• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Alvstina
    Fiifii skrev 2013-03-13 15:45:34 följande:
    MEN dom syr den i satin/organza och med lace up på Dino och i tyll och dragkedja på weddingdressonline shop. Vill ju ha den i tyll och med dragkedja i ryggen. Men mitt problem är nu att jag har inte sett någon som har beställt från weddingdressonlineshop, därav inte heller sett några reviews därifrån. Men massor av folk verkar ha varit nöjda med Dino Bridal.. Ska man våga sig på weddingdressonline shop?? Någon som testat dom? 
    När jag beställde min klänning från Dinobridal bad jag dem att byta material + byta från dragkedja till snörning och det gick bra. Klänningen jag beställde skulle de egentligen sytt upp i taft, men jag bad dem att göra den i satin med chiffong över och för mig har det inte varit några problem. Fast man vet ju aldrig. Jag var jättenervös innan jag fick de den :) (förmodligen som de flesta andra)
  • Fiifii

Alvstina: Tack för svar! Ja, tänkte att dom kanske kunde ändra.. Men nu har jag hittat samma klänning på millybridal.com och dom känns ok. Den var lite dyrare än på dom andra sidorna, men kan vara värt det. Plus att dom gör den i tyll från början. Läst mycket om millybridal.com och sena leveranser men att slutresultatet varit bra för dom flesta. Så kör nog på den!

• AnnaIda

Ni som beställt från Landybridal... fick ni orderbekräftelse på en gång??

Jag beställde min klänning igår men har ännu inte fått nån bekräftelse, dum som jag var så skrev jag aldrig ner ordernumret heller... morr.

Är orolig att jag kanske skrev fel mailadress...

• PimPim83
    AnnaIda skrev 2013-03-13 19:28:29 följande:

Ni som beställt från Landybridal... fick ni orderbekräftelse på en gång??

Jag beställde min klänning igår men har ännu inte fått nån bekräftelse, dum som jag var så skrev jag aldrig ner ordernumret heller... morr.

Är orolig att jag kanske skrev fel mailadress...

Jag beställdevia mail från Landy, men mitt råd är att maila dom och fråga. De kanske kan hitta din order med hjälp av uppgifterna du lämnade när du beställde?
  • Fiifii

Åh vilken djungel.. Nu har jag hittat 'min' klänning på både Landy och Milly.. Vilken ska man ta!? Varit i mailkontakt med "Ella" på Landy - trevlig och kunnat svara på mina frågor snabbt, främst om tyget. Milly mailade jag idag, så inte fått svar än. Men tror det står mellan någon av dessa. Erfarenheter från sent 2012 eller från i år?

• PimPim83
    Fiifii skrev 2013-03-14 09:07:38 följande:
    Åh vilken djungel.. Nu har jag hittat 'min' klänning på både Landy och Milly.. Vilken ska man ta!? Varit i mailkontakt med "Ella" på Landy - trevlig och kunnat svara på mina frågor snabbt, främst om tyget. Milly mailade jag idag, så inte fått svar än. Men tror det står mellan någon av dessa. Erfarenheter från sent 2012 eller från i år?
    Jag kan inte säga något om Milly, men jag beställde min klänning från Landy i januari i år. Fick hem den i februari efter ca en månad. Det tog bara 4 dagar att skicka den från Kina och då betalade jag inte för expressfrakt. Det var lätt att följa paketets väg till Sverige genom ett kollinummer. Jag gjorde två ändringar på klänningen (snörning i ryggen och tog bort vissa detaljer) och det var inga problem. Landy svarade snabbt på alla mail jag skickade och var mycket tillmötesgående. Klänningen är fin och i mycket bättre kvalitet än vad jag hade förväntat mig. Betalade ca 1500 kr inkl frakt och slapp betala tull.
  • DannyDarlin
    Fiifii skrev 2013-03-14 09:07:38 följande:
    Jag stog i samma dilemma, skickade för email till Milly, efter 3 emails för ca 2 veckor sen har jag fortfarande inte fått svar. När jag skickar till landy har jag alltid svar tills senast nästa dag. Jag valde därför Landy och har precis gjort min beställning. Nu väntar jag spänt :) Hoppas detta hjälpte dig!
  • Fiifii
    PimPim83 skrev 2013-03-14 09:17:23 följande:
    Jag kan inte säga något om Milly, men jag beställde min klänning från Landy i januari i år. Fick hem den i februari efter ca en månad. Det tog bara 4 dagar att skicka den från Kina och då betalade jag inte för expressfrakt. Det var lätt att följa paketets väg till Sverige genom ett kollinummer. Jag gjorde två ändringar på klänningen (snörning i ryggen och tog bort vissa detaljer) och det var inga problem. Landy svarade snabbt på alla mail jag skickade och var mycket tillmötesgående. Klänningen är fin och i mycket bättre kvalitet än vad jag hade förväntat mig. Betalade ca 1500 kr inkl frakt och slapp betala tull.
    Tack för svar! Det lutar åt landy faktiskt, hon verkar tillmötesgående och verkar förstå hur jag vill ha det, samt gett mig alternativ till tyg under tyllen. Kommer på fler frågor hela tiden, men antar att dom förstår att man har lite frågor innan man lägger beställning. Ska gifta mig i oktober, så känner att jag är i god tid fastän jag sett att det kunnat dröja ett tag, men en månad tycker jag är ganska snabbt för din:) Kul att du blev nöjd!
  • Fiifii
    DannyDarlin skrev 2013-03-14 09:22:03 följande:
    Jag stog i samma dilemma, skickade för email till Milly, efter 3 emails för ca 2 veckor sen har jag fortfarande inte fått svar. När jag skickar till landy har jag alltid svar tills senast nästa dag. Jag valde därför Landy och har precis gjort min beställning. Nu väntar jag spänt :) Hoppas detta hjälpte dig!
    Åh spännande! Hoppas det blir bra! Beställde du en med mycket detaljer etc? Min som jag funderar på är ganska enkel, men mest tyget jag är orolig för. Tror det lutar åt Landy, ska beställa nästa vecka så har en veckas till research och funderande framför mig :)
  • Principisessan

ang milly vs. landy så var milly populärt för några år sedan, då verkade väldigt många handla från dem. Men rätt vad det var så var det oerhört många som fick vänta länge på sina klänningar. Det kanske hade att göra med det kinesiska nyåret men det tog minst sagt tid att få klänningarna för många. Däremot var kläderna väldigt fina från dem. Sen följde jag inte riktigt debatten, om det blev bättre och nu några år senare så verkar landy vara "störst" här på bt, eller dino som också verkar bra och lite billigare. 

själv köpte jag från landy och är helnöjd. det enda som jag nu kan klaga på är att spetsöverdelen är spetsapplikationer på tyll. så det var inte riktigt det jag tänkt men skulle ju samtidigt ha kanske varit extra tydlig med detta så hade det blivit rätt. I övrigt så är jag helnöjd.  

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!