• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • nica83

Hjälp hjälp hjälp... vårt bröllop är på G att spräcka budgeten totalt och jag vet inte riktigt hur vi ska lösa detta! Hade tänkt ta catering + personal från en cateringfirma men det blev för dyrt. Nu funderar jag på om man ska ta enbart varma maten från cateringfirman och göra resten själv. Vad tror ni det kan tänkas kosta per person för buffémat med exempelvis rostad potatis, tunt skuren biff och någon god kyckling (kanske spett?)??? Alternativt laga all mat själv men köket i lokalen är inte direkt bra så det är svårt med förvaring och i princip omöjligt att värma maten...

• Sommarbrud
    zvartaliljan skrev 2011-05-03 12:10:44 följande:
    OT men ska till sthlm imorgon, vet ni om det finns någon butik där som har färdiga klänningar man kan köpa?? Är ju nojig över mina milanoo-klänningar som jag säkert lär bli missnöjd med så kanske kan hitta någon i Sverige i alla fall...
    Hmm nej ingen som har färdiga, det är väl om d har ngt inne som de säljer ut. Hmm Hoppas ngn annan vet ngn butik som har färdiga klänningar :)
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-05-03 09:35:11 följande:
    Ställer om min storleksfråga gällande klänningen från igår (med en ros i midjan).

Idag ligger jag precis på US16 i standardstorlek. Det skiljer 4 cm på byst, 3 cm på midja o höfter till US14.

Ska jag beställa den storlek som passar precis nu eller en storlek mindre? 

Jag kommer ta med snörning i ryggen, det känns lite bättre att kunna snöra lite även om knapparna i ryggen var såååå snygga!
    Det är 8 v kvar till bröllopet. Jag kommer säkert att gå ner lite i vikt, men vågar inte sia om hur mycket det blir.

Så vilken storlek ska jag klicka hem?
    Om det var jag skulle jag ta den en strl mindre om du ska ha snörning och korrekt strl 16 om du skulle välja knappar. 3-4 cm snörar man lätt in med snörningen utan att behöva få andnöd för det. Och blir det för tajt att dra in alla cm kan du ju snöra mittimellan, att du snörar in 1-2 cm på dina mått och låter snörning i ryggen vara 1-2 cm bredare i vidd istället. Men det är bara hur jag tänker... Skrattande Sen beror det väl på om du VILL snöra så du ser så smal ut som du kan eller om du vill ha en lösare, bekväm klänning.
  • Miceme
    Darling Daisy skrev 2011-05-03 09:35:11 följande:
    Ställer om min storleksfråga gällande klänningen från igår (med en ros i midjan).

Idag ligger jag precis på US16 i standardstorlek. Det skiljer 4 cm på byst, 3 cm på midja o höfter till US14.

Ska jag beställa den storlek som passar precis nu eller en storlek mindre? 

Jag kommer ta med snörning i ryggen, det känns lite bättre att kunna snöra lite även om knapparna i ryggen var såååå snygga!
    Det är 8 v kvar till bröllopet. Jag kommer säkert att gå ner lite i vikt, men vågar inte sia om hur mycket det blir.

Så vilken storlek ska jag klicka hem?
    Jag skulle tagit US16 det går ju dra åt mer sedan.
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-05-03 11:20:12 följande:

Ville bara inflika med att jag fick mina klänningar från Milanoo.com idag och är jätte, jätte, jätteledsen... Rynkar på näsan För det första ser klänningarna inte i närheten ut som på bilderna och sen har de skickat minst 2 storlekar för smått! Jag beställde t.o.m. en storlek större bara för att undvika detta. Jag är så, så ledsen... och pank!

Beställde 4 klänningar, varav tre brudklänningar, och det vara bara tärnklänningen som blev fin men även den var i för liten storlek och ändå har jag mätt NOGA enligt deras egna tabeller!

Nån annan som har erfarenhet av dem? Eller vart med om liknande, har ni fått hjälp? Fy vad jag är ledsen nu........

Jag har fått två klänningar därifrån och den första är kanon! Den andra är fin men av mycket mer budgetkvalitet.
    Jag har två klänningar på gång och den ena hoppas jag verkligen på så nu kände jag att pulsen steg...
    Storlekarna har varit som de ska på båda
  • Miceme
    OT men ska till sthlm imorgon, vet ni om det finns någon butik där som har färdiga klänningar man kan köpa?? Är ju nojig över mina milanoo-klänningar som jag säkert lär bli missnöjd med så kanske kan hitta någon i Sverige i alla fall...
    bridaloutlet har färdiga klänningar för ganska bra pengar, de har både på nätet och en fysiks butik
  • Humlan66
    Bridaloutlet har färdiga fiina klänningar och supertrevlig personal
  • Farmall
    nica83 skrev 2011-05-03 12:11:25 följande:
    Hjälp hjälp hjälp... vårt bröllop är på G att spräcka budgeten totalt och jag vet inte riktigt hur vi ska lösa detta! Hade tänkt ta catering + personal från en cateringfirma men det blev för dyrt. Nu funderar jag på om man ska ta enbart varma maten från cateringfirman och göra resten själv. Vad tror ni det kan tänkas kosta per person för buffémat med exempelvis rostad potatis, tunt skuren biff och någon god kyckling (kanske spett?)??? Alternativt laga all mat själv men köket i lokalen är inte direkt bra så det är svårt med förvaring och i princip omöjligt att värma maten...
    Det finns ingen skola i närheten. Fråga om det finns möjlighet att låna deras kök. Det har vi gjort då vi haft stor fest. Jättebra att laga mycket mat där.
  • 1700tal
    Farmall skrev 2011-05-03 12:04:23 följande:
    Samma här, jag har nog inte varit supertrevlig på slutet. Idag fick jag en Amanda på chatten, det har aldrig hänt förut.
    Amanda brukar dock vara mkt mer tjänstvillig och ödmjuk. Det är inte Rita. Har fått uppfattningen att Amanda är lite yngre. Hon får fråga kollegorna ibland men är alltid vänlig.

Hehe, tänkte väl att din dator va lite knas. Ett helt dygn utan nån i tråden? Näää, det har nog aldrig hänt! Några timmars stiltje på natten ibland möjligtvis... Drömmer
  • Skumboll

Fy så trist Höstbröllop! Hoppas det löser sig på något sätt, det måste det göra... Gråter

1700: Haha, skrämmer du bort stackarna i kina va? Nämen skämt å sido, om klänningarna är klara och du godkänt dem kan man ju undra varför i hela friden de inte skickar dem...

• Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-05-03 11:57:24 följande:
    Nu har jag bokat tid för att fixa mina naglar dagen innan det är dags! Jag har massora v saker inbokade hur ska jag hinna med att vara med W ?? Hmmm
    Det finns en tid efter bröllopet också!

Jag är så glad, vi kommer iväg på vår provsmakning på torsdag UTAN sonen. Vilken semester. Dricka vin ska jag göra också, haha!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!