• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Farmall
    Skumboll skrev 2011-05-03 16:26:56 följande:
    Det verkar ju definitivt inte hålla sig till de 50 eller 60 dagar de skriver i prisförslaget man får, snarare att de går efter det datum man gifter sig. 
    Jag beställde ju min i slutet på januari och sa att jag ska gifta mig den 14 maj. Klänningarna ska nu vara klara (det sägs att jag ska få bilder imorgon), men det efter att jag tjatat en hel del...
    Jag beställde från milly, gjorde du det också? Det var ju himla knäppt i så fall. Om du beställt efter mig och har flera klänningar dessutom. Inget illa menat mot dig ,men jag blir så nervös för att min inte ska hinna hem i tid. Jag har som tur är sagt att jag gifter mig 14 maj om det nu betyder något för dem....?

Välkomna alla nya i tråden!

L8PR: Å så roligt, vi väntar med spänning på nya bilder..

Är man inte choppinggalen innan man går in i den här tråden så blir man, nu funderar jag på en gästbok. Har ni andra köpt någon fin och bra? Jag skulle vilja sätta in kort på gästerna i den + att de får skriva lite också, hellst skulle det vara förtryckt några frågor eller så. Om ni förstår.

Vi har varit i kyrkan och träffat prästen idag förresten, haglade och regnade. Hoppas verkligen det har regnat klart nu så det inte kommer något på bröllopsdagen. Kändes hemskt att gå där i kyrkan och öva. Skrattade hela tiden, så det måste vi öva mer på.
    oj, va långt det blev, sorry!
  • Darling Daisy

Välkomna operfekt och love you til the end!

Det är en jungel där ute, men här inne har vi j-ligt kul på utforskandet av nya klänningsstigar! Vi må vara lite av shopaholics som applåderar nya inköp med samma frenesi som en mamma applåderar sin lille knattes första steg, men det finns en varm och omtänksam ton i våra köpdiskussioner.

Till frågan om operfekts klänning: så var det ju inte jag som la upp den utan minuz(?) som ni sett.

Till frågan om ring: min blir en specialbeställd rödguldsring med fem små diamanter gjord av samma guldsmed som gjorde våra förlovningsringar. Den kommer att gå på 4100 kr (med inbytesguld). Guldsmeden sa att han bara behöver drygt en vecka för att göra den.

• Aylas

Efter en hel del trådabstinens måste jag titta in en sväng efter att ha gjort klart hälften av inbjudningarna... Orkar inte riktigt läsa ikapp bara :-/

Skumboll; trodde du gifte dig senare - du måste vara en anings nervös nu...

miceme, riktigt fin klänning. Måste nästan kolla vad min älskade mor ska ha på si

• Sessan67

Välkomna operfekt och love you til the end Glad Det här är en härlig inspirationtråd!

Idag har vi lagt ansökan om hindersprövning på lådan - ytterligare ett steg närmare bröllop Solig

Någon som har något tips på bra ställe för övernattning på bröllopsnatten i Sigtunatrakten? Hade tänkt oss Stadshotellet, men visade sig att de har sommarstängt i 4 veckor! Vill så gärna hitta nåt mysigt ställe att tillbringa vår första natt som gifta på och vet inte alls vad vi ska hitta på nu när det inte gick som vi tänkt oss Rynkar på näsan

• operfekt
    jennifaer skrev 2011-05-03 19:24:54 följande:
    I den här tråden får man fråga om alltSkrattande

Jag har beställt både förlovningsring och vigselring från schalins och ska hämta ut dem på fredag! Jag har också en tillfällig i silver så jag slog till på både förlovnings- och vigselring på en gång så att jag får matchandeGlad Mina tog en vecka innan de kom så det tar inte särskilt länge om man inte specialbeställer och att byta ringar i miami låter ju hur mysigt som helst!
    Så bra! Jag kommer nog också beställa båda på en gång så att man vet att de passar ihop, sen hur man ska hålla sig från att prova vigselringen hela tiden när man får den innan kan jag ju klura på, haha! =)

Vilken ringmodell har du? =)

Jaa, ska boka allt till miami imorgon, vi har lite tur eftersom sambon ska på konferens där & då får sitt flyg, samt boende betalt, så vi behöver bara betala min flygbiljett, så stannar vi några extra dagar också. De extra dagarnas boende får vi ju betala, men borde bli max 10 000 för oss båda & en vecka i florida, känns helt okej!
  • operfekt
    L8PR skrev 2011-05-03 20:08:39 följande:
    Gaaahhhhh, gissa om jag spricker av nyfikenhet. Idag hade de varit å ringt på me dmin klänning, men helt ovanligt så var jag på jobbet då. Så imorgon får jag se den! Jiiippii!
    Åh, så kul, kan tänka mig att du är nyfiken! :D
    Du måste rapportera sen!
  • Love you til the end

Taaack för alla fina svar! Skrattande
    Jo, jag känner också att jag vill prova, känna och allt sådant! (Samt såklart se mig själv i brudklänning, är ju mer än ett år kvar till bröllopet. Gaah, kan knappt vänta). 
    Vilka sidor tycker ni verkar bäst att beställa från? Glad 

• Humlan66
    operfekt skrev 2011-05-03 20:33:42 följande:
    Så bra! Jag kommer nog också beställa båda på en gång så att man vet att de passar ihop, sen hur man ska hålla sig från att prova vigselringen hela tiden när man får den innan kan jag ju klura på, haha! =)

Vilken ringmodell har du? =)

Jaa, ska boka allt till miami imorgon, vi har lite tur eftersom sambon ska på konferens där & då får sitt flyg, samt boende betalt, så vi behöver bara betala min flygbiljett, så stannar vi några extra dagar också. De extra dagarnas boende får vi ju betala, men borde bli max 10 000 för oss båda & en vecka i florida, känns helt okej!
    Åhh va härligt med Florida , där va jag för 1 år sen ganska precis.Det va underbara stränder och att få se busiga vilda Delfiner.Riktigt avis på dig
  • chabar

Hej Damer,

har ni beställt kinaklänningar som inte är i deras sortiment utan genom att skicka in bilder på er klänning och be dom sy upp? Har ni varit nöjda? Vartifrån tog ni?

• Skumboll
    Aylas skrev 2011-05-03 20:32:14 följande:
    Efter en hel del trådabstinens måste jag titta in en sväng efter att ha gjort klart hälften av inbjudningarna... Orkar inte riktigt läsa ikapp bara :-/

Skumboll; trodde du gifte dig senare - du måste vara en anings nervös nu...

miceme, riktigt fin klänning. Måste nästan kolla vad min älskade mor ska ha på si
    Jag gifter mig ju inte förrän i augusti, men det behöver ju inte milly veta!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!