• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Elkurr
    daniiel: Med de måtten du skrev så skulle det bli perfekt för mig! Skulle det vara så att klänningen är så lång så får jag ha ett par fina, högklackade skor på mig. Skulle det vara så att klänningen är perfekt när jag är barfota så får jag ha ett par vackra balleringaskor istället. Tur att det är ett sommarbröllop så att jag kan välja Tungan ute
  • daniiel
    Elkurr skrev 2013-03-07 10:02:39 följande:
    daniiel: Med de måtten du skrev så skulle det bli perfekt för mig! Skulle det vara så att klänningen är så lång så får jag ha ett par fina, högklackade skor på mig. Skulle det vara så att klänningen är perfekt när jag är barfota så får jag ha ett par vackra balleringaskor istället. Tur att det är ett sommarbröllop så att jag kan välja Tungan ute
    Förhoppningsvis blir klänningen bra och om du kan tänka dig att använda skor efter vad som passar klänningens längd, så blir det nog toppen! :)
  • Lilo84

I tisdags så var jag och provade klänningen som min kina-klänning är inspirerad av och den var sååå fin...

Så här i efterhand så kanske det var dumt för nu kommer jag ju att jämföra dem men får väl tänka på prisskillnaden ;)

Sincerity 3723

• rock brud
    Thea skrev 2013-03-06 21:35:03 följande:
    Vadå? Får de göra så? Oj då hade jag tur ^^ jag bad dem skrivs ner värdet och de gjorde dom ifrån 300 dollar till 30 :O
    jodå, precis så får dom göra. ca 180 kr blev kalaset så inte så farligt, men endå
  • rock brud
    Lilo84 skrev 2013-03-07 15:26:32 följande:

I tisdags så var jag och provade klänningen som min kina-klänning är inspirerad av och den var sååå fin...

Så här i efterhand så kanske det var dumt för nu kommer jag ju att jämföra dem men får väl tänka på prisskillnaden ;)

Sincerity 3723

jättetjusig! har du beställt med de "många" lagren eller har du helt slät kjol?
  • anli53

Gifter mig 27/7 2013, och har nästan blivit gråhårig av att titta på brudklänningar, utbudet är ju helt enormt! Nu har jag nästan bestämt mig för att beställa den här klänningen från Dinobridal. Har dock en fråga till er är hur ni tror att det blir om man beställer korsettsnörning i ryggen istället för dragkedja och knappar? Kommer det att förstöra helhetsintrycket? Känns som att den blir mer flexibel i storlek med snörning, ifall den inte skulle passa helt perfekt. Funderar också på om de kan sy dit löstagbara axelband, då jag har stor och "hängig" byst och känner mig lite osäker på om jag kan ha den utan BH med axelband. Nån som har förslag på hur dessa i så fall skulle kunna se ut för att passa ihop med klänningen i övrigt? Tacksam för alla tips och råd. Gärna även tips på vilken typ av underkjol som skulle passa bäst.

• Elkurr
    anli53 skrev 2013-03-07 20:41:40 följande:
    Gifter mig 27/7 2013, och har nästan blivit gråhårig av att titta på brudklänningar, utbudet är ju helt enormt! Nu har jag nästan bestämt mig för att beställa den här klänningen från Dinobridal. Har dock en fråga till er är hur ni tror att det blir om man beställer korsettsnörning i ryggen istället för dragkedja och knappar? Kommer det att förstöra helhetsintrycket? Känns som att den blir mer flexibel i storlek med snörning, ifall den inte skulle passa helt perfekt. Funderar också på om de kan sy dit löstagbara axelband, då jag har stor och "hängig" byst och känner mig lite osäker på om jag kan ha den utan BH med axelband. Nån som har förslag på hur dessa i så fall skulle kunna se ut för att passa ihop med klänningen i övrigt? Tacksam för alla tips och råd. Gärna även tips på vilken typ av underkjol som skulle passa bäst.

Nu ska väl inte jag uttala mig då jag egentligen inte vet något, men har inte Dino inbyggda BHar i sina klänningar?
    I övrigt så tycker jag att klänningen ser supersnygg ut och då jag är svag för snörning så tror jag att det skulle bli ännu snyggare!
  • daniiel
    anli53 skrev 2013-03-07 20:41:40 följande:

Jag tror att klänningen blir jättefin med snörning och ja, det är ju betydligt mer praktiskt :) Det kommer väl se ut ungefär som bilderna här, fast i vitt då. Det är en klassisk A-linje modell som gör sig bra med snörning.

När det gäller axelband, så fundera på vad du skulle passa bäst i. Tunna, lite tjockare, halterneck? Jag tror dock inte du behöver axelband, för det brukar vara insydda plastskenor och kupor i klänningen och det tillsammans med snörning gör att det mesta sitter bra på plats. Om inte annat, så kan en axelbandslös BH vara bra att ha under. Själv hade jag en Wonderbra ultimate strapless.

Och gällande underkjol, så behöver du en med släp om du vill ha samma fall baktill som på originalbilden. Tex den här www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-length-Wedding-Petticoat--2000-_p67706.html Nackdelen med den är ju att du inte kan ha någon sk. bustle på klänningen och haka/hänga upp släpet utan att ta av dig underkjolen. Vill du inte ha släp på underkjolen, så tror jag tex den här www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-length-Wedding-Petticoats--1082-8860-_p165640.html skulle kunna passa bra.

• Thea

nu är min klänning snart här! mellan 13-15 skulle de komma med den! iiih!

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!