• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • S2011
    1700tal skrev 2011-06-14 16:13:37 följande:
    Jupp, Ljung blir super... Och allt landar då på ca 50 000 kr (catering och egen alkohol) för 90 gäster istället för Vadstenas motsvarande 100-120 000 kr (all inclusive, inget alternativ fanns) för samma gäster. Förvånad Och därmed var Vadstena slutdiskuterat...

Men galna människa! Vad var det för pucko du råkade ut för?? Dessutom låter det ju jättekonstigt, det brukar ju visst va organza i rispåsar... Det är ju organzapåsar som säljs i varje hörn till såna ändamål!

Haha, men då MÅSTE du ju prove her wrong lixom, helt klart. Kämpa på! Har du bild på en färdig förresten? Nu blev jag riktigt nyfiken på hur de ser ut!
    Wot?! Det var ingen dålig skillnad på priserna heller!
    Då har ni ju hittat ett riktigt, riktigt bra ställe, måste jag ju säga

Ja, jag vet inte, men galen var hon iallafall!
    Och så här ser de ut (fast det ska ju fyllas också):

Ska nog försöka tråckla snöret lite högre upp, det här fick liksom bli en testversion.
  • 1700tal
    S2011 skrev 2011-06-14 16:48:18 följande:

Ska nog försöka tråckla snöret lite högre upp, det här fick liksom bli en testversion.
    Ja, det blir nog bättre med snöret lite högre upp så blir det inte så mkt smällkaramell sen när du drar ihop den. Skrattande Supersnyggt!
  • Skumboll

Jättefina s2011! Tanten i butiken kan ju uppenbarligen inte det hon jobbar med! 

• S2011
    1700tal skrev 2011-06-14 17:35:32 följande:
    Ja, det blir nog bättre med snöret lite högre upp så blir det inte så mkt smällkaramell sen när du drar ihop den. Skrattande Supersnyggt!
    Ja, haha. Och kanske försöka hitta nåt runt som man kan måtta klippen mot... det var inte helt lätt att tråckla runt, det vill gärna bli lite kantigt (eller mycket).
    Skumboll skrev 2011-06-14 17:38:31 följande:
    Tack! :)
    Nä, alltså, jag förstår bara inte varför hon hade sånt behov av att gaffla emot hela tiden. Det är väl ändå inte hennes problem om organza är svårjobbat eller inte? Och tyll? Till ris? Seriöst? De pluppar ju för fasen ut!! 
  • Skumboll
    S2011 skrev 2011-06-14 17:46:36 följande:
    Skumboll skrev 2011-06-14 17:38:31 följande:
    Tack! :)
    Nä, alltså, jag förstår bara inte varför hon hade sånt behov av att gaffla emot hela tiden. Det är väl ändå inte hennes problem om organza är svårjobbat eller inte? Och tyll? Till ris? Seriöst? De pluppar ju för fasen ut!! 
    Det jobbar så många gnälltanter i tygbutiker, jättekonstigt men jag har då aldrig stött på någon vettig människa i en sån butik...
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-06-14 18:00:04 följande:
    Det jobbar så många gnälltanter i tygbutiker, jättekonstigt men jag har då aldrig stött på någon vettig människa i en sån butik...
    Helt sant! Konstigt faktiskt. Minns särskilt en gång jag och mamma tittade på tyger där tanten bakom kassan följer oss misstänksamt med blicken. Så när vi lyfter upp en rulle med sidentyg och ställer den på högkant på golvet (med änden ner alltså) bredvid bordet för att se på den närmre så rusar expediten fram, sliter upp rullen börjar domdera om att det här är faktiskt SIIIIIDEN, och siden är ÖMTÅLIGT och JÄTTEDYYYYYRT!!!!! Det får man ABSOLUUUUT inte snudda vid golvet, det förstod vi väl ändå????? Mamma och jag var nog i chocktillstånd i flera sekunder innan vi började titta och omkring och snegla efter dammråttor och smuts på det kliniskt rena golvet. Sen frågade vi om de var så dåliga på att städa och sen gick vi och kom aldrig mer tillbaka...

...eftersom butiken gick i konkurs några månader efter! {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Skumboll

Köpte sprayfärger idag så nu har jag testmålat lite lådor i olika format! Snyggt blir det!

1700: Haha, det är så typiskt tygbutiker! Jag var in i en tygbutik här i byn som skulle slå igen, så de reade ut allt. Jag tog med mig sonen som satt i barnvagn. När jag går ner i en gång rusar tanten fram och skäller på mig för att jag kör barnvagnen där, jag KAN ju komma åt tygrullarna med vagnen (rullarna låg inte i däckhöjd på vagnen ens). De hade jättemcket fint men jag vände på klacken direkt!

• Pinkgrape

Nu har jag lite bättre bilder på min väldigt fina klänning, men som är för liten och som min syster ville ha.

Det är min syster på bilderna och nu när hon prövat den ordentligt, så sitter den inte riktigt som den ska. Hon vill inte chansa, så klänningen säljs nu.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Knopan

Var har ni köpt era caketoppers? Alla jag hittar är så väldigt dyra. Tips på e-butik?

• S2011
    Skumboll skrev 2011-06-14 18:00:04 följande:
    När jag tänker efter så har du faktiskt alldeles rätt i det. Och när jag var liten var jag rädd att gå in i tygbutiken hemma i stan, vill jag minnas.. hm...
    1700tal skrev 2011-06-14 18:32:38 följande:
    Helt sant! Konstigt faktiskt. Minns särskilt en gång jag och mamma tittade på tyger där tanten bakom kassan följer oss misstänksamt med blicken. Så när vi lyfter upp en rulle med sidentyg och ställer den på högkant på golvet (med änden ner alltså) bredvid bordet för att se på den närmre så rusar expediten fram, sliter upp rullen börjar domdera om att det här är faktiskt SIIIIIDEN, och siden är ÖMTÅLIGT och JÄTTEDYYYYYRT!!!!! Det får man ABSOLUUUUT inte snudda vid golvet, det förstod vi väl ändå????? Mamma och jag var nog i chocktillstånd i flera sekunder innan vi började titta och omkring och snegla efter dammråttor och smuts på det kliniskt rena golvet. Sen frågade vi om de var så dåliga på att städa och sen gick vi och kom aldrig mer tillbaka...

...eftersom butiken gick i konkurs några månader efter! {#emotions_dlg.djavulsk}
    Jag säger bara OMG!

Jag har faktiskt vart ute på en promenad i det superblåsiga vädret. Hade stark motvind de första 5,5 kilometrarna, men sen släppte det lite och till slut blev det 9,3 km på 1 h 27 min. Känner mig jäkligt nöjd med mig själv trots att jag inte riktigt orkade pressa kroppen till att ta sig 700 m till..

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!