• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • sandruu
    eigollet skrev 2013-03-01 14:05:57 följande:
    Det är en av de bästa sidorna!
    Korsettsnörning heter lace-up back och det är bara att be om det.
    Tack så mycket! Då ska jag mejla dem direkt! Glad
  • Lakinna
    jenniferochaugust skrev 2013-02-28 14:58:21 följande:

Åh nu sitter jag äntligen vid en riktig dator!

Brudklänningen då?
    Jo, jag ska gå och prova brudklänningar av märket Pronovia på måndag. Min tanke med det (lite fult, jag vet) är att jag ska ta reda på vilken typ av klänning jag passar i. Jag har ju ingen som helst aning, har aldrig någonsin haft brud- eller balklänning på mig. Jag vet vad jag vill ha, men jag kanske passar bättre i något annat.
    Brudklänningen jag funderar på hittar ni HÄR

Är det lite väl våghalsigt att skicka ett efter ett så stort parti? Något jag borde tänka på?
    Behöver jag förtydliga exakt hur jag vill ha det när det gäller exempelvis pronovias klänningar? Jag menar, den jag vill ha har ju inget glitter, pärlor och skit i orginalet - men ska jag ändå förtydliga att jag inte vill ha det?

Tackar!

Hej,

Jättefina klänningar allihopa (tyvärr funkade inte länken till nr 3 så den är jag väldigt nyfiken på!). Jag har själv beställt Pronovia från Dino och är jättenöjd, skulle dock rekommendera dig att dubbelkolla 1. att det inte är "glitter, pärlor och skit" på originalet 2 . Förtydliga ändå att du inte vill ha det.

Jag trodde verkligen inte att det var det på min heller och sa inget och blev lite tveksam när jag fick min. Är nu i valet och kvalet om jag försiktigt försiktigt ska plocka bort dem eller inte.

Lycka till!

• jenniferochaugust

Lakinna, vilken Pronovia modell skickade du efter? Länka! Kan du inte visa upp en bild på orginalet och en på hur det blev sen? :) Jag är så nervös för det här! Men du är nöjd ändå? Eller?

• daniiel
    jenniferochaugust skrev 2013-02-28 14:58:21 följande:

Jag ska beställa tre tärnklänningar och modellen hittar ni HÄR
    De ska dock vara högre i ryggen så tärnorna kan ha BH under utan att den syns (de är ganska storbystade). Tycker att den är så söt med sina små fickor! Jag funderar på färgen också, jag vill att klänningen ska vara i light sky blue, lavendel eller sage green. Vilken tror ni skulle passa bäst? Strunta i färgtema! Vi har inget :)

Varför inte ta en i varje färg? Eftersom du ska köpa tre tärnklänningar och velar mellan tre färger. Jag tycker alla dom färgerna gör sig väldigt bra tillsammans och eftersom modellen på klänningen blir lika, så kommer det se enhetligt ut ändå :)

Jag ska beställa två festklänningar för bröllop jag ska på i hödt med högtidsklädsel som dresscode.
    Första klänningen hittar ni HÄR
    Jag tycker att den ser underbar ut men det är ju så svårt att veta om den passar min småfläskiga kropp. Jag menar, Kristen Wiig väger ju typ 40 kilo. Men jag har i alla fall tänkt beställa denna i sage green. Jag är lite rödlätt och passar bra i grönt.
    Den andra klänningen jag vill ha är den HÄR
    I samma färg som på bilden. Dock lite orolig för att den kanske kommer att se ut som ett nattlinne?

Jättefina klänningar båda två och jag tror den första kommer göra sig ännu bättre i sage green faktiskt :) Du skulle inte kunna ta den andra klänningen i en annan färg då kanske? Jag tänker att om den är i en sån ljus patellig färg, så bidrar det till "nattlinne"-effekten. Jag tycker inte att den ser ut som ett nattelinne, men en tanke bara.

Brudklänningen då?
    Jo, jag ska gå och prova brudklänningar av märket Pronovia på måndag. Min tanke med det (lite fult, jag vet) är att jag ska ta reda på vilken typ av klänning jag passar i. Jag har ju ingen som helst aning, har aldrig någonsin haft brud- eller balklänning på mig. Jag vet vad jag vill ha, men jag kanske passar bättre i något annat.
    Brudklänningen jag funderar på hittar ni HÄR

Är det lite väl våghalsigt att skicka ett efter ett så stort parti? Något jag borde tänka på?
    Behöver jag förtydliga exakt hur jag vill ha det när det gäller exempelvis pronovias klänningar? Jag menar, den jag vill ha har ju inget glitter, pärlor och skit i orginalet - men ska jag ändå förtydliga att jag inte vill ha det?

Jättefin Pronovias, men som Lakinna skriver, så är det alltid bra att vara övertydlig. Vill du inte ha pärlor och paljetter, så skriv det! Vill du ha ett visst antal lager tyll i kjolen, så skriv hur många osv osv.

Annars tror jag nog att dom ska klara av att sy alla klänningarna, du får gärna visa upp alla sen :) Om jag var du, så skulle jag dock lägga det som separata beställningar. Lite för att det är mindre risk för missförstånd och ihopblandningar och även för tullen. Om allt skickas i ett paket som en beställning, så måste du tulla på allt. Om du har det i separata paket och du har otur, så kanske ett hamnar i tullen, men då blir det betydligt mindre att betala tull på.
  • jenniferochaugust

Tack Daniiel för dina bra tips! Jag och tärnorna ska sitta ihop 23/3 och bestämm deras klädsel. Jag har sagt att de inte behöver ha samma klänning så vi får se hur det blir. Antingen tre helt olika modeller fast i samma färg eller tre likadana modeller i samma färg. ELLER som du föreslog: samma modell, olika färger :) Kul!

• Lombard

Hej! (Vad skulle vi göra utan denna tråd!? Det undrar jag ofta.) Jag grubblar vidare och har så sjukt svårt att bestämma mig, men tror att jag hittat klänningen/klänningarna på millybridal.com. Och läste här ovanför att de gör ändringar om man vill, som tex snörning i ryggen. Jag har två klänningar jag funderar på. www.millybridal.com/sheath-column-bateau-chiffon-chapel-train-white-appliques-wedding-dresses-p-8544.html Och www.millybridal.com/sheath-column-v-neck-lace-satin-chapel-train-white-beading-wedding-dresses-p-8543.html Går det att ha snörning i ryggen på dessa modeller? Jag har mejlat och frågat. Om det inte går, törs jag beställa ändå, med knappar/dragkedja. Har liksom alltid föreställt mig min klänning med snörning i ryggen plus att det inte är lika viktigt att måtten blir exakt rätt. Å fasen vad jag har svårt att bestämma mig!! Förlåt för lång och säkert ihoptryckt text, skriver från ipaden. Är tacksam för hjälp och åsikter.

• Lombard

Nu har jag fått svar! Det är inga problem att ändra till snörning i ryggen. Tror ni att det går att göra snyggt? Ska jag våga beställa? Tycker ju att den är så himla fin men den ska ju sitta fint på mig också.

• Thea

IIIIH klänningen är nu skickad ifrån dino!
    nån som kan dela med sig av erfarenhet om hur lång tid det brukar ta för den att komma till sverige ? 

• MalinGL

Hej! Är det någon som har erfarenhet av www.balklanningaronline.com? sidan känns väldigt oseriös men jag har hittat en klänning där som jag blivit helt försälskad i. Jag har också tittat runt på de mer seriösa sidorna men hittar inte den där. Óch är det kanske någon som vet vem som är originaldesigner? här är klänningen: www.balklanningaronline.com/goods-7944-Costura+Kollektion+2013+Brudkl%C3%A4nningar+onlinebutik+i+Sverige%EF%BC%8DBr%C3%B6llops+kl%C3%A4nningar.html#.UTJtFxQV-01Är jätte tacksam för svar!       

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!