• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Sommarbrud

1700: Vilka ftuffa kunder du har!!!

• Sommarbrud

Pink: Super fin!! Såå dyr var den inte, så tänk om du delar summan på tio år så blir den ju nästan gratis! Skrattande

• Humlan66
    1700tal skrev 2011-06-09 20:39:34 följande:
    Humlan - jag hade oxå bett bestman att styra upp dessa konstiga idéer så din blivande får en korrekt svensexa. Vet de inte vad en svensexa är?

Men du, ärligt, om de nu vill att barnen ska få ett hörn med i bilden (om det nu är det som det handlar om), kan ni inte ordna en liten lysningsmottagning istället där barnen får vara med? Kan ju bara vara fika, lite tårta, balonger och annat festligt. Då kanske släkten kan låta svensexan vara en svensexa och inget annat.

Måste säga att jag förstå, även om jag överhuvudtaget inte fattar hur din släkt tänker med en svensexa för allihop, att släkten tycker lite "synd" om barnen som inte får vara med att fira en så stor händelse. I vårt fall skulle vi aldrig kunna ha ett barnfritt bröllop (även om jag personligen inte har nåt emot folk som har det), det skulle bli otroligt mkt besvikelse. Däremot tror jag inte våra släkter skulle utrycka det till oss, de verkar vara lite bättre bevandrade i god sed än dina, haha.. Men oj, vad barnen skulle bli ledsna (fast våra släktingbarn är lite större). Så kanske kan ni göra nån liten grej av det hela (som en liiiten lysning) utan att det behöver kosta massa eller va omständigt, där barnen kan vara med?

Men fattar inte hur de ens överväger att ha barn (eller kvinnliga gäster för den delen) på en svensexa?? Om vissa bröllop må va olämpliga för barn (vissa tycker ju det, för barnens skull) så är väl en svensexa med allt det innebär 5 000 ggr värre??
    jaa 1700 tal, men det är HANS släkt inte min..
    Och åka till en FÅR FARM på en svensexa och tro att han ska bli GLAD över det "skakar på huvudet". Men det va bra ide med en lysning så jag ska ta upp det med min blivande .. Tack tack
    Fortfarande upprörd över detta.. usch
  • Pinkgrape
    Sommarbrud skrev 2011-06-09 21:40:56 följande:
    Pink: Super fin!! Såå dyr var den inte, så tänk om du delar summan på tio år så blir den ju nästan gratis! Skrattande
    Haha jamen precis! Blir lite orolig bara, då de inte kan lova att jag har klänningen före 1 augusti. 90% chans att jag har den före 28 juli, det enda de vill säga. Känns lite osäkert :/
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • 1700tal

Pinkgrape - självklart är det värt pengarna!! Och dollarn som är så låg - som sommarbrud säger - om 10 år har du fortf gjort värsta fyndet!

Men dubbelkolla allt nu med dem 100 ggr, så det blir rätt denna gång. *Håller tummarna*

Och beställ NU, så den hinner komma... Skrattande

• Sommarbrud
    Pinkgrape skrev 2011-06-09 21:46:25 följande:
    Haha jamen precis! Blir lite orolig bara, då de inte kan lova att jag har klänningen före 1 augusti. 90% chans att jag har den före 28 juli, det enda de vill säga. Känns lite osäkert :/
    Hmm ja det förstår jag känns ju sådär faktiskt. Oj vilken spänning. Hur ska du göra? Jag hade kört men om du inte hinner få den, kan du tänka dig ta din korta klänning då? För visst har du en s¨n också?
  • Pinkgrape

Men FAN! De kan inte ändra dragkedjan till snörning på klänningen, så det sket sig. H-vete, jag som var så glad.

• Pinkgrape
    Sommarbrud skrev 2011-06-09 21:48:06 följande:
    Hmm ja det förstår jag känns ju sådär faktiskt. Oj vilken spänning. Hur ska du göra? Jag hade kört men om du inte hinner få den, kan du tänka dig ta din korta klänning då? För visst har du en s¨n också?
    Jo, jag har en sån också, men nej. Då skjuter vi på bröllopet ett år. Jag vet att det inte borde handla om klänningen osv osv, men jag kan inte tänka mig att gifta mig utan att känna mig som den vackraste i världen. Dumt, jag vet.
  • 1700tal
    Humlan66 skrev 2011-06-09 21:44:15 följande:
    jaa 1700 tal, men det är HANS släkt inte min..
    Och åka till en FÅR FARM på en svensexa och tro att han ska bli GLAD över det "skakar på huvudet". Men det va bra ide med en lysning så jag ska ta upp det med min blivande .. Tack tack
    Fortfarande upprörd över detta.. usch
    Jaså, det var hans släkt... Skakar på huvudet jag med... Då är det ju lite känsligt för dig att styra upp. Men hoppas din blivande kan ta tag i sin egen släkt då, det är inte din ska att göra tycker jag i detta fall. Styrka åt ditt håll!

Fårfarm?? HAHAHA, det såg jag inte förut!! OMG! Förlåt att jag skrattar...

Frågade just MIN blivandes åsikt i detta som sitter bredvid mig. Frågade vad han skulle tycka om en svensexa med hela släkten på en fårfarm...

Hans svar: "Hm, känns ju inte som att det skulle vara en svensexa för min skull då. Eller jo, kanske om man hade en fårhund och man hade det som intresse. Men det har vi ju inte. Vi har en fågelhund, hm. Och barnen, vad ska de göra där? Och brukar man verkligen göra så på svensexor, att alla är med så?"
  • Humlan66
    1700tal skrev 2011-06-09 21:56:50 följande:
    Jaså, det var hans släkt... Skakar på huvudet jag med... Då är det ju lite känsligt för dig att styra upp. Men hoppas din blivande kan ta tag i sin egen släkt då, det är inte din ska att göra tycker jag i detta fall. Styrka åt ditt håll!

Fårfarm?? HAHAHA, det såg jag inte förut!! OMG! Förlåt att jag skrattar...

Frågade just MIN blivandes åsikt i detta som sitter bredvid mig. Frågade vad han skulle tycka om en svensexa med hela släkten på en fårfarm...

Hans svar: "Hm, känns ju inte som att det skulle vara en svensexa för min skull då. Eller jo, kanske om man hade en fårhund och man hade det som intresse. Men det har vi ju inte. Vi har en fågelhund, hm. Och barnen, vad ska de göra där? Och brukar man verkligen göra så på svensexor, att alla är med så?"
    Ja "harklar mig " m2b fattade ju att hans släkt vart framme igen och gjort nått dumt och han är ju inte dum, så han fattade att det kunde handla om hans ev svensexa . Så han sa att jag helt enkelt skulle skriva till hans pappa och bror och höra mig för hur dem tänkt.. så Tja, då gör jag väl det då
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!