• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    joy skrev 2012-09-30 23:33:14 följande:
    Ok jag hittade THE dress på landybridal www.landybridal.co/ball-gown-strapless-chapel... Jag behöver inga ändringar på den här förutom att jag vill ha lite "glitter" på kanten vid ringningen men jag vet inte om det blir fint eller om det förstör Vad tycker ni?? www.dhgate.com/luxurious-christmas-white-stra... Och jag vill absolut ha vecket i rumpan som klänningen har Sen vill jag ha flera lager som på bilden, måste man specificera tror ni? Help please...
    Jättesnygg klänning! Jag har själv beställt en liknande (inspirerad av Kate Hudsons Vera Wang i Bridewars) och jag ääälskar de där stora och puffiga tyllkjolarna :D

Vad är det för ändringar du skulle vilja göra på klänningen hos Landy?
  • emmadeckmar
    joy

Är det klänningen som finns på dhgate som du vill beställa fast du vill beställa den från Landybridal, eller har jag fattat fel? Glad

Isåfall kan du ju skicka bilden till Landybridal och fråga om pris och ifall de kan göra den så lik som möjligt! Korsett och inbygd BH är det i alla Landys klänningar som har en sådan korsettöverdel vad jag vet (hoppas jag inte säger fel nu)  Glad 

Om du beställer från Landybridal så kommer de skicka ett formulär du ska fylla i med mått, och i det formuläret kommer du också att få fylla i att du vill ha "lace-up back", alltså korsettsnörning. Så det blir ingen miss!

daniiel du är ju jättebra på att hjälpa till hur man kan beskriva tydligt vad man vill ha på klänningen, kanske du kan hjälpa till med beskrivningen? Solig {#emotions_dlg.flower}
  • daniiel
    emmadeckmar skrev 2012-10-01 18:24:51 följande:
    daniiel du är ju jättebra på att hjälpa till hur man kan beskriva tydligt vad man vill ha på klänningen, kanske du kan hjälpa till med beskrivningen? Solig {#emotions_dlg.flower}
    Ja, jag hjälper gärna till om jag kan. Det var därför jag tänkte att jag skulle fråga exakt vad det är hon vill ha ändrat :) Jag uppfattade inte riktigt vad det var utifrån hennes inlägg ovan här.
  • aviman

Det är faktiskt min karl som har snörat klänningen och förutom att han glömde dra åt hårdare kring bysten så gjorde han ett fantastiskt jobb! Jag tyckte inte att jag behövde en underkjol när jag hade klänningen på mig, men när jag tittar på bilderna så ser jag att jag nog gärna har det ändå

Åhhh... jag är så lycklig!! Den är så otroligt vacker! Solig 
  • daniiel
    aviman skrev 2012-10-01 18:48:41 följande:

Det är faktiskt min karl som har snörat klänningen och förutom att han glömde dra åt hårdare kring bysten så gjorde han ett fantastiskt jobb! Jag tyckte inte att jag behövde en underkjol när jag hade klänningen på mig, men när jag tittar på bilderna så ser jag att jag nog gärna har det ändå

Åhhh... jag är så lycklig!! Den är så otroligt vacker! Solig 
    Otroligt vacker klänning! Härligt att du känner dig så nöjd :) Jag håller dock med dig om att en underkjol kan vara ett plus.
  • pulmonate

Aviman. Den är JÄTTE SNYGG! En av de finaste jag sett här. Den ser ut att passa dig jätte bra och spetsen ser jätte fin ut! Jag tycker faktiskt den är fin så utan underkjol. Mer vintage feel då. Grattis!

• aviman
    pulmonate skrev 2012-10-01 21:12:28 följande:
    Aviman. Den är JÄTTE SNYGG! En av de finaste jag sett här. Den ser ut att passa dig jätte bra och spetsen ser jätte fin ut! Jag tycker faktiskt den är fin så utan underkjol. Mer vintage feel då. Grattis!
    {#emotions_dlg.flower} TACK! Vad glad jag blir över att du skriver det, din klänning var nämligen minst sagt en tiopoängare och även du i den!
    Och jo, det är nog mer vintagefeel i den utan - det håller jag verkligen med om. Jag ska försöka få hit ett par tjejkompisar hit imorgon så jag kan diskutera med dom - med eller utan underkjol? Karln är inte så mycket till hjälp där tyvärr FlörtOskyldig
  • joy

Jag var jätte slarvig förlåt Ok Jag vill ha kjolen från Dhgate och korsetten från landy... Kjolen för att jag ÄLSKAR DEN och korsetten mest för att den ser stadig ut, gillar formen, Vet inte om Jag vill ha glittrig korsette eller bara som den är, vet inte vad som blir finast? Vad tycker ni? Alternativ är att ha klänningen från Dhgate som den är och bara ändra korsetten till hjärtformad Viktigast är att korsetten format lyfter och trycket in upp ner à ni vet vad jag menar Jag vill ha snörning och inbyggd bh ( som emmadeckmar sa att de redan hade) Jag vill att kjolen ska ha den V-formen i rumpan som klänningen i Dhgate har och att den ska ha massa lager i olika längder som den klänningen Behöver man specificera det tror ni? Kom gärna med förslag vad ni tycker blir finast De e så svårt att bestämma sig

• daniiel
    joy skrev 2012-10-01 22:24:47 följande:
    Jag var jätte slarvig förlåt Ok Jag vill ha kjolen från Dhgate och korsetten från landy... Kjolen för att jag ÄLSKAR DEN och korsetten mest för att den ser stadig ut, gillar formen, Vet inte om Jag vill ha glittrig korsette eller bara som den är, vet inte vad som blir finast? Vad tycker ni? Alternativ är att ha klänningen från Dhgate som den är och bara ändra korsetten till hjärtformad Viktigast är att korsetten format lyfter och trycket in upp ner à ni vet vad jag menar Jag vill ha snörning och inbyggd bh ( som emmadeckmar sa att de redan hade) Jag vill att kjolen ska ha den V-formen i rumpan som klänningen i Dhgate har och att den ska ha massa lager i olika längder som den klänningen Behöver man specificera det tror ni? Kom gärna med förslag vad ni tycker blir finast De e så svårt att bestämma sig
    Vilken längd vill du ha på släpet? Jag kan mejla ett förslag till dig om du vill.
  • sommarvinter

Ahhh... nu har jag skrivit två "inquiry" till Dressilyme och inte fått något svar. Jag skrev dom den 29:e... Vet inte om jag har dåligt tålamod eller om man faktiskt ska räkna med att det tar ett par dagar att få svar? När jag skrev till jenjenhouse fik jag alltid svar direkt. Har ju sett flera som varit väldigt nöjda med Dressilyme och sagt att det var bra service. Åååh, är jag bara nojjig eller är det ett tecken på oseriös internetbutik? Hur hade ni tänkt? Hur lång tid ska man behöva vänta på svar?
    Eller gör jag något fel? jag har skaffat konto där och kollar inposten på kontot och såklart på min mail.

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!