• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-05-25 15:24:44 följande:
    Men det är klart, det är bättre att ge kommunpolitikerna en fet löneförhöjning och dra in resurspengarna. 
    Jadu, hur har de tänkte med jobb? Inte alls? Jag har inte jobbat på snart 5 år. Jag jobbade halvtid i ungefär två månader, funkade inte. Och så jobbade jag ungefär 80% i sex veckor nu i vår men det gills inte för då var gubben tjänstledig. Men det funkar inte, bara att inse att man får lägga karriären på hyllan. 
    Man lär sig ju att leva på en lön också. 
    Men det är ju koko hela resonemanget! Man måste ju kunna jobba och de vill väl att folk jobbar ? Ahh
  • Mia4

Skumboll: Usch och fy, så jobbigt! Att man ska behöva bråka om allt. Har en syster som gjort samma sak med sin muskelsjuke son. Jag hoppas verkligen att du får igenom det behov som ni behöver som familj! 

• Sommarbrud

Skumboll: Tycker din son det e skoj på dagis? Ser man inte till sånt alls? Han ska ju trivas

• Smuppra

Mia: vad roligt att vi har så lika smak! Min har 15 st 0.01 carat. Så lite mindre o smalare. Gillar era ringar. Våra förlovningsringar är breda men har ett flätmönster. Var svår att matcha med andra först. Bra det där med att lämna in guldet som delvis betalning har inte så mycket o det guld jag har använder jag. Enda jag inte använder är guldklockan farmor fick i konfirmationspresent eftersom den stannat och jag inte orkat göra något åt den. Och farmor lever så jag skulle hellre ge tillbaka den då än att byta ut den mot annat. Men har man guld som skräpar är det smart att göra så Drömmer lite smått om att när vi har jubileum skaffa en tredje ring men hjärtformat mönster med sten/-ar i. Morgongåva har vi skippat faktiskt

• Smuppra

Skumboll: heltokigt. Man fattar inte hur de tänker. Sämre för alla med detta beslut. Ja Utom möjligen om ngn unge får plats på dagis som annars inte hade fått det. Iaf bra för dennes familj. Men nej, dåligt beslut!

• Humlan66

Smuppra jag är ju oxå en 6/8 brud och bara en klänning jag med. Eller jag är inne på den 2adra men den 1a blev iaf såld haha

Jag håller på att ska bestämma mig för en vigselring, men det är ju hopplöst tycker jag . Kan inte bestämma mig. Har sett en ring jag vill ha från guldfynd eller 2 rättare sagt som jag velar mellan, men nu har jag hört att dom ska ha usel kvalite på sina diamanter. Nån mer som hört det ?
    Nån som känner till en smyckes site på nätet som har billiga smycken kanske ? Nordstans guld och smycketnet känner jag till redan

Junibruden. ja det är från milanooo , jasså det kan gå så snabbt menar du "längtar längtar"

• Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-05-25 15:33:51 följande:
    Men det är ju koko hela resonemanget! Man måste ju kunna jobba och de vill väl att folk jobbar ? Ahh
    Sommarbrud skrev 2011-05-25 15:50:32 följande:
    Skumboll: Tycker din son det e skoj på dagis? Ser man inte till sånt alls? Han ska ju trivas
    Ja man undrar ju. Ofta får ju en förälder stå tillbaka och jobba deltid, men det går ju inte ens att jobbba deltid, lycka till att hitta ett jobb på typ 10-15%.
    Jadå, han tycker det är roligt men har inget eget behov av dagis eller kompisar. Att han har det så bra på dagis är tack vare hans resurs som finns vid hans sida jämt, och jag vill inte veta hur det blir när hon inte finns där för honom. Sonen är en ängslig själ, han behöver extremt mycket stöttning i allt han gör. 
    Mia4 skrev 2011-05-25 15:44:59 följande:
    Skumboll: Usch och fy, så jobbigt! Att man ska behöva bråka om allt. Har en syster som gjort samma sak med sin muskelsjuke son. Jag hoppas verkligen att du får igenom det behov som ni behöver som familj! 
    Tack snälla! Jag slutar aldrig kämpa, så är det bara. Får vi inte igenom detta så går jag till skolinspektionen bums. 
    Smuppra skrev 2011-05-25 15:57:36 följande:
    Skumboll: heltokigt. Man fattar inte hur de tänker. Sämre för alla med detta beslut. Ja Utom möjligen om ngn unge får plats på dagis som annars inte hade fått det. Iaf bra för dennes familj. Men nej, dåligt beslut!
    Visst är det? Det sjuka är ju att sonen inte har samma rättigheter som alla andra barn. Det stör mig enormt mycket!
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-05-25 16:10:40 följande:
    Sommarbrud skrev 2011-05-25 15:50:32 följande:
    Ja man undrar ju. Ofta får ju en förälder stå tillbaka och jobba deltid, men det går ju inte ens att jobbba deltid, lycka till att hitta ett jobb på typ 10-15%.
    Jadå, han tycker det är roligt men har inget eget behov av dagis eller kompisar. Att han har det så bra på dagis är tack vare hans resurs som finns vid hans sida jämt, och jag vill inte veta hur det blir när hon inte finns där för honom. Sonen är en ängslig själ, han behöver extremt mycket stöttning i allt han gör. Tack snälla! Jag slutar aldrig kämpa, så är det bara. Får vi inte igenom detta så går jag till skolinspektionen bums. 
    Smuppra skrev 2011-05-25 15:57:36 följande:
    Visst är det? Det sjuka är ju att sonen inte har samma rättigheter som alla andra barn. Det stör mig enormt mycket!
    Men det är ju galet, att det alltid är så här de som behöver mest hjälp får ju minst. Klart han ska ha samma rättigheter som andra barn. Alltså jag hade blivit galen (blir lätt halvgalen i alla fall) :/
  • Knopan

Sommarbrud: Jaaaaa, the fluff fluff has arrived    Vad FIN!! Nu känner jag mig något lugnare  

Lever den upp till dina förväntningar? 

• Sommarbrud
    Knopan skrev 2011-05-25 16:40:26 följande:
    Sommarbrud: Jaaaaa, the fluff fluff has arrived    Vad FIN!! Nu känner jag mig något lugnare  

Lever den upp till dina förväntningar? 
    ja den e super fin men stor !!! oj oj tar typ upp ett helt rum... Glad
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!