• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Humlan66
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-05-03 11:42:50 följande:
    Ja, jag är så ledsen... jag kanske kan lägga in bilder senare när jag smält allt, just nu är jag bara alldeles för ledsen... Jag tror knappt jag får så mycket för klänningarna dock, särskilt inte den ena som är fruktansvärd! Måste ta in allt och försöka hitta på nåt...
    Ja höstbröllop. visa oss bilderna- Kanske vi kan slå våra kloka huvuden ihop och försöka fixa det här

Men nu känner jag att jag kanske ska beställa en klänning till fast från nån annan än milanno
  • Sommarbrud
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-05-03 11:20:12 följande:

Ville bara inflika med att jag fick mina klänningar från Milanoo.com idag och är jätte, jätte, jätteledsen... Rynkar på näsan För det första ser klänningarna inte i närheten ut som på bilderna och sen har de skickat minst 2 storlekar för smått! Jag beställde t.o.m. en storlek större bara för att undvika detta. Jag är så, så ledsen... och pank!

Beställde 4 klänningar, varav tre brudklänningar, och det vara bara tärnklänningen som blev fin men även den var i för liten storlek och ändå har jag mätt NOGA enligt deras egna tabeller!

Nån annan som har erfarenhet av dem? Eller vart med om liknande, har ni fått hjälp? Fy vad jag är ledsen nu........

Men nej!! Jag beställde ju en av mina därifrån och den var faktiskt fin, verkar många som haft otur med dem. jag tog iof standard storlek och den satt bra.

De verkar ju riktigt dåliga på att svara på mailen också. Kan ju rekommendera att Lilly har hyffsat billiga klänningar på sin hemsida. Jag har beställt två därifrån. Du får ju även skicka tillbaka om den inte är bra. lilly.dk
  • Farmall

Va!?! Är det sant, har INGEN varit här inne på ett dygn? Otroligt.....Flört

Jo, jag skulle iaf säga det att jag kommer inte in i den här tråden förrän jag är på någon annan sight och kööper. NU måste jag börja hålla i pengarna har jag tänkt och så kommer jag in här, och vad ser jag? Jo paraply, jättefina i spets och det måste man ju ha, eller? Glad

Senaste dagarna har jag köpt, såpbubblor, två presenter till honom (minns inte vad det heter nu), present till dottern, ett par skor till och ett par finare skor till dottern (de andra var lite för stora), mer spets osv till strumpebandet.....minns inte mer.

Men klänningen den verkar stå still. Hon som syr den är inte där idag (såg sen att de har semester) och hon har inte svarat på de tre sista mailen jag skickat. Jag är VÄLDIGT orolig för den kan jag säga. Blev ju lovad att få den förra veckan men inte. Borde fått den för lääääääängesen.

• 1700tal
    Malin24 skrev 2011-05-03 09:17:43 följande:
    Morr Bella är ledig, fick prata med Rita istället och eftersom klänningen skulle varit klar i förra veckan låg jag på lite mer..och hon säger att den "will be beading tomorrow" ...öh är inte det pärlor..jag vill INTE ha pärlor på min darocca...så när jag sa det sa hon att "it is sewn now" och "beading tomorrow" och när jag ifrågasatte det igen så sa hon "jag vet inte jag har inte sett bilder på din klänning"..herregud nu blev jag hur stressad som helst. Var är Bella när man behöver henne Glad
    Då förstår du hur jag har det. Det är Rita jag har som kontaktperson nu sedan jag tydligen skrämde slag i Jessica som jag hade förut efter vår lilla diskussion om tygproverna... Det var Rita jag tvingade ut i ateljén samtidigt som jordskalvet i Japen var 3 mil därifrån. Men det visste vi ju inte då...

Jag är nog inte så poppis hos Milly längre, är nog därför mina klänningar (varav 2 har varit FÄRDIGA ett tag nu!) inte skickas. De gör det på pin kiv! Skrikandes Hjälper inte att jag är översvallande artig och trevlig längre, smilysgubbarna är förbrukade från deras sida.
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-05-03 11:54:59 följande:
    Då förstår du hur jag har det. Det är Rita jag har som kontaktperson nu sedan jag tydligen skrämde slag i Jessica som jag hade förut efter vår lilla diskussion om tygproverna... Det var Rita jag tvingade ut i ateljén samtidigt som jordskalvet i Japen var 3 mil därifrån. Men det visste vi ju inte då...

Jag är nog inte så poppis hos Milly längre, är nog därför mina klänningar (varav 2 har varit FÄRDIGA ett tag nu!) inte skickas. De gör det på pin kiv! Skrikandes Hjälper inte att jag är översvallande artig och trevlig längre, smilysgubbarna är förbrukade från deras sida.
    Haha jobbigt läge för dig! Ja jag hoppas att landy fortfarande gillar mig, har inte fått svar från Lucy men de kanske har lite att ta igen nu när de varit lediga..
  • Sommarbrud

Nu har jag bokat tid för att fixa mina naglar dagen innan det är dags! Jag har massora v saker inbokade hur ska jag hinna med att vara med W ?? Hmmm

• Sommarbrud

Och jag har bytt mitt efternamn så nu har jag fått ett gammalt släktnamn som sambon får när vi gifter oss. Så nu måste jag fixa nytt pass körkort o bankkort. Och betala 1000 kr för att byta namn på biljetterna till NY:: Det var gratis på biljetterna till Nice :/ Olika bolag

• Farmall

Ne, min dator hade nog hängt upp sig, ser nu att det är fler här inne.

Sommarbrud skrev 2011-05-03 11:57:24 följande:
    Nu har jag bokat tid för att fixa mina naglar dagen innan det är dags! Jag har massora v saker inbokade hur ska jag hinna med att vara med W ?? Hmmm
    Har tänkt detsamma. Vi har testat tårtfyllningarna, provat håruppsättningen, ska till kyrkan och prata med prästen idag och så håller jag på och ordna ett möre med kantorn.

Samma här, jag har nog inte varit supertrevlig på slutet. Idag fick jag en Amanda på chatten, det har aldrig hänt förut.

Tråkigt med biljetterna sommarbrud.
  • Farmall
    1700tal skrev 2011-05-03 11:54:59 följande:

oups!

Men jag förstår inte vad som dröjer dem så. Det är ju inte små förseningar direkt...
  • zvartaliljan

OT men ska till sthlm imorgon, vet ni om det finns någon butik där som har färdiga klänningar man kan köpa?? Är ju nojig över mina milanoo-klänningar som jag säkert lär bli missnöjd med så kanske kan hitta någon i Sverige i alla fall...

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!