• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Pinkgrape

Jag är inte riktigt klok. Man ska inte sitta uppe denna tiden på natten.
    Nu har jag ju beställt denna klänningen, med några små ändringar.

Jag kommer drunkna i kyrkan....
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Sommarbrud

Pink: ursnygg ! Man ska drunkna i kyrkan :)

• Humlan66

Pink ,, WOW himla skillnad mot det du först hade tänkt ha. Vad är det för ändringar du gjort ?

Jag håller ju att försöka få spets över min klänning med släp och allt, ingen lätt uppgift..suck

• Farmall

Hej tjejer!!

Förlåt för att jag inte varit in här på ett tag, har varit alldeles för mycket med bröllopet. Kommer på mer och mer saker som måste göras....
    Nu dagen innan är jag så nervös så jag håller på att bli tokig, har ju lovat mig själv att inte bli det......skakar som ett asplöv! Kom på nu att jag inte berättat hur många vi är till hon som ska göra tårtan...ojojoj!

Nu ska jag gå och rulla tryffel så jag får det klart någon gång.
    Lycka till junibruden och vem var det mer nu då som gifter sig imorgon?!
    Ha det bra tjejer, lägger in kort efteråt, lovar!

• 1700tal

Pinkgrape - WOW! Här var det ord och inga visor! Du kommer göra vilken kyrka som helst rättvisa i den klänningen. Skrattande

Sen kan du säkert reglera kjolvidden med vilken underkjol du väljer, den blir säkert jättemaffig!

• 1700tal
    Farmall skrev 2011-06-10 07:36:18 följande:
    Hej tjejer!!

Förlåt för att jag inte varit in här på ett tag, har varit alldeles för mycket med bröllopet. Kommer på mer och mer saker som måste göras....
    Nu dagen innan är jag så nervös så jag håller på att bli tokig, har ju lovat mig själv att inte bli det......skakar som ett asplöv! Kom på nu att jag inte berättat hur många vi är till hon som ska göra tårtan...ojojoj!

Nu ska jag gå och rulla tryffel så jag får det klart någon gång.
    Lycka till junibruden och vem var det mer nu då som gifter sig imorgon?!
    Ha det bra tjejer, lägger in kort efteråt, lovar!
    Åh, du gifter dig imorgon!!! {#emotions_dlg.flower} Vi ska tänka på dig! Och om det var junibruden oxå?
  • Farmall
    Humlan66 skrev 2011-06-09 16:22:55 följande:
    Nu ångar jag in här arg som ett jäkla bi. Jag fick mail från m2b's kusin. Dom är fan inte kloka i den där familjen tror jag. Vi ska ju ha barnfritt på bröllopet just för att det ALLTID handlar om barnen på ALLA fester. Fyller någon tex 50 år- ja då ska det vara barnkalas och sådär fortsätter det. Vuxna får aldrig vara vuxna. Visst är barn fantastiska men nån måtta får det väl ändå vara
    Vi kände att vi ville ha uppmärksamheten för EN dag.. Tydligen har det stört skiten ur dom

För nu fick jag mail att dom ska göra en svensexa för m2b HELA SLÄKTEN.. barn och hel fadderullan  på en FÅRFARM.. men Hallo.. hur tänker människan .Den svensexa han är beredd på är nått hans bror ordnar med dom MANLIGA från bröllopet. Inte en barnfest
    men jag skrev att  han blir besviken om han inte får en lite mer vanlig svensexa, sen behöver det inte vara strippor & fylla för det .Usch va arg jag är
    Va i h-vete!!! Då hade jag blivit tokigare än tokigast! Vad är det för tok? Så kan man ju inte göra. Inte på en svensexa! De verkar inte veta vad en svensexa är ju. ojojoj!
  • Farmall
    1700tal skrev 2011-06-10 07:39:56 följande:
    Åh, du gifter dig imorgon!!! {#emotions_dlg.flower} Vi ska tänka på dig! Och om det var junibruden oxå?
    Tack tack!! :)
  • Pinkgrape

Haha tack alla :D Säljaren är hur snabb som helst på att svara på mejl och dubbelkollar allt och vill att jag själv skriver exakta mått för släpet osv. Det verkar ju väldigt seriöst om inte annat :P

Ändringarna jag har gjort, är för att den ska lika Kate Hudsons Vera Wang tylldröm mer, vilket är min absoluta drömklänning :P Jag har valt bort alla paljetter och pärlor, inget som glittrar. Valt till ett svart band i midjan och att kjolens lager ska vara jämnlånga. Jag valde att sätta släpet på 2m från midjan, vilket är cathedral train va?

Säljaren säger att det ska ta 6 arbetsdagar att göra klänningen och sedan 4-8 dagar att skicka den, vilket betyder att på 2-3 veckor borde jag ha den hemma :D

• 1700tal
    Pinkgrape skrev 2011-06-10 08:03:05 följande:
    Haha tack alla :D Säljaren är hur snabb som helst på att svara på mejl och dubbelkollar allt och vill att jag själv skriver exakta mått för släpet osv. Det verkar ju väldigt seriöst om inte annat :P

Ändringarna jag har gjort, är för att den ska lika Kate Hudsons Vera Wang tylldröm mer, vilket är min absoluta drömklänning :P Jag har valt bort alla paljetter och pärlor, inget som glittrar. Valt till ett svart band i midjan och att kjolens lager ska vara jämnlånga. Jag valde att sätta släpet på 2m från midjan, vilket är cathedral train va? 

Säljaren säger att det ska ta 6 arbetsdagar att göra klänningen och sedan 4-8 dagar att skicka den, vilket betyder att på 2-3 veckor borde jag ha den hemma :D

Vad fin! Det var ju bra att de kunde göra ändringar på den. De ändringarna du beskriver låter ju som om det blir i princip kate hudsons klänning, fast i din egen version!

2 meter släp från midjan borde ju ge ungefär 1 m släp från golvet. Det är ju väl tilltaget. Min sidenklänning har 1,5 m från golvet. Och det är ju lååååångt.

Och vad fort det skulle gå att göra den! Förvånad
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!