• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal

Callie - tror inte du behöver bekymra dig för att några "gropar" syns genom den första. Klänningarna är ju väl fodrade med flera lager (om du inte råkar beställa från en riktig fuskare) så det är ingen större risk! Skrattande

• Skumboll
    Darling Daisy skrev 2011-06-12 08:02:59 följande:
    Jag trodde det var skumboll som länkade, men kollade hennes inlägg och hittade inte länken. 
    Kan det ha varit Farmall? 

Hoppas att den "skyldiga" vaknar snart och hjälper dig!
    Mohahaha, denna gång var det inte jag som var skyldig! Tack och lov!
  • Humlan66

God förmiddag tjejer =)

Hoppas ni haft en trevlig pingsafton.Glad

Nu ska jag bli lite personlig av mig så jag hoppas ni ursäktar.
     Men ibland är det skönt att bara skriva av sig.
     Det är lite krisigt hos mig just nu och igår spendera jag mer eller mindre hela dagen åt att gråta och svära om vartannat.Ännu en gång har m2b's släkt lyckat röra till det..

För att försöka göra det lite kort så struntar hans släktingar i vad han vill och önskar gång på gång, utan säger han någon så är det bara bla bla bla för dom, och sen kör dom i sitt eget race.Tex så har vi barnfritt på våran b dag och då fick jag höra att dom uppmuntrat att ta barnen med i kyrkan eftersom vi inte kan förbjuda där.Men hur hade dom tänkt göra sedan undrar jag, för dom bor ju inte här och känner ingen.Lämna en 3 åring ensam på hotellet ??  Ni ser hur knäppa dom är !! ( blir arg bara jag tänker på det Skrikandes) Det här är samma kusin som tycker att att det är svensexa att besöka en fårfarm. Fast jag fick ju höra att hon hade tänkt åka till leklandet med JÖSSES!!!

Han har fyllt 30 bast så då tycker man ju att dom ska fatta att han har en egen vilja och han vill bli tagen på allvar.Sen har vi mig då som dom tycker är helt fel val för honom av flera anledningar. Men dom främsta ( vad jag förstår ) är väl att jag är äldre än honom.. operetats för cancer så jag kan inte ge honom barn och barn är ALLT för dom. Sen är jag inte rik och jobbar inte heltid ( halvtidsjukskriven pga cancern )  och till sist bor jag 60 mil ifrån ( åh gud så skönt Tungan ute)

Jag pratade med svärmor i tele i fredags och då kom det fram att i princip är ALLT mitt fel och det lät mer eller mindre som dom trodde att jag hade horn i pannan och ville honom bara ont & elände. varför flyttar inte jag  etc. Han VILL flytta till mig och det stör dom eftersom han har jobb där borta-Ja denna historien kan göras hur lång som helst men jag tror ni fattar vinken .Det här är riktigt sårande & kränkande för mig

Men jag sa iaf att jag VÄGRAR ha folk på mitt bröllop som inte kan stötta oss och glädjas med oss så nu ska m2b prata med sin släkt- Ingen lätt uppgift för honom och han är ju sån att han inte vill såra någon. Då lider han hellre själv istället. Så nu får vi se vilka som dyker upp
    Har haft denna magkänslan länge om detta verkligen skulle bli av, så därför får min släkt inbjudan sent.

2 mån kvar och lusten är borta att göra klart bröllopet. Nu ska man kämpa på utan glädje- hur ska jag klara
    det ?

Demon <-- Humlan enligt hans släkt

• Sessan67
    Callie skrev 2011-06-12 06:50:18 följande:
    Men åter till klänningen! Egentligen hade jag velat ha en klänning med en massa tyll och spets och släp, men eftersom vi kör på ett sådant här enkelt bröllop så vill jag ha en kortare klänning. Har gått igenom hur många sidor som helst och har äntligen valt ut tre klänningar. Men jag har vissa funderingar till dem som ni gärna får hjälpa mig med Glad.

Klänning nr 3.

Och så den sista klänningen som jag också tycker är superfin. Skulle vilja ha den med rosa band och ingen blomma. Men jag är rädd att den kommer att vara lite för lång, så att det ser ut som att den skulle varit lång men är några cm för kort. Sedan funderar jag på bandet, på bilden ovan så är ju bandet vitt när man ser klänningen bakifrån, vill ju att bandet skall vara rosa runt om?

Just klänning nr 3 kanske Pinkgrape kan svara på? För jag såg att du beställd en sådan klänning. Hur lång är du? Och hur lång är klänningen på dig? Hur går ditt svarta band hela vägen runt? Och så givetvis snörningen, hur ser det ut på den klänningen? Du har ingen möjlighet att lägga upp en bild bakifrån?

Vad tycker ni om dessa tre klänningar? Åsikter om vilken jag skall beställa?
    Hej, jag har klänning nr 3 :) Beställde den med snörning, vitt band och blomma och bad dem korta den med 15 cm. Jag är 1.60 och den är precis den längd jag ville ha. Så här ser den ut på mig - jag är jättenöjd med klänningen {#emotions_dlg.flower}

• Callie
    Humlan 66: Usch, din stackare! Fy tusan vad jobbigt det är när släkten beter sig så här. Jag vet själv hur det är med en svärmor som inte gillar en. Så himla tråkigt när de kör över en och hela tiden målar ut en som syndabock. Hur fungerar det om blivande maken tar alla diskussioner med släkten? Eller har han svårt för att säga rakt ut vad han känner? Jag förstår verkligen de som inte vill ha barn på sitt bröllop, oftast är ju allt fokus på dem och det blir ju lätt barnkalas om det är för många barn med. Riktigt taskigt att uppmuntra att barnen skall med till kyrkan och sen har ingenstans att ta vägen med dem. Känns som att de kommer att komma med barnen ändå. Och då tom bli sura för att det varken finns plats eller mat till dem. Hoppas verkligen ni finner en lösning för det är inte alls kul att gå och oroa sig över detta när man har så mycket annat att ordna med.

Måste bara skriva att jag blev inte bortglömd förra gången jag skrev här utan fick flera fina kommentarer från er Solig.

Maken och jag har bestämt att det blir klänning nr 3, den känns rätt. Det var den första jag såg, sen spårade jag in på en sisådär tusen andra klänningar innan jag åter igen kom fram till att den är den rätta. Skall se om Pinkgrape läser detta här så jag kan få svar på mina frågor. Annars beställer jag ändå ikväll =). Klockan är redan halv åtta här på kvällen, så det blir till att mäta när maken lagt lilleman. Plus att han får ta hand om engelskan.

Så det blir klänning nr 3 från My love bridal, med snörning där bak, måttanpassad och ber att få den något kortare. Hoppas nu att jag kommer att se bra ut i den! När jag läser måtten så passar jag bäst in på storlek 8, men planen är att gå ner 2-3 kg till augusti och då kanske storlek 6 passar bättre. Så svårt det här! Men jag beställer den nog 2 cm mindre i midjan. Vad tror ni om det? Åhhh, vad jag babblar! GladGladGlad
  • Callie

Sessan67: Vi postade visst samtidigt! Tack snälla för bilderna! Klänningen ser ju jättefin ut! {#emotions_dlg.flower}
    Och vad bra att du skrev ut hur mycket du kortade den. Själv är jag 169 cm lång. Beställde du måttanpassad eller valde du en färdig storlek? Hur lång tid var leveranstiden? Har du någon form av kort underklänning under eller är den som den är? Slutar din klänning precis under knäna? Många frågor som alltid Solig

• Callie
    1700tal skrev 2011-06-12 09:34:16 följande:
    Callie - tror inte du behöver bekymra dig för att några "gropar" syns genom den första. Klänningarna är ju väl fodrade med flera lager (om du inte råkar beställa från en riktig fuskare) så det är ingen större risk! Skrattande
    Ha ha, det låter ju bra! Gick upp 20 kg när jag var gravid och såg då ut som en flodhäst Glad som tur var gick jag ned allt igen och är tillbaka på mina 60 kg, men rumpan och låren är inte längre helt släta. Såg bild på dig i din brudklänning tidigare här i tråden och du är verkligen fantastiskt vacker.
  • Humlan66
    Callie skrev 2011-06-12 12:38:13 följande:
    Humlan 66: Usch, din stackare! Fy tusan vad jobbigt det är när släkten beter sig så här. Jag vet själv hur det är med en svärmor som inte gillar en. Så himla tråkigt när de kör över en och hela tiden målar ut en som syndabock. Hur fungerar det om blivande maken tar alla diskussioner med släkten? Eller har han svårt för att säga rakt ut vad han känner? Jag förstår verkligen de som inte vill ha barn på sitt bröllop, oftast är ju allt fokus på dem och det blir ju lätt barnkalas om det är för många barn med. Riktigt taskigt att uppmuntra att barnen skall med till kyrkan och sen har ingenstans att ta vägen med dem. Känns som att de kommer att komma med barnen ändå. Och då tom bli sura för att det varken finns plats eller mat till dem. Hoppas verkligen ni finner en lösning för det är inte alls kul att gå och oroa sig över detta när man har så mycket annat att ordna med.
    Hej.. tack för ditt stöd. Jo han har svååårt att prata med släkten och säga hur han känner. Så vi ska se vad det blir av det här nu då. Jag är livrädd att det ska blossa upp nya och STÖRE problem nu, men blir det så blåser jag av bröllopet och det vet m2b.För då är glädjen bortaRynkar på näsan
     Inför sin mamma blir han ofta den där lille gossen som piper- Ja mamma!! Det har stört skiten ur mig måånga gånger det kan jag säga. Men jag förstår att det inte är så lätt för honom att komma ikläm mellan hans mor och mig heller.Jo jag tyckte oxå det va taskigt att uppmuntra att ta barnen med till bröllopet. 2 av hans kusiner har barn som jämt är mittpunkten. Undrar om dom är medvetna just vad det är dom ställer till med ?

Här mullrar det bra ute nu Förvånad
  • Humlan66
    Darling Daisy skrev 2011-06-12 07:59:36 följande:
    Ang klänningen skulle jag alla gånger ta den sista från my-love bridal. Det är minst två som beställt just den klänningen och båda är nöjda. Tror de fick beställa längd själva.
    Däremot så är det vääääääldigt varierande kvalitet på klänningarna från Milanoo. En del jättefina och andra ser ut som skit, rent ut sagt!
    Jag är för tillfället ganska sur på Milanoo, så jag är väl lite partisk förstås. Vi fick hem mammas måttbeställda kläder igår, sydda av en uppenbarligen icke räknekunnig sömmerska. För små byxor och jacka, mycket slarvigt sydd spets och påklistrade paljetter!!  Suck!! 
    Nej men usch va trist Rynkar på näsan. Jag får ingen lösning jag heller ang blodfläckarna på min brudklänning Rynkar på näsandom bara lovar en lösning men det blir det aldrig.Dock fick jag iaf pengarna tillbaka från skorna jag beställde från dem, alltid nått bra
  • Sessan67
    Callie skrev 2011-06-12 13:21:44 följande:
    Sessan67: Vi postade visst samtidigt! Tack snälla för bilderna! Klänningen ser ju jättefin ut! {#emotions_dlg.flower}
    Och vad bra att du skrev ut hur mycket du kortade den. Själv är jag 169 cm lång. Beställde du måttanpassad eller valde du en färdig storlek? Hur lång tid var leveranstiden? Har du någon form av kort underklänning under eller är den som den är? Slutar din klänning precis under knäna? Många frågor som alltid Solig
    Jag beställde den måttanpassad, men drog av 3 cm i midjan, som jag hoppas att minska innan det är dags. Den passar dock redan nu, utan någon viktnedgång

Har för mig att det tog ca 4-5 veckor att få klänningen, ingen försening. Har ingen underkjol alls, klänningen har  ganska många lager i kjolen varav ett är i den sortens stela tyll som fungerar som underkjol.

Nu var det ett par veckor sen jag provade den men tror att den slutar strax under knät - precis som jag ville ha den!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!