• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Sommarbrud
    Minuz skrev 2011-05-24 16:11:27 följande:

Orginalet, inte fullt så knall lila i rl

å här ser dotterns klänning ut. Precis urtagen ur förpackningen. Men den ser välsydd ut och tyget är kanonfint, tyvärr kom inte färgen fram ordentligt på dessa kort, men ser ut som ett mellanting mellan orginal och denna. Dottern är supernöjd iaf. Hon tror hon ska ha den när tomten kommer....... Hon har valt både klänning och färg alldeles själv.

Vad fin!! Hon kommer ju vara super tjusig! Lite lång men det kan väl enkelt fixas ?
  • Minuz

Sommarbrud - TACk! mamma eller svärmor kan lätt fixa att sy upp den

• Sommarbrud
    Minuz skrev 2011-05-24 18:14:49 följande:
    Sommarbrud - TACk! mamma eller svärmor kan lätt fixa att sy upp den
    Men dåså hon kommer ju bara vara för fin, hmm kanske ska köpa en klänning till w... Skrattande
  • Dez

Jag beställde min brudklänning från lightinthebox.com och jag är sååå nöjd! Dollarn är dessutom låg just nu så då ska man passa på o handla på en sån här sida Cool

Dez
  • Tinzi
    1700tal skrev 2011-05-24 12:01:22 följande:
    Mm, är tveksom till om den på bilden verkligen är kritvit men fråga dem. Den kritvita taften skiftar i blått.

Det här är min klänning här hemma som är i exakt samma taft som i din och det här är ivory.. Obestämd

Oki, ja men det blir nog bra, bara det inte är naturvitt, gulvitt på min :) Förresten tycker jag slöjan är bra den r, din kläning är ganska maffig och lyxig, då tycker iaf jag att det är fint m. en slät slöja dvs ingen spets...bara mitt tycke :)
  • nikkihag
    Minuz skrev 2011-05-24 15:54:43 följande:
    Idag fick jag äntligen paketet.......... Det som skickades den 18 maj från Kina och det var det som skickades sist..... Och det var dotterns klänning, hade ju velat ha bandet i en annan färg men det fick jag inte. Klänningen är lite stoooooor, men som tur är kan både mamma och svärmor sy. Har bara kollat den lite snabbt när mamma var på toa idag. Men dotterns ska få prova den sen. Men den är jättefin.....

Jo, just det...... Ringde ups idag om kostnaden fick då besked att det inte var de som räknade ut moms + tull utan tullverket, ok då ringde jag dit men nähä...... det var inte de heller utan det är posten som levererar detta paket och inte ups...... Ok, då ringde jag posten, och kom fram till att det inte alls var de som levererade detta paket utan just UPS!!! och det är de som räknar ut tull + moms. Men hallå eller???? Ok, då ringde jag ups ännu en gång och fick denna gång prata med en tjej som tydligen visst vad hon gjorde, visst är det de som räknar ut tull + moms + någon fraktavgift, men jag var tvungen att prata med deras tullavdelning. Fick vänta en liten stund innan de ringde upp, och jo visst var det fel på införingsavgiften, frakten stod i någon annan valuta istället för kr.

Så till slut fick jag betala 279 kr istället för 739 kr. Så det lönade sig att ringa runt..... Ups har en avgift på 145 kr som de tar ut på alla paket tydligen......
    DHL levererade mina klänningar och jag har varken betalat tull eller moms, beror på vad säljaren skriver för värde på paketet :)) 
  • 1700tal

Halloj tjejer, nu har jag inhandlat maaaassa tyll!! Nu ska här sys och tråcklas!!

Tack ni som tyckte jag passade i klänningen, nu känner jag mig styrkt i att den är jättefin... {#emotions_dlg.flower} Och tack till alla som häll med om att jag ska rynka tyllen. Lite förvånad att alla ni som gillar diskreta ickefluffiga modeller tyckte jag ska fluffa till nederdelen så då måste det vara så det ska va!

Tyllen jag hittade är ljusare och har en liiite mer gul ton än den andra som ser nästan orange ut i jämförelse. Så det kommer förändra hela klänningen...

Och Minuz - helt underbar näbbklänning!! Både färg och modell, så fin!

• 1700tal
    Tinzi skrev 2011-05-24 18:24:57 följande:
    Oki, ja men det blir nog bra, bara det inte är naturvitt, gulvitt på min :) Förresten tycker jag slöjan är bra den r, din kläning är ganska maffig och lyxig, då tycker iaf jag att det är fint m. en slät slöja dvs ingen spets...bara mitt tycke :)
    Absolut ingen risk att taften i ivory från milly ser gul/naturfärgad ut. När jag fick hem min klänning i taft var jag helt säker på att den var vitvit och de hade sytt den i fel färg. Satinet däremot är lite mer cremefärgad men den modellen du vill ha är i taft.

Mmm, tror jag håller med dig om slöjan. Tror det kan vara fint med en diskret slöja när klänningen är så maffig. Det var av samma skäl jag valde bort alla dekorationer, spets, pärlor och broderier på klänningen. Skrattande

När har du tänkt beställa din?? Skrattande
  • Tinzi
    1700tal skrev 2011-05-24 18:36:02 följande:
    Absolut ingen risk att taften i ivory från milly ser gul/naturfärgad ut. När jag fick hem min klänning i taft var jag helt säker på att den var vitvit och de hade sytt den i fel färg. Satinet däremot är lite mer cremefärgad men den modellen du vill ha är i taft.

Mmm, tror jag håller med dig om slöjan. Tror det kan vara fint med en diskret slöja när klänningen är så maffig. Det var av samma skäl jag valde bort alla dekorationer, spets, pärlor och broderier på klänningen. Skrattande

När har du tänkt beställa din?? Skrattande
    Oki, det blir nog bra! Vad har du för underkjol till din förresten? en med lr utan ringar? Med eller utan släp?

Jag ska beställa min så fort Robin Hood kommer till kontot mitt och cashar in min 10.000 :) Så innan midsommar iaf hoppas jag! :) 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!