• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    Tinzi skrev 2011-05-24 10:31:28 följande:
    Ah, de ta du som gav mig bilderna väl? Känns som  att du ska ha samma, lr funderade på det iaf ett tag? :)

Jo, jag tycker den är super fin, min blivande fick kolla på 8 klänningr och sa DEN direkt så han blir nog glad sen :) 

Jag tror att det blir som så att jag ska ha allt fluff och allt precis som den är utom själva kanten där nere vis släpet. Tycker den är perfekt som den är annars.

Sen får BH lösa sig m. den låga ryggen, det ordnar sig :)  
    Ja, det var jag som la in bilderna. Jag är återförsäljare för dem (fast här är jag bara som privatperson och blivande brud) så jag har hela sortimentet på datorn. Men har inget emot att assistera med bilder och sånt till er här i tråden. Skrattande De flesta företag som har dem som leverantör har egna kollektioner ändå, så "deras" egna modeller är mest för privatpersoner. Hursom..

Så nej, har inte beställt den själv men har gillat den mkt och länge! Även min mamma blev helt kär i den när vi satt och tittade på alla klänningar. Älskar det svartvita och den svarta lyxiga spetsdekoren är sensationell!

Haha, har gjort likadant på min sambo men jag tvingade honom att bläddra igenom en 300 sidor lång italiensk brudtidning och betygsätta ALLA från pärm till pärm med 1-10. Stackarn! Men nu har jag stenkoll på vad han gillar...
  • Tinzi

Sicken djungek m. vackra saker! Det är verkligen inte lätt att sätta ihop allt till sitt bröllop så att det skall matcha inser jag. Jag har börjat spara bilder på allt för att få en bild av det hela.

Skumboll skrev 2011-05-24 10:57:32 följande:
    kolla om det kan vara några här kanske
    www.etsy.com/search/handmade/weddings?search_...
    Oojjo där fanns det massa snyggt ju!

• 1700tal

Igår var förresten mamma här och hjälpte mig snöra sidenklänningen ordentligt (den passar faktiskt nästan!) och tog lite bättre bilder där den kommer till bättre rättvisa. Vill ni se? Drömmer Blev lite nykär i min fluffis all over again faktiskt... Till och med den fnuttiga slöjan blev riktigt fin ihop med klänningen!

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-05-24 11:21:10 följande:
    Igår var förresten mamma här och hjälpte mig snöra sidenklänningen ordentligt (den passar faktiskt nästan!) och tog lite bättre bilder där den kommer till bättre rättvisa. Vill ni se? Drömmer Blev lite nykär i min fluffis all over again faktiskt... Till och med den fnuttiga slöjan blev riktigt fin ihop med klänningen!
    MEN JAAAA bilder
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-05-24 11:21:10 följande:
    Retas inte sådär, in med bilder nu!
  • Tinzi
    1700tal skrev 2011-05-24 11:10:02 följande:
    Ja, det var jag som la in bilderna. Jag är återförsäljare för dem (fast här är jag bara som privatperson och blivande brud) så jag har hela sortimentet på datorn. Men har inget emot att assistera med bilder och sånt till er här i tråden. Skrattande De flesta företag som har dem som leverantör har egna kollektioner ändå, så "deras" egna modeller är mest för privatpersoner. Hursom..

Så nej, har inte beställt den själv men har gillat den mkt och länge! Även min mamma blev helt kär i den när vi satt och tittade på alla klänningar. Älskar det svartvita och den svarta lyxiga spetsdekoren är sensationell!

Haha, har gjort likadant på min sambo men jag tvingade honom att bläddra igenom en 300 sidor lång italiensk brudtidning och betygsätta ALLA från pärm till pärm med 1-10. Stackarn! Men nu har jag stenkoll på vad han gillar...
    Oki, sedärja :) Antar du sett/känt på den nån gång då? vet ju inte riktigt hur det funkar om du nånsin har klänningarna hos dig iof...men jag är helt kär om man nu kan säga så :)
  • 1700tal

Hehe, tänkte ni var trötta på mina klänningar vid det här laget... Drömmer 

Ok, bildbomb... Och jag har förresten fått sy om axelbandet, det var för långt nu när mamma snörade ordentligt. Hela klänningen "satte sig" helt annorlunda då...

Nå, vad tycker ni nu? Och vad tycker ni om tyllen, bör jag sy om den och rynka tyllen överallt så som den är i vänster sida?? Och vad tycks om slöjan? Ska jag beställa en ny MED spets av nåt slag och vad ska den i så fall ha för längd?

• 1700tal
    Tinzi skrev 2011-05-24 11:30:07 följande:
    Oki, sedärja :) Antar du sett/känt på den nån gång då? vet ju inte riktigt hur det funkar om du nånsin har klänningarna hos dig iof...men jag är helt kär om man nu kan säga så :)
    Nej, har inte sett den klänningen IRL. Men har klänningar hemma i samma tyg dock, polyestertaft som den är gjord i. Har även färgprover på taftens nyanser. Ivorytaften är väldigt ljus och borde bli snygg till det svarta. Vilken färg tänkte du dig?
  • Tinzi
    1700tal skrev 2011-05-24 11:43:53 följande:
    Nej, har inte sett den klänningen IRL. Men har klänningar hemma i samma tyg dock, polyestertaft som den är gjord i. Har även färgprover på taftens nyanser. Ivorytaften är väldigt ljus och borde bli snygg till det svarta. Vilken färg tänkte du dig?
    oj jag tänkte mig den nog exakt som på bilden...kritvit m.a.o :)
  • 1700tal
    Tinzi skrev 2011-05-24 11:50:27 följande:
    oj jag tänkte mig den nog exakt som på bilden...kritvit m.a.o :)
    Mm, är tveksom till om den på bilden verkligen är kritvit men fråga dem. Den kritvita taften skiftar i blått.

Det här är min klänning här hemma som är i exakt samma taft som i din och det här är ivory.. Obestämd

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!