• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Lakinna
    jenniferochaugust skrev 2013-03-11 13:42:13 följande:
    Men hallå där! WOW! Vilken fin klänning! Den ser ju till och med finare ut än orginalet! Jag är riktigt imponerad :) Och den kommer från Dino? Hur känns kvaliteten tycker du? Är den liksom tung?
    Jag ahr ju beställt en klänning nu från Dino och kan inte sluta tänka på den. Längtar efter att få hem den, fast jag är gansak nervös över att den kanske inte kommer att motsvara förväntningarna. Men en sömmerska kan nog fixa det mesta hoppas jag!

Tusen tack för dina fina ord!! <3 Blir så glad och rörd!

Kvalitén känns hög, har 8(!) lager i kjolen. Den är ganska tung att bära på galjen men det känns inte när man har den på sig, den sitter ju liksom på höfterna om du förstår vad jag menar.

Yes Dino it is! Har bara gott att säga om dem. De var snabba på att svara på alla mail, gjorde en slöja till mig i samma tyg och det tog bara 16 dagar från beställning till leverans vid dörren.

• jenniferochaugust
    Lakinna skrev 2013-03-12 08:50:41 följande:

Tusen tack för dina fina ord!! <3 Blir så glad och rörd!

Kvalitén känns hög, har 8(!) lager i kjolen. Den är ganska tung att bära på galjen men det känns inte när man har den på sig, den sitter ju liksom på höfterna om du förstår vad jag menar.

Yes Dino it is! Har bara gott att säga om dem. De var snabba på att svara på alla mail, gjorde en slöja till mig i samma tyg och det tog bara 16 dagar från beställning till leverans vid dörren.

Vad kul att höra att du är så nöjd! Jag sitter verkligen som på nålar och väntar på min klänning.
    Tog det alltså bara 16 dagar från beställning till leverans? Du menar inte arbetsdagar? Det skulle betyda att min kanske kommer 21-22 mars! Det vore jättebra eftersom jag ska ha hem mina tärnor på middag 23 mars, vore så bra om de kunde få se klänningen :)
    Hur känns själva överdelen? Är den stabil? Är det inbyggd BH? Korsett? Det är mest den delen jag är orolig över eftersom jag också ska ha axelbandslöst. Jag behöver något stabilt som hänger upp mina ledsna tuttar :) På klänningarna jag provat på butik knäpper man först en bred BH-knäppning i ryggen för att hålla allt på plats. Är det något liknande i din klänning?

Och än en gång: superfin klänning, du ska vara så nöjd!!! <3
  • Lakinna
    jenniferochaugust skrev 2013-03-12 09:35:56 följande:
    Vad kul att höra att du är så nöjd! Jag sitter verkligen som på nålar och väntar på min klänning.
    Tog det alltså bara 16 dagar från beställning till leverans? Du menar inte arbetsdagar? Det skulle betyda att min kanske kommer 21-22 mars! Det vore jättebra eftersom jag ska ha hem mina tärnor på middag 23 mars, vore så bra om de kunde få se klänningen :)
    Hur känns själva överdelen? Är den stabil? Är det inbyggd BH? Korsett? Det är mest den delen jag är orolig över eftersom jag också ska ha axelbandslöst. Jag behöver något stabilt som hänger upp mina ledsna tuttar :) På klänningarna jag provat på butik knäpper man först en bred BH-knäppning i ryggen för att hålla allt på plats. Är det något liknande i din klänning?

Och än en gång: superfin klänning, du ska vara så nöjd!!! <3

Ja 16 dagar är alltså kalenderdagar, beställde den 6 januari och levererades den 21. Galet snabbt!

Överdelen är jättestabil, är precis som du säger ett brett bh-band som man knäpper först som håller allt på plats. Man kan ha bh under givetvis men jag tänker nog inte ha det. Sen bestämmer du ju själv hur hårt den ska sitta med snörningen (om du har det). Tyvärr är min lite för stor så jag kan inte dra åt snörningen så hårt som jag skulle velat, men ska lämna in och sy in den lite. Hellre för stor än för liten ju!

• jenniferochaugust
    Lakinna skrev 2013-03-12 09:43:51 följande:

Ja 16 dagar är alltså kalenderdagar, beställde den 6 januari och levererades den 21. Galet snabbt!

Överdelen är jättestabil, är precis som du säger ett brett bh-band som man knäpper först som håller allt på plats. Man kan ha bh under givetvis men jag tänker nog inte ha det. Sen bestämmer du ju själv hur hårt den ska sitta med snörningen (om du har det). Tyvärr är min lite för stor så jag kan inte dra åt snörningen så hårt som jag skulle velat, men ska lämna in och sy in den lite. Hellre för stor än för liten ju!

Vad härligt att höra att det är inbyggd BH! Var det något du bad specifikt om eller kom det bara med?
    Måttbeställde du din klänning? Hade de lagt på någon centimeter i alla fall?
    Jag har beställt med dragkedja och måttbeställde min klänning. Drog åt måttbandet ordentligt (ska gå ner i vikt som alla andra brudar hehe) men nu blir jag så orolig att den ska bli för liten! Fast planen är ju fortfarande att bli av med 5 kilo, men man vet ju aldrig hur det blir... :)
  • Kroatien2013

Äntligen verkar det vara dags för min klänning nr 2 fr lightinthebox att dyka upp:) Står på fedex hemsida att den är på väg ut för leverans nu... Nervöst att se hur den passar och hur modellen gör sig på mig =)

• Lakinna
    jenniferochaugust skrev 2013-03-12 10:15:32 följande:
    Vad härligt att höra att det är inbyggd BH! Var det något du bad specifikt om eller kom det bara med?
    Måttbeställde du din klänning? Hade de lagt på någon centimeter i alla fall?
    Jag har beställt med dragkedja och måttbeställde min klänning. Drog åt måttbandet ordentligt (ska gå ner i vikt som alla andra brudar hehe) men nu blir jag så orolig att den ska bli för liten! Fast planen är ju fortfarande att bli av med 5 kilo, men man vet ju aldrig hur det blir... :)

Nej det var inget jag bad om utan den kom så, vilket är skitbra tycker jag. Ger verkligen en helt annan stadga.

Ja jag måttbeställde för jag tyckte inte jag passade in på standardstorlekarna. Glömde lägga till för skor men de hade dock gjort det och nu blir längden bra om jag har ca 4-5 cm klackar. Vill du ha högre än det så tänk på att lägga till. Är i efterhan glad att jag inte la till för min klänning hade varit svår att sy upp iom spetskanten längst ner.

Drog du åt måttbandet ordentligen så som du ser ut idag och sedan planerar att gå ner 5 kg så tror jag det kommer bli jättebra. Annars får du se det som en morot att verkligen gå ner de där kilona Håller tummarna och ser fram emot att se bild på din klänning när du fått den!

• Grundell

Inväntar min och flickornas klänningar. Det står att det är beräknade att komma idag.

• Kroatien2013

Och nu är den här:))) Sitter som en smäck. Dock är det släp på som jag tror ryker, för vill ha lätt att gå. Det enda negativa är att mina skor syns om jag har de med tio cm klack som jag planerat och det vill jag, men tycker faktiskt inte det gör så jättemkt... Eller gör det det?

• PimPim83
    Kroatien2013 skrev 2013-03-12 12:35:52 följande:
    Och nu är den här:))) Sitter som en smäck. Dock är det släp på som jag tror ryker, för vill ha lätt att gå. Det enda negativa är att mina skor syns om jag har de med tio cm klack som jag planerat och det vill jag, men tycker faktiskt inte det gör så jättemkt... Eller gör det det?

Åh! Jättefin. Hade kunnat tänka mig en liknande. :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!