• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Junibruden
    Malin24 skrev 2011-05-03 09:17:43 följande:
    Morr Bella är ledig, fick prata med Rita istället och eftersom klänningen skulle varit klar i förra veckan låg jag på lite mer..och hon säger att den "will be beading tomorrow" ...öh är inte det pärlor..jag vill INTE ha pärlor på min darocca...så när jag sa det sa hon att "it is sewn now" och "beading tomorrow" och när jag ifrågasatte det igen så sa hon "jag vet inte jag har inte sett bilder på din klänning"..herregud nu blev jag hur stressad som helst. Var är Bella när man behöver henne Glad
    beadings betyder inte alltid pärlor hos milly har jag märkt... det kan vara paljetter eller vad som helst som de syr fast i klänningen också... så var inte orolig!! bella skickade bilder åt mig på beading när de börjat med dem och sen skule jag godkänna dem före de fortsatte...
    bra att bella är tillbaka imorgon så fixar sig säkert allt Glad
  • Darling Daisy

Ställer om min storleksfråga gällande klänningen från igår (med en ros i midjan).

Idag ligger jag precis på US16 i standardstorlek. Det skiljer 4 cm på byst, 3 cm på midja o höfter till US14.

Ska jag beställa den storlek som passar precis nu eller en storlek mindre? 

Jag kommer ta med snörning i ryggen, det känns lite bättre att kunna snöra lite även om knapparna i ryggen var såååå snygga!
    Det är 8 v kvar till bröllopet. Jag kommer säkert att gå ner lite i vikt, men vågar inte sia om hur mycket det blir.

Så vilken storlek ska jag klicka hem?

• Malin24
    Darling Daisy skrev 2011-05-03 09:35:11 följande:
    Ställer om min storleksfråga gällande klänningen från igår (med en ros i midjan).

Idag ligger jag precis på US16 i standardstorlek. Det skiljer 4 cm på byst, 3 cm på midja o höfter till US14.

Ska jag beställa den storlek som passar precis nu eller en storlek mindre? 

Jag kommer ta med snörning i ryggen, det känns lite bättre att kunna snöra lite även om knapparna i ryggen var såååå snygga!
    Det är 8 v kvar till bröllopet. Jag kommer säkert att gå ner lite i vikt, men vågar inte sia om hur mycket det blir.

Så vilken storlek ska jag klicka hem?
    Supersvårt att säga. Jag hade nog tagit storlek 16 ändå, även om du går ner en del så kan du ju då snöra åt den. Men det är mest för det värsta jag vet är när jag känner mig obekväm om det sitter alldels för tajt..skulle du gå ner massor så kan du ju då alltid sy in den ändå om det skulle behövas..men som sagt svårt att sägaGlad
  • Malin24
    Junibruden skrev 2011-05-03 09:31:11 följande:
    beadings betyder inte alltid pärlor hos milly har jag märkt... det kan vara paljetter eller vad som helst som de syr fast i klänningen också... så var inte orolig!! bella skickade bilder åt mig på beading när de börjat med dem och sen skule jag godkänna dem före de fortsatte...
    bra att bella är tillbaka imorgon så fixar sig säkert allt Glad
    ok ok, hoppas verkligen det. Ska prata med Bella first thing imorgonbitti :)
  • Höstbröllop 2011

Ville bara inflika med att jag fick mina klänningar från Milanoo.com idag och är jätte, jätte, jätteledsen... Rynkar på näsan För det första ser klänningarna inte i närheten ut som på bilderna och sen har de skickat minst 2 storlekar för smått! Jag beställde t.o.m. en storlek större bara för att undvika detta. Jag är så, så ledsen... och pank!

Beställde 4 klänningar, varav tre brudklänningar, och det vara bara tärnklänningen som blev fin men även den var i för liten storlek och ändå har jag mätt NOGA enligt deras egna tabeller!

Nån annan som har erfarenhet av dem? Eller vart med om liknande, har ni fått hjälp? Fy vad jag är ledsen nu........

• zvartaliljan
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-05-03 11:20:12 följande:

Ville bara inflika med att jag fick mina klänningar från Milanoo.com idag och är jätte, jätte, jätteledsen... Rynkar på näsan För det första ser klänningarna inte i närheten ut som på bilderna och sen har de skickat minst 2 storlekar för smått! Jag beställde t.o.m. en storlek större bara för att undvika detta. Jag är så, så ledsen... och pank!

Beställde 4 klänningar, varav tre brudklänningar, och det vara bara tärnklänningen som blev fin men även den var i för liten storlek och ändå har jag mätt NOGA enligt deras egna tabeller!

Nån annan som har erfarenhet av dem? Eller vart med om liknande, har ni fått hjälp? Fy vad jag är ledsen nu........

jag fick hem en på tok för liten underkjol förra veckan från dom och ännu har jag inte fått någon hjälp. Mailat service som de sa till mig via chatten men räknar inte med någon kompensation. De verkar ge blanka fan i det...
    Väntar hem 2 brudklänningar, 1 kostym, 3 näbbklänningar och 1 tärnklänning och är livrädd för hur de kommer vara...bröllopet är om 6 veckor o jag lär väl få panikköpa allt på nytt någon annanstans...
  • Höstbröllop 2011
    zvartaliljan skrev 2011-05-03 11:30:10 följande:
    jag fick hem en på tok för liten underkjol förra veckan från dom och ännu har jag inte fått någon hjälp. Mailat service som de sa till mig via chatten men räknar inte med någon kompensation. De verkar ge blanka fan i det...
    Väntar hem 2 brudklänningar, 1 kostym, 3 näbbklänningar och 1 tärnklänning och är livrädd för hur de kommer vara...bröllopet är om 6 veckor o jag lär väl få panikköpa allt på nytt någon annanstans...
    Usch vad tråkigt! Fy fan för detta alltså, hur i h-e ska man ha råd att köpa nytt? Får väl skylla sej själv att man var så j-a dum att beställa från Kina... aldrig mer! Klänningarna, i synnerhet den ena, är som ett skämt. Vet inte om jag ska skratta eller gråta :(
  • Darling Daisy

Höstbröllop!

Usch o fy, vad tråkigt för dig!!! Det är ju varje kinatjejs mardröm - att få hem tokiga storlekar o dålig kvalitet!

Kan du lägga in bilder, kanske i recensionstråden? Det hjälper ju många om både positiva o negativa erfarenheter lyfts fram.

Kan du kanske sälja de för små klänninarna och lägga pengarna på en ny i rätt storlek??

• Humlan66
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-05-03 11:33:03 följande:
    Usch vad tråkigt! Fy fan för detta alltså, hur i h-e ska man ha råd att köpa nytt? Får väl skylla sej själv att man var så j-a dum att beställa från Kina... aldrig mer! Klänningarna, i synnerhet den ena, är som ett skämt. Vet inte om jag ska skratta eller gråta :(
    OH NOOO... jag som beställt en brudklänning och mannens kostym via milanoo.. nu blev jag nervös :-s
  • Höstbröllop 2011
    Darling Daisy skrev 2011-05-03 11:40:00 följande:
    Höstbröllop!

Usch o fy, vad tråkigt för dig!!! Det är ju varje kinatjejs mardröm - att få hem tokiga storlekar o dålig kvalitet!

Kan du lägga in bilder, kanske i recensionstråden? Det hjälper ju många om både positiva o negativa erfarenheter lyfts fram.

Kan du kanske sälja de för små klänninarna och lägga pengarna på en ny i rätt storlek??
    Ja, jag är så ledsen... jag kanske kan lägga in bilder senare när jag smält allt, just nu är jag bara alldeles för ledsen... Jag tror knappt jag får så mycket för klänningarna dock, särskilt inte den ena som är fruktansvärd! Måste ta in allt och försöka hitta på nåt...
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!