• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Miceme
    1700tal skrev 2011-05-03 15:45:24 följande:
    Nooo?? Men skulle nog inte köpa en så komplicerad konstruktion så billigt på ebay ändå... Smells fishy... Men enklare modeller, utan tvekan! Skrattande Men rosa volangdrömmen är så komplicerad att jag knappt tror milly klarar av den. Obestämd
    Jodå dem fixar det! Den syndes ju lite i bakgrunden eller en liknande iaf och den såg ju bra ut på håll iaf.

De får säkert sålt den snabbt på ebay, lekmän som t.ex jag skulle aldrig förstått att det är avancerat utan kör på tänket what you see is what you get.

Men det var snopet att se den där, finns en hel del "nya" modeller på ebay nu.
  • operfekt
    Miceme skrev 2011-05-03 15:34:13 följande:
    viewitem.eim.ebay.se/stuning-wedding-dresses-...
    Här är den också
    Meeen 181 kr med frakt känns ju faktiskt fööör bra för att vara sant?! :O
    Miceme skrev 2011-05-03 15:37:53 följande:

Denna är ju himla fin! Tips till er som letar kvälls/mottagnings/frukost klänning endast 391kr inkl frakt
    viewitem.eim.ebay.se/evening-prom-wedding-dre...
    Åh, söt, undrar om den finns i annan färg, skulle kunna vara tärnklänning då =)
  • 1700tal
    Miceme skrev 2011-05-03 15:48:38 följande:
    Jodå dem fixar det! Den syndes ju lite i bakgrunden eller en liknande iaf och den såg ju bra ut på håll iaf.

De får säkert sålt den snabbt på ebay, lekmän som t.ex jag skulle aldrig förstått att det är avancerat utan kör på tänket what you see is what you get.

Men det var snopet att se den där, finns en hel del "nya" modeller på ebay nu.
    Ja, man vet ju inte, den kan ju bli riktigt bra! Skrattande

Jo, den är ju lite till åren tror jag.. Men det är faktiskt första ggn jag ser den på en kinasida!
  • Miceme
    operfekt skrev 2011-05-03 15:52:29 följande:
    Meeen 181 kr med frakt känns ju faktiskt fööör bra för att vara sant?! :O
    Miceme skrev 2011-05-03 15:37:53 följande:

Denna är ju himla fin! Tips till er som letar kvälls/mottagnings/frukost klänning endast 391kr inkl frakt
    viewitem.eim.ebay.se/evening-prom-wedding-dre...
    Åh, söt, undrar om den finns i annan färg, skulle kunna vara tärnklänning då =)
    den kostar 985, 180 kr är underkjolen, på ebay kan man behöva välja sak, storlek och färg för att se det rätta priset, särskilt på klänningar då säljaren oft ahar underkjol att sälja också
  • Malin24
    1700tal skrev 2011-05-03 11:54:59 följande:
    Då förstår du hur jag har det. Det är Rita jag har som kontaktperson nu sedan jag tydligen skrämde slag i Jessica som jag hade förut efter vår lilla diskussion om tygproverna... Det var Rita jag tvingade ut i ateljén samtidigt som jordskalvet i Japen var 3 mil därifrån. Men det visste vi ju inte då...

Jag är nog inte så poppis hos Milly längre, är nog därför mina klänningar (varav 2 har varit FÄRDIGA ett tag nu!) inte skickas. De gör det på pin kiv! Skrikandes Hjälper inte att jag är översvallande artig och trevlig längre, smilysgubbarna är förbrukade från deras sida.
    Oj då kanske jag inte ska bråka mer med henne...vill inte att den ska bli mer försenad. Men fy vad tråkigt för dig när du vet att de är klara Rynkar på näsan

Hoppas på bättre svar från Bella imorgon..tror faktiskt att det bara är en Bella...
  • operfekt
    Miceme skrev 2011-05-03 15:58:54 följande:
    den kostar 985, 180 kr är underkjolen, på ebay kan man behöva välja sak, storlek och färg för att se det rätta priset, särskilt på klänningar då säljaren oft ahar underkjol att sälja också
    ahaa, det förklarar saken, haha :D
  • Farmall
    1700tal skrev 2011-05-03 12:45:24 följande:
    Den ena klänningen (från deras eget sortiment) skulle ha varit färdig 7 april... Skrikandes Inte för att jag har bråttom men ändå.
    Ne, det är riktigt dålig stil.

Jag beställde ju min 11 januari och om inte jag räknar fel skulle ju 50dagar bli någonstanns i mars? Trodde jag skulle hinna beställa en till min tärna där, men det har jag lagt ner....hoppas bara min klänning kommer innan bröllopet nu. Klänningen är det viktigaste av alla prylar för min del och det är den som saknas nuuu så här sent, ca 1 månad kvar.
  • operfekt
    Farmall skrev 2011-05-03 16:18:19 följande:

Jag beställde ju min 11 januari och om inte jag räknar fel skulle ju 50dagar bli någonstanns i mars? Trodde jag skulle hinna beställa en till min tärna där, men det har jag lagt ner....hoppas bara min klänning kommer innan bröllopet nu. Klänningen är det viktigaste av alla prylar för min del och det är den som saknas nuuu så här sent, ca 1 månad kvar.
    Usch, det måste kännas riktigt uppstressande!
    Så dåligt av dem, vilket företag är det du har beställt från?
  • Skumboll
    Farmall skrev 2011-05-03 16:18:19 följande:

Det verkar ju definitivt inte hålla sig till de 50 eller 60 dagar de skriver i prisförslaget man får, snarare att de går efter det datum man gifter sig. 
    Jag beställde ju min i slutet på januari och sa att jag ska gifta mig den 14 maj. Klänningarna ska nu vara klara (det sägs att jag ska få bilder imorgon), men det efter att jag tjatat en hel del...
  • Malin24

Jag har så dåligt minne  så jag kommer inte ihåg om det är ngn som fått hem en klänning från Milly det senare..man ska väl inte behöva vara rädd för ryktet att de gått i konkurs. Jag vet att Bella sa att det absolut inte var så när någon här frågade, men om ingen får sina klänningar längre så börjar man ju undra...

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!