• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Pyssligheter
    daniiel skrev 2012-09-26 13:04:39 följande:
    Typiskt!

Du kan inte tänka dig att ha en tvådelad klänning så att säga. Att hitta en fin chiffongklänning som är axelbandslös, tex liknande de nedan här.

www.landybridal.co/empire-wedding-dresses-str...
    www.landybridal.co/empire-wedding-dresses-str...
    www.landybridal.co/empire-sweetheart-court-tr...

Och sedan välja en bolero att ha över, liknande de här nedan.

www.tulipbridal.com/Off-Shoulder-Alencon-Lace...
    www.tulipbridal.com/V-neck-Alencon-Lace-Brida...
    www.tulipbridal.com/34-Sleeve-Front-open-Ivor...
    Precis så har jag tänkt tidigare. Har tänkt köpa en enkel chiffongklänning på e brudbuti här i stan (inte så fasligt dyrt) och köpa just en av de bolerosarna (böjning?) som du länkade till. Men jag är lite osäker... Dels att jag inte hittat någon som är "hög" i halsen, vill helst inte ha v-ringat och dels att vill jag att det ska kännas som en helt klänning liksom. Att den inte ser tvådelad ut... Du har inte sett någon liknande bolero (eller vad det nu kallas när den inte är öppen) men med hög hals? Expert som du är. ;) Fördelen är iofs att det verkade vara returrätt på tulipbridal om jag inte fattade fel, då kan jag ju testa med en klänning på brudbutiken för att se hur det blir.

Men jag har så himla svårt att släppa tanken på just DEN klänningen... Hoppas på att tjejen med den ska logga in och se mitt meddelande, så kanske jag kan få låna fler bilder på klänningen och skicka till typ Landybridal för att se om de kan sy upp den. Well, många tankar! Trodde inte att jag skulle bli såhär engagerad i klänningsletadet. :P

Tack för hjälp och tips, du är guldvärd i dessa trådar daniiel! :) 
  • daniiel
    Pyssligheter skrev 2012-09-26 20:36:04 följande:
    Precis så har jag tänkt tidigare. Har tänkt köpa en enkel chiffongklänning på e brudbuti här i stan (inte så fasligt dyrt) och köpa just en av de bolerosarna (böjning?) som du länkade till. Men jag är lite osäker... Dels att jag inte hittat någon som är "hög" i halsen, vill helst inte ha v-ringat och dels att vill jag att det ska kännas som en helt klänning liksom. Att den inte ser tvådelad ut... Du har inte sett någon liknande bolero (eller vad det nu kallas när den inte är öppen) men med hög hals? Expert som du är. ;) Fördelen är iofs att det verkade vara returrätt på tulipbridal om jag inte fattade fel, då kan jag ju testa med en klänning på brudbutiken för att se hur det blir.

Men jag har så himla svårt att släppa tanken på just DEN klänningen... Hoppas på att tjejen med den ska logga in och se mitt meddelande, så kanske jag kan få låna fler bilder på klänningen och skicka till typ Landybridal för att se om de kan sy upp den. Well, många tankar! Trodde inte att jag skulle bli såhär engagerad i klänningsletadet. :P

Tack för hjälp och tips, du är guldvärd i dessa trådar daniiel! :) 
    Jag förstår vad du menar. Jag var likadan själv, ville ha "den" klänningen och kunde inte riktigt tänka mig något annat efter jag sett den. Tillslut blev det en helt annan klänning och det blev faktiskt bra :) Men jag förstår det där med att det ska se ut som en hel klänning och jag tror faktiskt inte att det skulle bli väldigt tydligt en klänning med bolero när det är en såndär typ av bolero. Svårt att veta dock innan man prövat. Det finns inga liknande i någon brudbutik som du kan pröva?

Har du kollat på etsy efter boleros?
    www.etsy.com/listing/90375763/kiss-me-in-bariloche-bridal-lace-bolero&ga_search_query=lace+bolero&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=ZZ&ga_min=0&ga_max=0&ga_page=2&ga_search_type=all&ga_facet=lace+bolero

Eller kollat vad det skulle kosta att få en sån bolero uppsydd här i Sverige?
  • sommarvinter

Hmm... dressdepot.com har samma klänningar och kommentarer/recensioner under varje klänning som jenjenhouse... Så jag tror med andra ord att det är jenjenhouse :) Kan vara precis som dom har jjhouse.com osv...?
    Konstigt att dom har så många iallafall..

• sommarvinter

ok, jjhouse-länken blev fel.
    Verkar hur som helst fattas lite klänningar på dressdepot som finns på jenjenhouse såg jag nyss.

• L och J
    sommarvinter skrev 2012-09-27 04:25:30 följande:
    Hmm... dressdepot.com har samma klänningar och kommentarer/recensioner under varje klänning som jenjenhouse... Så jag tror med andra ord att det är jenjenhouse :) Kan vara precis som dom har jjhouse.com osv...?
    Konstigt att dom har så många iallafall..
    öh.. ok va skumt!  
  • aviman

Min klänning är klar!! De ska skicka bilder på den innan de skickar den, och jag hoppas de kommer under dagen för jag är sååååå nyfiken!!!! Solig

• decemberbrud 12
    aviman skrev 2012-09-28 10:09:58 följande:
    Min klänning är klar!! De ska skicka bilder på den innan de skickar den, och jag hoppas de kommer under dagen för jag är sååååå nyfiken!!!! Solig
    MIN KLÄNNING ÄR HÄR!!!!

Leveransen var mellan 3 och 5 dagar! Jag fick mail i söndags att min klänning var klar och ivägskickad och onsdag var den i sverige och hos dhl. Nu hänger den uppe på ovanvåningen och väntar på att kidsen ska somna så mannen kan få klä på mig!! Den ser exakt ut som på bilden förutom att släpet tycks vara en bit längre. Så nu hoppas jag att den passar också!! Happy happy! Tror inte det behövs ngn underkjol faktiskt, får se! :) har gått upp lite sedan jag gjorde beställningen men hädanefter blir det att hålla igen ;)

Nervös och förväntansfull!! Men så glad att bilden verkar stämma!

Men hur tusan snörar man??? får googla det tro jag! :)

KRAM!!
  • Hanno39
    decemberbrud 12 skrev 2012-09-28 18:05:34 följande:
    MIN KLÄNNING ÄR HÄR!!!!

Leveransen var mellan 3 och 5 dagar! Jag fick mail i söndags att min klänning var klar och ivägskickad och onsdag var den i sverige och hos dhl. Nu hänger den uppe på ovanvåningen och väntar på att kidsen ska somna så mannen kan få klä på mig!! Den ser exakt ut som på bilden förutom att släpet tycks vara en bit längre. Så nu hoppas jag att den passar också!! Happy happy! Tror inte det behövs ngn underkjol faktiskt, får se! :) har gått upp lite sedan jag gjorde beställningen men hädanefter blir det att hålla igen ;)

Nervös och förväntansfull!! Men så glad att bilden verkar stämma!

Men hur tusan snörar man??? får googla det tro jag! :)

KRAM!!
    Å vad spännende? får jag fråga vartifrån du har beställt? jag är på jakt efter en bra sida för kinakläningar och behöver lite input vilka som är bra respektive  mindre bra...

Har tänkt beställa från www.inweddingdress.com/  men det verkar inte som att någon har beställt därifrån så jag vet inte om jag vågar chansa =S sidan verkar ju väldigt seriös och jag har hittat den perfekta kläningen men jag är som sagt lite osäker...

Hoppas på att få se din kläning =)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!