• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Lasvegasbrud

Jag var jättenöjd med allt på dino måste jag säga. 

Här är mina två klänningar. Den med rosetten kommer jag sälja direkt och den med spetsen från Dino är den jag behåller. Den andra är köpt på David Bridal och är också superfin:) Men jag var lite inne på spets hela tiden så man måste ju välja.... eller vad tycker ni?

Har lagt upp bilder på den innan i spets men med urkasst ljus.

• daniiel
    Lasvegasbrud skrev 2013-02-20 22:23:34 följande:
    Jag var jättenöjd med allt på dino måste jag säga. 

Här är mina två klänningar. Den med rosetten kommer jag sälja direkt och den med spetsen från Dino är den jag behåller. Den andra är köpt på David Bridal och är också superfin:) Men jag var lite inne på spets hela tiden så man måste ju välja.... eller vad tycker ni?

Har lagt upp bilder på den innan i spets men med urkasst ljus.
    Oh, den med spets, helt klart!!!! Så vacker och den passar dig perfekt, den är väldigt smickrande :D Så vacker klänning... ojoj, vilken vacker brud du kommer vara :) Du behåller helt rätt klänning!

Det där är nog en av dom finaste kinaklänningarna jag sett! Har sett en annan spetsklänning från Dino också, men det börjar nog vara ett år sedan, och den var också helt underbart vacker :)
  • daniiel
    jenniferochaugust skrev 2013-02-20 12:02:02 följande:
    Hej tjejer!

Jag behöver er input:
    Jag har kontaktat både Dino och Landy för att göra en klänning åt mig, 3 klänninagr till mian tärnor och två festklänningar till mig (för andra bröllop). Jag gillar Dinos utbud mycket mer än Landys. Jag har hittat alla klänningar jag vill ha på Dino! MEN deras kundservice suger verkligen. Jag får bara korta och knappt förståeliga svar från dem. Jag känner mig väldigt osäker på om de verkligen förstår vad jag menar.
    Landy däremot har inte de klänningarna jag vill ha i utbudet, men påstår sig kunna sy upp dem i alla fall. Dock ganska mycket dyrare än Dino! Men Landys kundservice känns mycket bättre, tjejen jag ahr kontakt med därifrån verkar kunna bra engelska och förstår precis vad jag menar.

Jag vet att det finns vissa här med erfarenhet av både Dino och Landy. Kan man lita på Dino trots språksvårigheter? Eller är Landy att föredra trots att de inte har mina klänningar och att det blir mycekt dyrare?

Hjälp mig snälla ni!
    Jag säger, kör på Dino!, faktiskt. Är det väldigt avancerade klänningar? Har du gjort många ändringar?
  • daniiel
    mimmi skrev 2013-02-20 11:49:18 följande:

Hej tjejer! Vad tror ni om den här? Tydligt nog?

Ska jag lägga till en text om "no beads, no glitter" ?

Å vem tror ni gör den bäst? Har kikat lite på jenjen, landy och milly..

Jag tror inte du behöver skriva "beautiful lace", utan det räcker nog med bara lace. Och skriv "many tulle layers", eller ännu bättre hur många lager, tex "five tulle layers". När det gäller ryggen, så skulle jag valt att skriva "Keyhole back with scalloped lace. No zipper or buttons, I want lace up". Och framtill, "Straps with scalloped lace over sweetheart neckline". Och vill du inte ha pärlor och paljetter, så skriv "No sequins or beads on the dress!".

Och med tanke på att jag/vi just sett ännu en underbart vacker spetsklänning från Dino, så rekommenderar jag faktiskt att du kikar med Dino. Vad dom skulle vilja ha betalt för att sy upp den :)
  • mimmi

WoW Lasvegasbrud!! Vilka underbara klänningar!! Och spetsklänningen var ju galet fin!! Passar dig perfekt!

Tack Daniiel!! Ska kika med dem! Rekommenderar du att man bifogar sina mått på en gång? Eller kan man göra en prisförfrågan först?

Å jag blir lite nervös när jag tänker på att beställa.. tänk om jag ångrar mig och vill ha nåt annat? Hahah.. men klänningen i orginal var ju helt underbar å satt som en smäck.. så bättre kan jag nog inte hitta!

• daniiel
    mimmi skrev 2013-02-21 08:46:45 följande:
    Tack Daniiel!! Ska kika med dem! Rekommenderar du att man bifogar sina mått på en gång? Eller kan man göra en prisförfrågan först?

Å jag blir lite nervös när jag tänker på att beställa.. tänk om jag ångrar mig och vill ha nåt annat? Hahah.. men klänningen i orginal var ju helt underbar å satt som en smäck.. så bättre kan jag nog inte hitta!

Då har du ju förmodligen hittat helt rätt modell och om du då kan få med axelbanden osv, så att den blir ännu mer vad du tänkt dig, så tror jag nog att det blir bra :) Och du kan alltid lämna in den för att få den lite insydd osv, Nina som har Bröllopsstudion gör ju sånt tex :)

Fråga först om dom kan sy upp den och hur mkt det skulle kosta, sedan bifogar du mått om och när du väl gör beställningen :) Tänk på att dom brukar lägga till ca 5cm på längden för skor och eftersom du vill ha en så fin spetskant nertill, så kan det vara bra att inte lägga på något mer på längden, för det kan bli svårt att lägga upp den.
  • mimmi

Som min förståndiga mor säger : fråga kostar ingenting! :)

Har skickat ett mail till dino nu, skickar kanske iväg nåt fler.. får se! :)

Egentligen är jag inte orolig för själva passformen, är sykunnig själv, så alla ändringar kan jag göra! Hade för länge sen tänkt sy hela klänningen själv, men jag ska inte utsätta mig för det! Man kan bli tillräckligt stressad ändå!

Sydde min egen balklänning till studenten.. den var klar 2 timmar innan.. hahaha!

Bra att tänka på med spetskanten! Har tänkt 5cm klack max! så kanske drar av nån cm på min längd.. vill ju inte kliva på den eller hålla upp den!

• Lasvegasbrud

Hej på er!
    Jag var lite dumdristig eftersom jag redan hade en klänning. Jag mätte inte ens mig utan tog 40. Vanligen ligger jag 38-40 och denna behövde ju inte ens ändras:)

Jag blev väldigt possitivt överraskad att det var inbygd BH och underkjol. På vissa ställen i spetsen har jag klippt av lite trådar men det var inga stora saker. 

Min syster beställde även två party klänningar och båda var superfina med inbygd BH.

Här är den jag betällde. :www.dinobridal.com/discount-store-2012-comfortable-a-line-delicated-lace-ball-gown-and-scallopededge-wedding-dress-with-a-wrap-lwd040-p-1561.html

Det enda som inte var 100 är att jag frågade om det verkligen var vit på bilden. Som det stod. Och det kan vi ju se på min att det var det inte. Men jag är nöjd ändå:)

Nu är det två månaders väntan tills vi flyger till Vegas:) ska bli helt underbart. Inte en kotte som vi känner vet om det.... förutom syster och hennes man som ska med.lite jobbigt att lura våra föräldrar som är barnvakter men sambon insisterar. 
    Ha det fint
    L

• daniiel
    Asmar skrev 2013-02-21 09:41:06 följande:
    Jag har en klänning som jag köpt och ej använt, köpte tre stycken när jag skulle gifta mig, två från kina och en från Sverige. Själv satte jag på mig den jag köpte i Sverige, en kina klänning är såld och den andra kvar oanvänd. den var väldigt stor för mig (motsvarar tror jag 42-44) och har snören i ryggen så är någon intresserad så hör av er.

Den svenska klänningen är också kvar, märket är Aspera. Den kan jag också tänka mig sälja om det är ett bra pris jag får för den.

Hör av er.

//k
    Det finns en speciell sida här på BT för köpes och säljes, pröva lägga in annonser där.
    www.brollopstorget.se/Annonser/
  • solklart

Ni som beställt klänning från Dinobridal, har ni uppgett era mått i cm eller inch? I formuläret står det ju inch så jag skrev då i inch. Blev dock lite nervös nu för jag fick svar från Dinobridal om de lägger till extra på längden per automatik (för skorna) och då svarade hon att de lägger till 5 cm extra. Men de måste väl sy upp min klänning rätt iaf väl?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!