• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-05-03 12:54:00 följande:
    Ja det är skönt o sova hela nätter faktiskt. Jag tror aldrig att w kommer sova en hel natt känns inte som det :/

Haha han blev så glad... Han undrar varför vi ska ha ett paraply, ehh e du dum??? Om det regnar kanske? Och om det inte regnar för fina bilder?? Ja ibland blir man förvånad! KLart du får köpa mitt sen jag ska ju beställa flera så kommer nog ha en drös här hemma,...
    Hehe, fast spetsparasollet är inget paraply! Om vi nu pratar om ett sånt du skulle beställa från kina igår?
  • 1700tal
    operfekt skrev 2011-05-03 12:57:21 följande:

Jag är ny inom bröllopsplanerandet, sambon friade i förrgår! 
    Bröllopet blir nästa sommar, funderar på 7/7, det känns som ett bra datum.

Ska helt klart beställa klänning från kina, så tar gärna emot alla era kunskaper inom ämnet, haha!
    Svårt med klänning dock, då jag är kort (159), samt är ganska timglasformad eller päronformad med midja & höfter.. 
    Svårt att veta vad man passar i :S Men det finns så mycket fint! Hur ska man kunna välja bara en?!
    denna från elie saab: www.funkytrend.com/wp-content/uploads/2011/02... är ju såå fin, men vet inte om man kan hitta ngt liknande, sen kanske jag vill ha tubtopp också, så svårt som sagt!

Men vad roligt, grattis till förlovningen!!! Skrattande

Och väldigt välkommen till tråden är du givetvis! Ställ massa frågor, här är alla hjälpsamma. Däremot kan någon fråga försvinna i mängden om många pratar samtidigt, då är det bara att citera din egen fråga så den puffas upp igen och säg åt oss att inte gaffla så dant utan koncentrera på din fråga istället!
  • 1700tal

Ska helt klart beställa klänning från kina, så tar gärna emot alla era kunskaper inom ämnet, haha!
    Svårt med klänning dock, då jag är kort (159), samt är ganska timglasformad eller päronformad med midja & höfter.. 
    Svårt att veta vad man passar i :S Men det finns så mycket fint! Hur ska man kunna välja bara en?!
    denna från elie saab: www.funkytrend.com/wp-content/uploads/2011/02... är ju såå fin, men vet inte om man kan hitta ngt liknande, sen kanske jag vill ha tubtopp också, så svårt som sagt!

Och förresten behöver du inte ALLS bara välja EN! De flesta här i tråden har beställt 2-6 klänningar... Oskyldig

Jag gifter mig förresten oxå nästa sommar så det vore ju skoj med nån mer som håller sig kvar här bland kinasidorna när alla andra har gjorts till ärbara kvinnor. Flört 

Och jättefin klänning, så romantisk! Du har sett att man oftast kan göra om modellerna va? Alltså göra om den du länkade till till axelbandslös tubmodell osv.. Skrattande
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-05-03 13:01:00 följande:
    Hehe, fast spetsparasollet är inget paraply! Om vi nu pratar om ett sånt du skulle beställa från kina igår?
    Nej men tror att det går inom samma kategori här hemma... Han ser inte skillnad på sånt utan tycker jag bara handlar :) Vilket jag ABSOLUT inte gör!!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-05-03 12:57:15 följande:
    Eller hur, mkt frustrerande! Och jag har ju betalat full expressfrakt på allihop, en och en. Så de ska inte behöva skickas i samma paket vilket jag misstänker de planerar göra för att spara porto. Tror de inväntar volangdrömmen, sidenklänningen blev ju klar förra veckan och den axelbandslösa ur deras sortiment har varit på sista stage i typ 2 veckor eller nåt. Suck..
    Dåligt av dem, verkligen! Expressfrakt kostar ju en del, och det är klart de fular sig och vill tjäna pengar på det.... 
  • Sommarbrud

Grattis till förlovningen! Och välkommen in i trådenGlad

Så fin klänning, och som 1700tal skrev så måste man ju inte bara köpa 1... Vissa har ju flera stycken :) Alltid bra att ha Flört
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-05-03 13:09:03 följande:
    Och förresten behöver du inte ALLS bara välja EN! De flesta här i tråden har beställt 2-6 klänningar... Oskyldig

Jag gifter mig förresten oxå nästa sommar så det vore ju skoj med nån mer som håller sig kvar här bland kinasidorna när alla andra har gjorts till ärbara kvinnor. Flört 

Och jättefin klänning, så romantisk! Du har sett att man oftast kan göra om modellerna va? Alltså göra om den du länkade till till axelbandslös tubmodell osv.. Skrattande
    Hah tror du alla försvinner när man väl gift sig??? NOOOOO
  • Miceme

Man behöver ju inte välja bara en på en gång Här är vi flera som har flera klänningar i garderoberna.
    Den klänningen är fin, Darling Daisy hade med den klänningen bland sina bilder också vet inte vart hon sett den.

Det är svårt med klänning helt klart!
  • operfekt
    1700tal skrev 2011-05-03 13:04:34 följande:

Men vad roligt, grattis till förlovningen!!! Skrattande

Och väldigt välkommen till tråden är du givetvis! Ställ massa frågor, här är alla hjälpsamma. Däremot kan någon fråga försvinna i mängden om många pratar samtidigt, då är det bara att citera din egen fråga så den puffas upp igen och säg åt oss att inte gaffla så dant utan koncentrera på din fråga istället!
    1700tal skrev 2011-05-03 13:09:03 följande:

Jaa, jag är jätteglad, & alldeles bubblig! Så känns bra att ta lite bubbel här bland alla andra som är bubbliga, så känns det inte som att min omgivning kommer tröttna på mig! :D

Haha, jag har sett det! Det är ju ganska bra att göra så när de är så billiga, man borde ju kunna sälja den man inte väljer sen efteråt =) Lär ju inte bli svårt att bli av med fina klänningar som kostar så lite =)

Jaa, den är såå fin! Om jag tar den vill jag nog ha med ärmar iaf.. Men frågan är ju bara om liknande modell finns på någon "kina-site"? Eller går det att skriva & fråga om de kan göra en liknande kanske?
     Har bara sett den som originaldesign, men att betala över 20 000 för en klänning känns lite överkurs!

Jaa, det är bra, då har vi varandra tills nästa sommar, men lär ju droppa in fler också..
    När gifter du dig?=)
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-05-03 13:13:34 följande:
    Hah tror du alla försvinner när man väl gift sig??? NOOOOO
    Haha, jo har faktiskt tänkt lite på med sista veckan när ni alla kommenterar hur si och så många VECKOR (!!) det är kvar tills ni gifter er. Förvånad What, hur gick tiden så fort?? Och hur jag än må va för er skull så tänker jag innerst inne bara noooo, don't leeeeave me!!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!