• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Darling Daisy

Oh, vad härligt att det snart är dags för er, Anny!
    Det kommer säkert att bli en kanondag, det låter som om du har koll på det mesta!

Smarta saker att ha i närheten:
    alvedon
    plåster
    skavsårsplåster (typ compeed)
    extra strumpbyxor/strumpor
    nagelfil och sax
    läppstiftet (säger hon som glömde det hemma och fick göra hela fotograferingen med den färg som var kvar efter vigseln)
    puder för att minska blank näsa/panna osv
    deo/parfym
    extra hårnålar och/eller hårspray
    mutor till barnen
    mutor till er själva (dvs något blodsockerhöjande om ni får det så stressigt att ni inte hinner äta ordentligt)
    nål o tråd eller säkerhetsnålar (ifall ngt händer med klänningen/skjortan osv)
    ombyte till barnen (ifall olyckor händer en spännande dag)

Fast ni kommer att bli gifta även om du är lite blank i pannan, mannen svettig under armen eller barnen har ramlat i gräset! Det är ju det som är det fina med bröllop, i slutändan så är lull-lullet inte så viktigt. Bara bruden, brudgummen och vigselförrättaren är på rätt plats vid rätt tidpunkt så blir man gifta

Stort lycka till nu (ifall jag inte hinner skriva mer innan helgen)!!! 

• daniiel
    Darling Daisy skrev 2012-09-25 10:23:16 följande:
    Fast ni kommer att bli gifta även om du är lite blank i pannan, mannen svettig under armen eller barnen har ramlat i gräset! Det är ju det som är det fina med bröllop, i slutändan så är lull-lullet inte så viktigt. Bara bruden, brudgummen och vigselförrättaren är på rätt plats vid rätt tidpunkt så blir man gifta
    Jag läste jättemånga såna här listor på "bra att ha"-saker innan jag gifte mig och tänkte att jag måste komma ihåg allt, men allt jag hade med mig var nässpray, läppbalsam (använder aldrig läppstift) och mobilen! Jajjemen, mobiltelefonen. Jag saknade inget och behövde inget annat under hela dagen och/eller kvällen faktiskt. I efterhand är jag glad att jag inte släpade med mig en massa saker :P Dottern, 4,5år, spillde inget alls och hon satt i gräset, men inga fläckar blev det. Maken blev inte mer svettig än någon annan under armen och genom kostymen syntes det ändå inte och det luktade inte. Jag blev inte blank i pannan.

Jag kanske hade tur dock, som inte behövde något sådant ;P haha

Ptja, mina föräldrar hade tagit med sin min korta brudklänning till hotellrummet, så den bytte jag ju om till visserligen :D
  • johbeh

ooooh vilken beslutsångest jag har.......! Mycket klänning eller lite klänning... vacklar hela tiden..

• Pyssligheter
    Pyssligheter skrev 2012-09-23 16:04:34 följande:
    Hej på er! Efter att ha letat brudklänning i vanliga, fysiska butiker så har jag insett att de inte har vad jag letar efter i klänningsväg; spetsärmar (3/4) + chiffong-"kjol" (och gärna hög hals). Den kombiantionen verkar omöjlig att hitta! Ingen marängbakelse och absolut inte axelbandslöst vilket det ju finns massor av, av någon anledning. Så jag har insett att en Kinaklänning nog är det bästa alternativet. Jag har hittat min drömklänning- en klänning som en tjej här på BT hade, som är en Kinaklänning. Saken där den att jag har försökt skriva till henne för att fråga varifrån hon beställt den men får inget svar. Så jag tänkte att ni kanske kunde hjälpa mig, ni verkar ju ha så bra koll! :) Ni kanske har sett den någonstans eller något väldigt snarlikt? Jag skulle bli såå glad för hjälp! Jag har varit in på flera av sidorna som länkas trådstarten och försökt hitta den men utan resultat.

Puff puff, vill såå gärna ha hjälp!
  • Pyssligheter
    daniiel skrev 2012-09-25 16:11:35 följande:
    Kan du inte be att få en liknande uppsydd av något företag, tex Landy?
    Är det en Kina-sida? För grejen är att denna ÄR en Kinaklänning, och jag skulle så gärna vilja veta från vilken sida. Hittar inget liknande någonstans och tjejen som har den verkar inte vara aktiv här längre. Men hur fungerar det om man ber att få den uppsydd, behöver jag fler bilder än denna? Den är ju inte jättetydlig... Jag tänkte att ni som har hängt mycket på Kinasidorna kanske har sett denna någonstans, eller något liknande. Just kombinationen chiffongskjol + spetsöverdel med ärm verkar vara hopplöst att hitta!

Tacksam för all hjälp! :) 
  • daniiel
    Pyssligheter skrev 2012-09-25 16:18:33 följande:
    Är det en Kina-sida? För grejen är att denna ÄR en Kinaklänning, och jag skulle så gärna vilja veta från vilken sida. Hittar inget liknande någonstans och tjejen som har den verkar inte vara aktiv här längre. Men hur fungerar det om man ber att få den uppsydd, behöver jag fler bilder än denna? Den är ju inte jättetydlig... Jag tänkte att ni som har hängt mycket på Kinasidorna kanske har sett denna någonstans, eller något liknande. Just kombinationen chiffongskjol + spetsöverdel med ärm verkar vara hopplöst att hitta!

Tacksam för all hjälp! :) 
    Ja, det är en kinasida som många är väldigt nöjda med, www.landybridal.co

Jag såg klänningen i "min" tråd och den är jättefin. Känner dock inte igen hennes nick från någon av trådarna om kinaklänningar, tyvärr.

Det du kan göra, är ju att googla fram bilder på en klänning du tycker om. Självklart är det ju bättre desto fler och mer detaljerade bilder du kan hitta. Alternativt googla fram en överdel och en nederdel från två olika klänningar du tycker om och sätta ihop till en klänning.

Sedan skickar du in bilden till olika kinaföretag och frågar vad det skulle kosta att sy upp en sådan klänning och du kan också fråga om dom har sk. "real sample"-bilder på liknande klänningar som de sytt.
  • Pyssligheter
    daniiel skrev 2012-09-25 16:34:21 följande:
    Ja, det är en kinasida som många är väldigt nöjda med, www.landybridal.co

Jag såg klänningen i "min" tråd och den är jättefin. Känner dock inte igen hennes nick från någon av trådarna om kinaklänningar, tyvärr.

Det du kan göra, är ju att googla fram bilder på en klänning du tycker om. Självklart är det ju bättre desto fler och mer detaljerade bilder du kan hitta. Alternativt googla fram en överdel och en nederdel från två olika klänningar du tycker om och sätta ihop till en klänning.

Sedan skickar du in bilden till olika kinaföretag och frågar vad det skulle kosta att sy upp en sådan klänning och du kan också fråga om dom har sk. "real sample"-bilder på liknande klänningar som de sytt.
    Grejen är att jag vill att den ska ut PRECIS så. ;) Har inte hittat någon annan jag gillat så mycket, men det kanske är en för odetaljerad bild? Vad tror du förreste att det skulle kosta, på ett ungefär? 
  • daniiel
    Pyssligheter skrev 2012-09-25 16:43:15 följande:
    Grejen är att jag vill att den ska ut PRECIS så. ;) Har inte hittat någon annan jag gillat så mycket, men det kanske är en för odetaljerad bild? Vad tror du förreste att det skulle kosta, på ett ungefär? 
    Haha jag förstår det, men jag tror dessvärre att det är lite för odetaljerade bilder. Dessutom, även om du skulle hitta exakt samma företag som sytt upp den där, så finns ingen garanti för att den blir exakt likadan, med tex likadan spets osv. Tyvärr.

Oj, vad det skulle kosta.. det beror ju lite på vilket företag du vänder dig till, men mellan 1500-3000kr får du nog räkna med. Sedan måste du ju räkna in moms och tull också, för det kan man ju "åka dit" på.
  • daniiel
    Minuz skrev 2012-09-24 09:47:40 följande:
    Här är de:
    Oooh, vad fina :) Rent spontant, så tror jag den sista skulle bli finast till, men svårt att avgöra. När får du hem slöjorna? :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!