kvalitet på klänningarna från Milanoo. En del jättefina och andra ser ut som skit, rent ut sagt!
    Jag är för tillfället ganska sur på Milanoo, så jag är väl lite partisk förstås. Vi fick hem mammas måttbeställda kläder igår, sydda av en uppenbarligen icke räknekunnig sömmerska. För små byxor och jacka, mycket slarvigt sydd spets och påklistrade paljetter!!  Suck!! 

• Darling Daisy
    Minuz skrev 2011-06-12 00:45:53 följande:
    Vem var det som länkade till en säljare på Ebay häromdagen? Det var en sida med kostymer till barn. Orkar inte leta igenom alla sidor, så SNÄLLA kan du länka igen????
    Jag trodde det var skumboll som länkade, men kollade hennes inlägg och hittade inte länken. 
    Kan det ha varit Farmall? 

Hoppas att den "skyldiga" vaknar snart och hjälper dig!
  • Minuz

Jag letade och letade och letade....... Så nu har jag hittat sidan, det var Tigerlily som hade länkat....Glad

• Minuz

Callie - Tycker du ska satsa på klänning nr 3. Bara att be dem göra den kortare.....

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!