• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Fiifii
    majjja skrev 2013-03-14 10:31:32 följande:
    ang milly vs. landy så var milly populärt för några år sedan, då verkade väldigt många handla från dem. Men rätt vad det var så var det oerhört många som fick vänta länge på sina klänningar. Det kanske hade att göra med det kinesiska nyåret men det tog minst sagt tid att få klänningarna för många. Däremot var kläderna väldigt fina från dem. Sen följde jag inte riktigt debatten, om det blev bättre och nu några år senare så verkar landy vara "störst" här på bt, eller dino som också verkar bra och lite billigare. 

själv köpte jag från landy och är helnöjd. det enda som jag nu kan klaga på är att spetsöverdelen är spetsapplikationer på tyll. så det var inte riktigt det jag tänkt men skulle ju samtidigt ha kanske varit extra tydlig med detta så hade det blivit rätt. I övrigt så är jag helnöjd.  
    Ok, tack! Men var din klänning annars i tyll också? Hur var tyllen i så fall? Min klänning kommer, enligt landy, vara ett lager satin eller elastisc satin, under tyllen. Men det är ju tyllen som kommer synas mest så väldigt nyfiken på kvaliten av just det tyget från landy.
  • malli716

Nu har jag (nog) bestämt mig för vilken klänning det blir. DOCK ett litet dilemma: klänningen finns på både Landy och Dino. Det skiljer ca 100 dollar mellan sidorna för att få den custome made. Men priset spelar ingen roll utan vad ni som har massor erfarenhet och sett sidornas både bra och dåliga egenskaper här säger. Så vad säger ni; Landy eller Dino? Detta är klänningen: www.landybridal.co/a-line-v-neck-brush-train-white-wedding-dresses-h1pn0104.html www.dinobridal.com/discount-store-sexy-deep-vneck-appliques-ruffled-aline-bridal-gown-in-2013-wd2013042-p-5251.html

• Principisessan
    Fiifii skrev 2013-03-14 11:01:37 följande:
    Ok, tack! Men var din klänning annars i tyll också? Hur var tyllen i så fall? Min klänning kommer, enligt landy, vara ett lager satin eller elastisc satin, under tyllen. Men det är ju tyllen som kommer synas mest så väldigt nyfiken på kvaliten av just det tyget från landy.
    jo det var den. här är en bild utan själva spetsöverdelen som är avtagbar. klänningen är inte helt perfekt snörd i ryggen. 
    bad om en insydd underkjol, och den sitter ju fast i själva kjolen undertill, men tyckte inte vidden blev så bra så kommer ha en extra underkjol. med facit i hand skulle jag hoppat över den insydda underkjolen och bara köpt en vanlig underkjol, men jaja, det är väl inte hela världen :)

• daniiel
    malli716 skrev 2013-03-14 11:23:37 följande:
    Nu har jag (nog) bestämt mig för vilken klänning det blir. DOCK ett litet dilemma: klänningen finns på både Landy och Dino. Det skiljer ca 100 dollar mellan sidorna för att få den custome made. Men priset spelar ingen roll utan vad ni som har massor erfarenhet och sett sidornas både bra och dåliga egenskaper här säger. Så vad säger ni; Landy eller Dino? Detta är klänningen: www.landybridal.co/a-line-v-neck-brush-train-... www.dinobridal.com/discount-store-sexy-deep-v...
    Jag skulle valt Dino, för jag har bra erfarenheter av dom och har sett många fina klänningar från Dino. Ja, även från Landy, absolut, men om jag kunde spara $100, så skulle jag tacka och lägga dom pengarna på något annat. Speciellt när jag inte tror att det skulle skilja något i kvalitet faktiskt, oavsett vart du beställer ifrån.
  • Fiifii
    majjja skrev 2013-03-14 11:36:12 följande:
    jo det var den. här är en bild utan själva spetsöverdelen som är avtagbar. klänningen är inte helt perfekt snörd i ryggen. 
    bad om en insydd underkjol, och den sitter ju fast i själva kjolen undertill, men tyckte inte vidden blev så bra så kommer ha en extra underkjol. med facit i hand skulle jag hoppat över den insydda underkjolen och bara köpt en vanlig underkjol, men jaja, det är väl inte hela världen :)

Vad fin!! Tyllen ser ju jättebra ut på bilden:) Men är det 'bara' tyll i kjolen eller har du något annat tyg under (förutom underkjolen) Ella på Landy rekommenderade mig att inte lägga in en insydd underkjol, utan att köpa en separat petticoat. Efter din feedback, tror jag att jag kommer köra på det också.
  • malli716

daniiel. Tack! Några flera frågor. Ska man lägga till något extra när man mäter eller ska det vara exakta mått? Underkjol är nog ett måste. Duger den som finns på dino eller rekommenderar du någon annan från lightinthebox?

• Principisessan
    Fiifii skrev 2013-03-14 11:45:49 följande:
    Vad fin!! Tyllen ser ju jättebra ut på bilden:) Men är det 'bara' tyll i kjolen eller har du något annat tyg under (förutom underkjolen) Ella på Landy rekommenderade mig att inte lägga in en insydd underkjol, utan att köpa en separat petticoat. Efter din feedback, tror jag att jag kommer köra på det också.
    det är satintyg, precis som överdelen under själva tyllen. det är typ 6 lager tyll, dubbelt lager med satintyg, underkjol, sen fodertyg. om jag minns rätt.. har den inte framför mig nu :) 

• daniiel
    malli716 skrev 2013-03-14 11:48:52 följande:
    daniiel. Tack! Några flera frågor. Ska man lägga till något extra när man mäter eller ska det vara exakta mått? Underkjol är nog ett måste. Duger den som finns på dino eller rekommenderar du någon annan från lightinthebox?
    Vanligtvis lägger dom på ca 5cm för klackar, men ska du ha en underkjol, så kortar ju den också klänningen med någon/ett par centimeter. Och ska du då dessutom ha högre klackar än 5cm, så kan det vara bra att lägga till lite. Det såg ju dessutom inte ut att vara en modell som är svårt att lägga upp ifall det skulle behövas. Klänningar med en fin spetskant nertill är ju lite knepiga på det sättet, men bara satin och tyll är ju inget problem.

Är det här www.dinobridal.com/discount-store-dino-nylon-aline-tulle-floorlength-wedding-petticoatspt001-p-5025.html den enda underkjolen dom har?

Den skulle nog kunna funka, beroende på hur mkt vidd du vill ha i kjolen och om du vill ha med eller utan släp. Som vanligt, så är ju den här underkjolen www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-length-Wedding-Petticoat--2000-_p67706.html att föredra om man vill ha släp på underkjolen. Och jag hade nog valt den här om det skulle vara en utan slp www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-length-Wedding-Petticoats--1082-8860-_p165640.html Men underkjolen på Dino kan nog funka också, det är ju en A-linje med en ring :)
  • mimmi

oooh, såg dessutom att det var fri frakt på dino just nu!!

Blir sjukt sugen på att beställa en till klänning... fast min första inte kommit än! Hahahaha!

Å jag lääängtar efter min, så sjukt nyfiken! Den borde förhoppningsvis komma vilken dag som helst... men väntan är olidlig!

• daniiel
    mimmi skrev 2013-03-14 12:04:57 följande:

oooh, såg dessutom att det var fri frakt på dino just nu!!

Blir sjukt sugen på att beställa en till klänning... fast min första inte kommit än! Hahahaha!

Å jag lääängtar efter min, så sjukt nyfiken! Den borde förhoppningsvis komma vilken dag som helst... men väntan är olidlig!

Usch då.. nu blev ju nästan jag sugen på att beställa en till klänning haha

Men, man kan väl aldrig ha för många brudklänningar? ;D
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!