• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Smuppra
    he86 skrev 2011-05-24 20:33:06 följande:

Nu har min Kina klänning äntligen kommit. Är nöjd men det känns som det saknas något.  Vad tycker ni?
    Åh vad fin den var. Kan också känna att det saknas något, men tror att med en tillfixad Du med smycken och ett stort, nervöst, pirrigt leende kommer den vara toppen!
  • zvartaliljan
    Smuppra skrev 2011-05-24 20:43:34 följande:
    Haha förstår att din m2b föredrar den då, för antar att ni kände varandra då när din stil var mer så? :-P Jag tycker inte att den känns för lite brudklänning faktiskt. Hade någon kompis som har sådan stil kommit i den hade det verkligen varit en perfekt brudklänning. Inte går man i en sådan på vanliga fester liksom :-P
    haha ja jag hade den stilen när vi träffades...han hade typ samma fast slitna jeans, svart, nitar, kedjor och en stor mohawk Men nu ser han mer ut som en vanlig kille...tyckte liksom inte det "passade sig" o se ut så som tvåbarnsföräldrar så lugnade ner oss lite.
  • Miceme

he86: oj vad vacker!! ett band eller ett sash vore snyggt i midjan, men den ser riktigt fin ut

• Smuppra
    zvartaliljan skrev 2011-05-24 20:46:37 följande:
    haha ja jag hade den stilen när vi träffades...han hade typ samma fast slitna jeans, svart, nitar, kedjor och en stor mohawk Men nu ser han mer ut som en vanlig kille...tyckte liksom inte det "passade sig" o se ut så som tvåbarnsföräldrar så lugnade ner oss lite.
    Haha misstänkte det. Min BM har också haft mohawk, och vid ett tillfälle rosa hår. När vi träffades hade han blåsvart hår. Slitna jeans har han ofta, om han inte ska vara prydligt, tex då han jobbar, och gillar döskallar. Men nu är frisyren normal och hårfärgen hans naturliga (brunt). Men riktigt så mycket som ni har varit har inte han varit. Tror mest det var sådant han ville testa på någon gång i livet så lika bra att låta honom leva ut när han är ung och kan. Tänk om han skulle skaffa rosa mohawk när han är över 30 och förälder. Vad skulle barnens kompisars föräldrar säga! :-P Men en av mina brorsor var ungefär som ni som yngre, och har nu när han är 30 lugnat ner sig lite grann...
  • he86
    Sommarbrud skrev 2011-05-24 20:37:33 följande:
    Jag tycker den e super o tänk sen man fixar ju till sig lite extra. vart beställde du ifrån ?
    Tack alla för kommentarerna. Klänningen är beställd via tradera, kostade 2200 med frakt.
  • Sommarbrud
    he86 skrev 2011-05-24 21:41:35 följande:
    Tack alla för kommentarerna. Klänningen är beställd via tradera, kostade 2200 med frakt.
    Vilket klipp! Jag tycker den är super snygg verkligen , jag älskar iof band så ett band i midjan i så fall :)
  • Mia4
    Smuppra skrev 2011-05-24 19:35:04 följande:
    Det är ju kul att vi är några få som går mot strömmen iaf
    Nu vet jag inte hur jag ska göra med fototagningen. Från början tänkte jag inte låta BM se mig i klänningen förrän vi ska fotas innan vigseln. Men isf kan han ju inte hjälpa mig att ta på den ikväll och fota den åt mig, och då vet jag inte alls när det kan bli av Och nu ville jag ju att han skulle få se den på så han också kunde säga att den var fin :-P Aja, han kommer hem sent så jag har tid att tänka. Vem fotade dig?

Hur ska du se ut i övrigt? Ska du ha slöja? Något i håret? Halsband? osv...
    Det var min blivande som fotade mig. Han har varit med i hela processen med klänningen, från provning i butiker till att beställa den och sedan prova den hemma. Vi tycker inte att det gör något att han har fått se den innan. Som sagt blir det något helt annat när man väl är "fixad".

Jag kommer att ta en provrunda med lite olika smycken någon dag. Jag har fått låna ett tvåradigt pärlhalsband och ett fyrradigt pärlarmband som kommer från min blivandes mormor. Tyvärr misstänker jag att pärlorna är för gula, men vi får se när allt kommer på. Sen har en kompis som säljer smycken som har sett till att jag fått provlåna och testa med. Så jag har inte tagit något beslut om smycken.

Jag har väldigt långt hår, så jag kommer att köra på halvuppsatt. I den knut (eller vad det blir på bakhuvudet, har inte bestämt mig ännu) kommer jag eventuellt ha enkla pärlor. Fast jag vet inte än... Har lite beslutsångest!

Jag hoppas att jag kan bestämma smycken vid nästa provning, så att jag kan gå vidare med vad jag ska ha i håret. Kanske ska jag ha slöja eller en tiara? När klänningen är så enkel i sig, så tycker jag att man egentligen ha vad som helst till. Bara man känner sig bekväm i det man väljer.

Ja, det blev ett litet veligt svar. Flört
  • Mia4
    zvartaliljan skrev 2011-05-24 19:57:40 följande:
    Åhh nu är jag veeeeelig....HJÄLP!!

Vilken ska jag välja????
    Denna fast med en annan underkjol med släp

eller....
    Åh, båda var verkligen fina!!!

Tycker att ettan var fin i skärningen fram och gav fin passform. Tvåan gav dig en fantastisk midja. Ja, som sagt jag tycker att du kan ta vilken som. Solig
  • Smuppra
    Mia4 skrev 2011-05-24 22:10:30 följande:
    Det var min blivande som fotade mig. Han har varit med i hela processen med klänningen, från provning i butiker till att beställa den och sedan prova den hemma. Vi tycker inte att det gör något att han har fått se den innan. Som sagt blir det något helt annat när man väl är "fixad".

Jag kommer att ta en provrunda med lite olika smycken någon dag. Jag har fått låna ett tvåradigt pärlhalsband och ett fyrradigt pärlarmband som kommer från min blivandes mormor. Tyvärr misstänker jag att pärlorna är för gula, men vi får se när allt kommer på. Sen har en kompis som säljer smycken som har sett till att jag fått provlåna och testa med. Så jag har inte tagit något beslut om smycken.

Jag har väldigt långt hår, så jag kommer att köra på halvuppsatt. I den knut (eller vad det blir på bakhuvudet, har inte bestämt mig ännu) kommer jag eventuellt ha enkla pärlor. Fast jag vet inte än... Har lite beslutsångest!

Jag hoppas att jag kan bestämma smycken vid nästa provning, så att jag kan gå vidare med vad jag ska ha i håret. Kanske ska jag ha slöja eller en tiara? När klänningen är så enkel i sig, så tycker jag att man egentligen ha vad som helst till. Bara man känner sig bekväm i det man väljer.

Ja, det blev ett litet veligt svar. Flört
    Haha låter ungefär som jag då :-P

Min blivande totalvägrade att se den på. Han ville knappt se den irl som den var. Men det övertalade jag honom till och han tyckte den såg fin ut och han vågade tom peta lite på den för att känna på materialet ^^ Så att hjälpa mig med klänningen och fota var det inte tal om. Får försöka se om jag kan få hit någon kamrat som kan hjälpa till

Jag har också varit inne på pärlor. Tror det kan vara fint till klänningen om det är rätt nyans. Isf ett enkelt pärlhalsband, ett pärlarmband, enkla pärlörhängen och en tiara med någon pärla i. Har blivit (tack vare denna tråd) sugen på en slöja till detta. Tänkte ha utsläppt lockat hår (har också långt) och ha en tiara mitt på huvudet och direkt bakom den ha en slöja i två lager som går ut över håret och lite nedanför. Vet inte hur lång bara.
    Men säker är jag inte! Nästa måndag ska jag till frissan och göra mig sommarfin i håret och tänkte snacka med henne om vad hon tror då. Har bokat henne till bröllopsdagen.
    När är det du/ni gifter er? Vi gifter oss 6 augusti.
  • Junibruden

Mia och Smuppra: jag har bara en klänning och blir nog inga fler för min del...

även min blivande har varit med under hela klänningsprocessen för jag tycker att också hans ka få säga ett ord om vad han tycker...

och alla ni som visat klänningar igår: härliga underbara!! alla är så vackra!!

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!