• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    Darling Daisy skrev 2013-02-23 12:30:16 följande:
    Wow, tack för alla tips, Pinki! Jag visste väl att jag kunde lita på dig

En pinata är ju en jättekul idé, den sparar jag till senare. I år är det fiskdamm som gäller, så jag kan begränsa antalet prylar Hon fyllde 4 i december, men vi tänkte ha fest när våren närmat sig lite så man kanske kan vara ute lite. Visst är din tös något äldre?
    Så lite så :) Ja, hon har nyligen fyllt 6år, så nästa gång blir hon 7år och hon fyller ju sent, även hon i december. Så hon börjar vara stor nog för en pinata :P Hon har haft fiskdamm ända fram nu, när hon fyllde 6år, så det blev skattjakt istället :)
  • daniiel
    sandrachristofer skrev 2013-02-23 18:48:31 följande:
    Någon som mailat ett företag för ändringar på en klänning? Jag undrar mest hur man formulerar sig vid ändring till korsettsnörning bak och om dom kan göra klänningen till en strapless, bandau (hmm heter det så)???
    Ja, skriv tex "I want lace up in the back" eller "I want corset lacing in the back". Och vill du ha den axelbandslös, så skriver du precis så, tex "No straps. I want the dress strapless." och sedan vet jag inte vilken typ av urringning det är och vilken typ du vill ha. Om den är rak och du vill ha sweetheart osv.

Tänk på tydliga meningar, korta och koncisa.
  • sandrachristofer
    daniiel skrev 2013-02-24 07:47:07 följande:
    Ja, skriv tex "I want lace up in the back" eller "I want corset lacing in the back". Och vill du ha den axelbandslös, så skriver du precis så, tex "No straps. I want the dress strapless." och sedan vet jag inte vilken typ av urringning det är och vilken typ du vill ha. Om den är rak och du vill ha sweetheart osv.

Tänk på tydliga meningar, korta och koncisa.
    Tack. Jag skrev såhär: Hi
    I wonder if you can make this dress with corset lacing in the back and strapless (bandau) thus sleeveless? if possible what would the dress cost? .

och fick detta till svar: Dear friend,thank you for liking our item,about lacing in the back and strapless (bandau) thus sleeveless,can you send me a pictures.thank you!
    - mlaixy
    Det är ett kina företag som jag hittat via ebay, det är samma klänningar som finns på dino mm fast dessa kostar bara några hundralappar. Just denna säljaren har fått 99.6 i positiv feedback. Men vågar man chansa? fri frakt till sverige och klänningen kostar 750 kr...

Det är denna klänningen:  
    www.ebay.com/itm/New-White-ivory-Wedding-Dress-Bridal-Gown-Custom-size-6-8-10-12-14-16-18-20-/261138706720&_trkparms=aid%3D111000%26algo%3DREC.CURRENT%26ao%3D1%26asc%3D27%26meid%3D5814440882185436318%26pid%3D100033%26prg%3D1011%26rk%3D1%26sd%3D261138706720%26 
  • daniiel
    sandrachristofer skrev 2013-02-24 08:18:39 följande:
    Tack. Jag skrev såhär: Hi
    I wonder if you can make this dress with corset lacing in the back and strapless (bandau) thus sleeveless? if possible what would the dress cost? .

och fick detta till svar: Dear friend,thank you for liking our item,about lacing in the back and strapless (bandau) thus sleeveless,can you send me a pictures.thank you!
    - mlaixy
    Det är ett kina företag som jag hittat via ebay, det är samma klänningar som finns på dino mm fast dessa kostar bara några hundralappar. Just denna säljaren har fått 99.6 i positiv feedback. Men vågar man chansa? fri frakt till sverige och klänningen kostar 750 kr...

Det är denna klänningen:  
    www.ebay.com/itm/New-White-ivory-Wedding-Dres... 
    Jag skulle säga att har du tid och råd med att det eventuellt blir väldigt galet, så chansa och beställ en klänning :) Det finns inget som säger att den skulle bli sämre, men som alltid, så finns det ju inga garantier.

Personligen hade jag nog skrivit "I don't want zipper or buttons. Can you make the dress with lace up in the back? And with no straps or sleeves. I want the dress strapless with a sweetheart neckline". Om du vill ha kvar urringningen som den är. Och bifogat en bild med något liknande detta.

• sandrachristofer
    daniiel skrev 2013-02-24 09:05:03 följande:
    Jag skulle säga att har du tid och råd med att det eventuellt blir väldigt galet, så chansa och beställ en klänning :) Det finns inget som säger att den skulle bli sämre, men som alltid, så finns det ju inga garantier.

Personligen hade jag nog skrivit "I don't want zipper or buttons. Can you make the dress with lace up in the back? And with no straps or sleeves. I want the dress strapless with a sweetheart neckline". Om du vill ha kvar urringningen som den är. Och bifogat en bild med något liknande detta.

Åh tackar, klart jag har råd.. Den kostar ju trots allt bara 750 kr och med en mamma som sömmerska så kan hon fixa det mesta med sömmar mm men vill inte sy om den i befintligt skick. Tanken va först att hon skulle sy min klänning men med tanke på vad tyg kostar så syr hon inte en lika billig klänning som kina klänningar. 

Tror jag kommer att beställa den med hjälp av din beskrivning och är den helt fel så har jag inte slängt bort några pengar ändå utan kommer isåfall beställa min andra favorit ifrån dino. Men just denna klänningen har jag varit förälskad i sen första gången jag såg den på någon kinasida och där kostade den 5500 om jag inte minns fel...

Kan man be dom skicka bild innan dom skickar den? Tror du att det är ett seriöst företag? Det känns ju faktiskt väldigt löjligt att den bara skulle kosta 750 kr och va så fin... Mest kvaliten som man är orolig över resten kan ju som sagt mamma fixa...
  • daniiel
    sandrachristofer skrev 2013-02-24 09:49:48 följande:
    Åh tackar, klart jag har råd.. Den kostar ju trots allt bara 750 kr och med en mamma som sömmerska så kan hon fixa det mesta med sömmar mm men vill inte sy om den i befintligt skick. Tanken va först att hon skulle sy min klänning men med tanke på vad tyg kostar så syr hon inte en lika billig klänning som kina klänningar. 

Tror jag kommer att beställa den med hjälp av din beskrivning och är den helt fel så har jag inte slängt bort några pengar ändå utan kommer isåfall beställa min andra favorit ifrån dino. Men just denna klänningen har jag varit förälskad i sen första gången jag såg den på någon kinasida och där kostade den 5500 om jag inte minns fel...

Kan man be dom skicka bild innan dom skickar den? Tror du att det är ett seriöst företag? Det känns ju faktiskt väldigt löjligt att den bara skulle kosta 750 kr och va så fin... Mest kvaliten som man är orolig över resten kan ju som sagt mamma fixa...
    Då kan det säkert vara okej att chansa och beställa klänningen :)

Du kan be att dom skickar bilder före, men räkna inte med att du får det. Det är knappt något företag som skickar bilder innan dom skickar klänningen. Landy gör det ibland. Det är en annan tjej här på BT som chansade på Ebay och fick hem en jättefin Moruí Lee kopia för kring 800kr om jag inte minns helt fel, så det kan löna sig :) Det är väldigt svårt att säga hur seriöst företaget är, tyvärr.
  • sandrachristofer
    daniiel skrev 2013-02-24 10:06:55 följande:
    Då kan det säkert vara okej att chansa och beställa klänningen :)

Du kan be att dom skickar bilder före, men räkna inte med att du får det. Det är knappt något företag som skickar bilder innan dom skickar klänningen. Landy gör det ibland. Det är en annan tjej här på BT som chansade på Ebay och fick hem en jättefin Moruí Lee kopia för kring 800kr om jag inte minns helt fel, så det kan löna sig :) Det är väldigt svårt att säga hur seriöst företaget är, tyvärr.
    Åh jätte stort tack till dig!! Jag har mailat dom bilden och hoppas att dom kan lösa det.. Ebay är väl lite som vårat tradera.. 
    Löser dom det så kommer jag absolut beställa klänningen på vinst å förlust.
    to be continued......
  • PimPim83
    sandrachristofer skrev 2013-02-24 09:49:48 följande:
     Den kostar ju trots allt bara 750 kr och med en mamma som sömmerska så kan hon fixa det mesta med sömmar mm 
    För det priset och med en mamma som är sömmerska hade jag absolut chansat och beställt. Eftersom den är så billig gör det ju heller inget om det inte blir bra. Lycka till! Glad
  • love2013

Jag har nästan bestämt mig för att det blir denna klänning från Dino:

http://www.dinobridal.com/discount-store-2012-adorable-ball-gown-tea-length-lace-dress-inlay-patterns-sweetheart-neck-strapless-swd026-p-537.html

Hade tänkt beställa samma modell från JenJen först men nu skiljer det nästan halva priset på Dino. JenJen har dock två varianter i olika tyg och blir därför lite osäker på i vilket klänningen gör sig bäst:

http://www.jenjenhouse.com/A-Line-Princess-Sweetheart-Tea-Length-Taffeta-Organza-Wedding-Dresses-With-Ruffle-Lace-Beadwork-Sequined-002014769-g14769 - denna motsvarar Dinos i tygval som jag tolkar det

http://www.jenjenhouse.com/A-Line-Princess-Sweetheart-Tea-Length-Satin-Tulle-Wedding-Dresses-With-Ruffle-Lace-Beadwork-002012010-g12010

Har för mig att jag sett denna klänning i tråden tidigare, någon som beställt den och var?

Jag vill inte de påsydda paljetterna och absolut inte i den mörkare färg som det verkar vara på JenJens, borde kunna önska utan "beads and sequins" då?

Är det stor risk att spetsen är "påsydd" tror ni?

Tacksam för tips och råd :)

• sandrachristofer
    PimPim83 skrev 2013-02-24 11:33:46 följande:
    För det priset och med en mamma som är sömmerska hade jag absolut chansat och beställt. Eftersom den är så billig gör det ju heller inget om det inte blir bra. Lycka till! Glad
    Jag fick svar ifrån dom nu att dom kan sy om den så som jag vill ha den, har dock inte fått något svar på vad det kommer skilja i pris. 

Nu sitter jag och försöker klura ut hur jag ska beställa den, genom ebay eller genom svar på hennes mail...
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!