• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • ewamarie

Här kommer en bild på våra tjejer i sina "kinaklänningar". Kostade ca 300:-/st inkl. frakt på ebay. Helt fantastiska klänningar i underbart tjockt och vackert tyg

• ewamarie

"Stortjejernas" klänningar var av en lite "vuxnare" modell 
    "Småtjejernas" var med tyllkjol i massa lager

• Lakinna

jenniferochaugust:

Här kommer en liten jämförelse jag försökt knåpa ihop :) Ledsen att det tog sån tid, bättre sent än aldrig?! Hoppas du blir jättenöjd med din klänning! (jag lyckas bara lägga upp bilder om jag gör det först (innan jag skriver) och kan därför inte citera i samma inlägg som jag har bild, någon som vet vad jag gör fel?)

• Daria

Jag tänkte bara skriva här igen och berätta om min HEMSKA upplevelse med Landrybridal. 

Det började med en bra e-mail kontakt med en tjej vid namn Ella, och efter månader av mail fram och tillbaka med bilder & nogranna beskrivningar av vad jag önskade mig så beställde jag en bröllopsklänning via dem.
    Samtidigt beställde jag en slöja i samma "tyg" eftersom jag tyckte det skulle bli en fin helhet. TOTALT betalade jag flera tusen, eftersom frakten är på 600:- och tullavgift på 200:- när man väl hämtade ut klänningen! 

När klänningen kom och jag såg den så förstod jag att den inte alls var vad jag hade beskrivit och önskat mig, jag testade den och upptäckte till min förskräckning att DEN VA I FEL STORLEK. Även om jag skickat mått som stämde så var klänningen felsydd samt för lång.

När jag sedan tog upp slöjan och insåg att den hade stora hål i tyllet så rann tårarna. Jag förstod att processen att få tillbaka pengarna skulle bli lång och jobbig och där stod jag några månader innan bröllopet UTAN en klänning.

men jag gav mig inte och började maila tillbaka till ELLA och visade BILDER och videos där jag beskrev felen osv. NU var de inte alls lika trevliga och inte en enda krona skulle jag få tillbaka. För slöjan skulle jag få rabatt på 50 dollar OM jag handlade från dem en gång till.

Här kommer den mest irriterande delen av hela historien.... Efter att ha fält många tårar och skickat många mail, to det två månader för mig att FÅ skicka tillbaka den till dem. Då får jag ett mail som säger att INTE NOG med att JAG ska betala frakten till China på 600:- dit så vill DEM ha 50 dollar för att göra om den. DÅ blir jag fly förbannad och menar på att de borde ge sig nu men eftersom jag hade ett presentkort pga SLÖJAN som det är en massa HÅL I så kan de ju använda de 50dollarna, men då blev dem istället fly förbannade och icke sa nicke. TILLSLUT så flippade jag ur och orkade inte med skiten mer, jag skickade ytterligare 50 dollar till dem och skickade iväg klänningen för att de ska "sy om den". Jag VET inte (och det gör inte min skräddare här i stan heller) hur de ska lyckas trolla fram 10 cm eftersom det bara finns 4 cm i sömnsmån. 

Nu har det gått YTTERLIGARE 6 veckor och jag har inte fått ett enda mail som bekräftar att de mottagit klänningen eller jobbar på klänningen....och inte heller har något avi kommit in från posten som säger att klänningen är hemma igen! 

Det hela slutade med att jag beställde en klänning via butik som kostade 20 000:- ! Totalt har jag lagt ner så jäkla mkt pengar på skiten att det är sjukt :(

Jag vill genuint bara säga till alla brudar som kikar in här och funderar över det här med att "sy upp en egen" klänning eller "beställa en kinaklänning". Gör inte det, för det är verkligen inte värt det. Kina ligger inte bakom hörnet, och skulle nu något vara fel eller konstigt så är det inte en enkel och smärtfri process att göra om & göra rätt. Kommunikationen med halvtaskig engelska gör det också väldigt svårt för dem att förstå vad man faktiskt vill ha. Spara er eländet och lägg några tusen extra på att köpa en klänning via butik istället. Det är få gånger det faktiskt blir bra genom sånna här sidor.... Jag är bara ärlig och pratar utifrån egen erfarenhet... :)  

• jenniferochaugust
    Lakinna skrev 2013-03-11 10:41:06 följande:

jenniferochaugust:

Här kommer en liten jämförelse jag försökt knåpa ihop :) Ledsen att det tog sån tid, bättre sent än aldrig?! Hoppas du blir jättenöjd med din klänning! (jag lyckas bara lägga upp bilder om jag gör det först (innan jag skriver) och kan därför inte citera i samma inlägg som jag har bild, någon som vet vad jag gör fel?)

Men hallå där! WOW! Vilken fin klänning! Den ser ju till och med finare ut än orginalet! Jag är riktigt imponerad :) Och den kommer från Dino? Hur känns kvaliteten tycker du? Är den liksom tung?
    Jag ahr ju beställt en klänning nu från Dino och kan inte sluta tänka på den. Längtar efter att få hem den, fast jag är gansak nervös över att den kanske inte kommer att motsvara förväntningarna. Men en sömmerska kan nog fixa det mesta hoppas jag!
  • jenniferochaugust
    Daria skrev 2013-03-11 13:05:20 följande:
    Jag tänkte bara skriva här igen och berätta om min HEMSKA upplevelse med Landrybridal...
    Hej Daria!
    Vad tråkigt att det blev så fel med din klänning! Jag hoppas verkligen att min passar med de mått jag angivit, det är som sagt svårt att sy klänningen större... Dock så kostade min beställning extremt lite pengar. 1 brudklänning, två festklänningar och tre hårspännen med strass för ca 2800 kronor inklusive frakt. Jag resonerar som så att jag är förberedd på att det kanske inte blir 100% bra, men att för den lilla pengen så vågar jag chansa. Min klänning kostade alltså ca 1500 kronor och det är en väldigt skillnad från 20.000 kronor.

Jag förstår besvikelsen och visst är det en chansning! Det är inte lätt att kommunicera med dem och jag håller tummarna för att min beskrivning är så pedagogisk att de kan förstå den...

Kram
    J
  • jenniferochaugust
    jenniferochaugust skrev 2013-03-11 13:48:08 följande:
    Hej Daria!
    Vad tråkigt att det blev så fel med din klänning! Jag hoppas verkligen att min passar med de mått jag angivit, det är som sagt svårt att sy klänningen större... Dock så kostade min beställning extremt lite pengar. 1 brudklänning, två festklänningar och tre hårspännen med strass för ca 2800 kronor inklusive frakt. Jag resonerar som så att jag är förberedd på att det kanske inte blir 100% bra, men att för den lilla pengen så vågar jag chansa. Min klänning kostade alltså ca 1500 kronor och det är en väldigt skillnad från 20.000 kronor.

Jag förstår besvikelsen och visst är det en chansning! Det är inte lätt att kommunicera med dem och jag håller tummarna för att min beskrivning är så pedagogisk att de kan förstå den...

Kram
    J
    Måste tillägga att min klänning är beställd från Dinobridal också, inte Landy.
  • CoG

Vilken enormt tråkig erfarenhet :(
    Att lägga ner stora summor pengar för en klänning som bara ska användas en dag,
    den vill många komma undan.
    Samtidigt som man ändå vill vara sitt vackraste jag på den stora dagen.
    Därför är det inte så konstigt att dessa kinaföretag klarar sig så bra.

Alla har inte otur, men det är ju en chansning helt klart att lägga en beställning.

Daria skrev 2013-03-11 13:05:20 följande:
    Jag tänkte bara skriva här igen och berätta om min HEMSKA upplevelse med Landrybridal.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!