• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    Tinzi skrev 2011-05-24 19:44:02 följande:
    Oki, jag som tvekade ang. ringar då folk säger att det kan bli svårt at sitta ner? Dock vill jag ju inte ha ngt som bara hänger rakt ner (och klistrar sig en varm sommardag)

Ja, jo skattåterbäringen räddar bröllopet som det verkar, de sitter fint. Så blir till att beställa en massa kul då :) Dock är jag livrädd med måtten, det stod på Millys sida har jag för mig UTAN BH, det fattar jag inte (kan ha fel) Man måste väl mäta där bysten borde vara iaf ;) Sen undrar jag om de tkan bli så mkt fel när det gäller efter höfterna, det är ju där jag ändras som mest..där är ju ändå klänningen "vid".

Nej då, det är absolut inga problem att sitta om den har ringar. Ringarna är väldigt böjbara och lägger sig platt mot dina knän när du sätter dig. Ringarna är bara formade som en rund cirkel när du står, när du sitter eller går genom en smal dörröppning formar de sig.

Jag tycker det är ganska olidligt utan ringar, tyllen i underkjolen är ju megastatisk (fast den har ett tunt fodertyg mellan benen och tyllen på millys) och är underkjolens olika lager åker in mellan benen när man går. Med ringarna har benen "fritt spelrum" gott om luft. Om du tycker den med ringar är för vid däremot så kan man ju förminska själva ringarna. Bara att ta en tång och nypa till dem som man vill ha. Skrattande

Nää, med millys klänningar ska du mäta bystmåttet MED bh. Var läste du att man skulle mäta utan, då blir det ju helt fel? Förvånad Tror inte heller höftmåttet är så supernoga som du säger eftersom den går ut där. Skrattande
    zvartaliljan skrev 2011-05-24 19:57:40 följande:
    Åhh nu är jag veeeeelig....HJÄLP!!

Vilken ska jag välja????

Denna fast med en annan underkjol med släp

eller....
    Ettan tycker jag! Även om jag älskar korsetter (och den var förresten superfin) så skulle jag isf ha den under som en trevlig överraskning till maken... Flört Men den första klänningen passade så fint på dig och axelbanden i spets var jättesnygga!
  • 1700tal
    he86 skrev 2011-05-24 20:33:06 följande:

Nu har min Kina klänning äntligen kommit. Är nöjd men det känns som det saknas något.  Vad tycker ni?
    Jättefin!! Har du ingen underkjol under nu? Det är väl iaf den enda som kanske skulle behövas... Supersnygg!
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-05-25 09:48:33 följande:
    Min fluff fluff har kommit !!! Bilder kommer så fort jag får hjälp med provning!
    JAAAA!!!

Kan du inte ta en bild på den på galgen till din kompis kommer??????
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-05-25 10:19:32 följande:
    JAAAA!!!

Kan du inte ta en bild på den på galgen till din kompis kommer??????
    försöker få w att somna i mitt knä så jag kan ta kort sov kära barn!!!
  • Junibruden
    Sommarbrud skrev 2011-05-25 10:06:12 följande:
    en kompis kommer om 2 timmar o hjälper mig o prova, lägger ut bilder så fort vi e klara
    alltså hur tror du att vi ska klara oss utan bilder i två timmar ännu?? Tungan ute
  • Darling Daisy

Snabbloggar bara in för att säga:

- Har FLUFF FLUFF kommit? Ohhhh, vad spännande Sommarbrud. Kan inte lille W somna o din kompis komma nuuuuu?

• Mia4
    Smuppra skrev 2011-05-24 23:07:04 följande:
    Haha låter ungefär som jag då :-P

Min blivande totalvägrade att se den på. Han ville knappt se den irl som den var. Men det övertalade jag honom till och han tyckte den såg fin ut och han vågade tom peta lite på den för att känna på materialet ^^ Så att hjälpa mig med klänningen och fota var det inte tal om. Får försöka se om jag kan få hit någon kamrat som kan hjälpa till

Jag har också varit inne på pärlor. Tror det kan vara fint till klänningen om det är rätt nyans. Isf ett enkelt pärlhalsband, ett pärlarmband, enkla pärlörhängen och en tiara med någon pärla i. Har blivit (tack vare denna tråd) sugen på en slöja till detta. Tänkte ha utsläppt lockat hår (har också långt) och ha en tiara mitt på huvudet och direkt bakom den ha en slöja i två lager som går ut över håret och lite nedanför. Vet inte hur lång bara.
    Men säker är jag inte! Nästa måndag ska jag till frissan och göra mig sommarfin i håret och tänkte snacka med henne om vad hon tror då. Har bokat henne till bröllopsdagen.
    När är det du/ni gifter er? Vi gifter oss 6 augusti.
    VI gifter oss 30 juli! Skickade in hindersprövningen först igår då min sambo fick sitt nya efternamn godkänt. Skönt att det blivit gjort. 

Hoppas att det går bra för dig när du ska träffa frisören. Man vill gärna få lite råd om vad som fungerar, så man inte svävar ut i det blå när det gäller håruppsättningar. Flört

Jag har också fått funderingar på slöja...hmm vad kan det bero på? Obestämd
    Junibruden skrev 2011-05-25 08:35:51 följande:

Mia och Smuppra: jag har bara en klänning och blir nog inga fler för min del...

även min blivande har varit med under hela klänningsprocessen för jag tycker att också hans ka få säga ett ord om vad han tycker...

och alla ni som visat klänningar igår: härliga underbara!! alla är så vackra!!

Åh, då är vi fler! 

Jag tyckte också att det var min blivande som skulle vara smakråd! Jag vet att han är ärlig.

Din klänning var hur fin som helst. Visst var det så att det satt perfekt? Min satt som ett smäck, så jag får akta mig för att gå upp ett gram till bröllopet. Hur det nu ska gå med sommarens alla frestelser. Flört
  • Sommarbrud
    Junibruden skrev 2011-05-25 10:21:35 följande:
    alltså hur tror du att vi ska klara oss utan bilder i två timmar ännu?? Tungan ute
    ska skynda mig Skrattande
  • Tinzi
    1700tal skrev 2011-05-25 10:13:07 följande:
    Nej då, det är absolut inga problem att sitta om den har ringar. Ringarna är väldigt böjbara och lägger sig platt mot dina knän när du sätter dig. Ringarna är bara formade som en rund cirkel när du står, när du sitter eller går genom en smal dörröppning formar de sig.

Jag tycker det är ganska olidligt utan ringar, tyllen i underkjolen är ju megastatisk (fast den har ett tunt fodertyg mellan benen och tyllen på millys) och är underkjolens olika lager åker in mellan benen när man går. Med ringarna har benen "fritt spelrum" gott om luft. Om du tycker den med ringar är för vid däremot så kan man ju förminska själva ringarna. Bara att ta en tång och nypa till dem som man vill ha. Skrattande

Nää, med millys klänningar ska du mäta bystmåttet MED bh. Var läste du att man skulle mäta utan, då blir det ju helt fel? Förvånad Tror inte heller höftmåttet är så supernoga som du säger eftersom den går ut där. Skrattande
    zvartaliljan skrev 2011-05-24 19:57:40 följande:
    Åhh nu är jag veeeeelig....HJÄLP!!

Vilken ska jag välja????

Denna fast med en annan underkjol med släp

eller....
    Ettan tycker jag! Även om jag älskar korsetter (och den var förresten superfin) så skulle jag isf ha den under som en trevlig överraskning till maken... Flört Men den första klänningen passade så fint på dig och axelbanden i spets var jättesnygga!
    Oki, men då vågar jag beställa m. ringar :) tack.
  • Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-05-25 10:22:52 följande:
    Snabbloggar bara in för att säga:

- Har FLUFF FLUFF kommit? Ohhhh, vad spännande Sommarbrud. Kan inte lille W somna o din kompis komma nuuuuu?
    w sover alltid vid den här tiden meb tydligenn inte idag ahh
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!