• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-05-25 12:19:24 följande:
    Det ville du bara innan du hamnade i klorna på Kina-tråden! Nu vill du ha en superfluffklänning!

(tror vi har statistiskt underlag nog för att dra vissa slutsatser nu: oavsett vad man ville ha innan så vill man ha 1) släp 2) fluff 3) slöja eller 4) ALLT när man hängt här i tråden ett tag)
    haha mkt bra iaktagelse..

jag är väldigt glad just nu för att den var så fin!
  • Darling Daisy
    Sommarbrud skrev 2011-05-25 12:21:43 följande:
    haha mkt bra iaktagelse..

jag är väldigt glad just nu för att den var så fin!
    Du ska vara glad för den är verkligen superfin.

Och jag är så glad för din skull! Så roligt att den passade så fint!
    Det är så roligt nu när klänningarna kommer hem. Det känns nästan som våra kollektiva klänningar, nu när vi velat och beställt och väntat så länge tillsammans här i tråden!
  • jkbr
    zvartaliljan skrev 2011-05-24 19:57:40 följande:
    Åhh nu är jag veeeeelig....HJÄLP!!

Vilken ska jag välja????

Denna fast med en annan underkjol med släp

eller....

med spetslöja så passar ettan bäst tycker jag och den är ju likadan som min så klart jag väljer den du är jätte fin ! men om du väljer tvåan så tycker jag utan bolero.
  • Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-05-25 12:25:46 följande:
    Du ska vara glad för den är verkligen superfin.

Och jag är så glad för din skull! Så roligt att den passade så fint!
    Det är så roligt nu när klänningarna kommer hem. Det känns nästan som våra kollektiva klänningar, nu när vi velat och beställt och väntat så länge tillsammans här i tråden!
    Ja men lite så är det ju :) Och de flesta klänningar är ju verkligen super fina. SÅ det är så skoj nästan lite tråkigt när man inte väntar på ngn längre
  • Skumboll

Vad fin du är sommarbrud, den ser ut att sitta jättebra!!!

Måste bara gnälla lite. Aldrig kan man slappna av och "njuta" av lugnet. Fick nyss resa på att kommunen har halverat resurspengen för sonen from höstterminen, vi ska överklaga men det lär inte hjälpa och det lär sluta med att vi får halvera tiden på dagis för honom, utan resurs skulle det inte fungera men det känns bara så jävligt att vi aldrig har samma förutsättningar som andra familjer med normalstörda barn. Hur fan är det möjligt att ha och bibehålla ett jobb när man bara kan ha ungen på dagis 10 timmar i veckan. Kräks

• Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-05-25 12:31:50 följande:

Måste bara gnälla lite. Aldrig kan man slappna av och "njuta" av lugnet. Fick nyss resa på att kommunen har halverat resurspengen för sonen from höstterminen, vi ska överklaga men det lär inte hjälpa och det lär sluta med att vi får halvera tiden på dagis för honom, utan resurs skulle det inte fungera men det känns bara så jävligt att vi aldrig har samma förutsättningar som andra familjer med normalstörda barn. Hur fan är det möjligt att ha och bibehålla ett jobb när man bara kan ha ungen på dagis 10 timmar i veckan. Kräks
    Men va fan! Alltså det är så knas att om man behöver hjälp ska man behöva slåss för det!  Åh sånt här gör mig as arg verkligen! Lider med er (vad nu det hjälper)
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-05-25 12:34:28 följande:
    Men va fan! Alltså det är så knas att om man behöver hjälp ska man behöva slåss för det!  Åh sånt här gör mig as arg verkligen! Lider med er (vad nu det hjälper)
    Ja, jag brukar säga det att det är minst ett halvtidsjobb att bara administrera honom. 
    Först tog det två år att FÅ resurs, efter ett halvår drar de sen in den till hälften. Idag har jag lust att dra något gammalt över mig. 
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-05-25 12:35:55 följande:
    Ja, jag brukar säga det att det är minst ett halvtidsjobb att bara administrera honom. 
    Först tog det två år att FÅ resurs, efter ett halvår drar de sen in den till hälften. Idag har jag lust att dra något gammalt över mig. 
    Men varför har de gjort så?
  • Darling Daisy

Skumboll:
    Det är ju verkligen för j-ligt!!
    Jag kan inte för mitt liv förstå hur kommunerna resonerar när de sänker/inte beviljar ersättningar till familjer med extra behov.
    Det borde ju vara mest logiskt att sätta in resurser så att barnen (/de som har extra behov) får möjlighet att leva ett så gott liv som möjligt. Detta skapar extra jobbtillfällen för tex assistenter (vilket ju borde vara bra i dessa tider). Föräldrarna får möjlighet att arbeta ”normalt” (och betalar då skatt i kommunen). Föräldrarna får avlastning så att de inte slits ut (utslitna föräldrar – dyr rehab, sjukskrivningar osv). Barnet får förutsättningar för att utvecklas på ett för varje individ optimalt sätt.

• Junibruden
    Skumboll skrev 2011-05-25 12:31:50 följande:

men blä då! fult gjort av kommunen...
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!