• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    emmadeckmar skrev 2012-10-03 10:29:54 följande:
    Jättefin klänning verkligen! Tänk vilka lyxproblem ändå.. "Oj, nu måste jag visst välja mellan två fina klänningar!" ;P haha
    emmadeckmar skrev 2012-10-03 10:39:29 följande:
    Ja, jag livrädd för brudklänningen, men slutade upp med 4st hemma och använde 2 på bröllopsdagen och drömmer nu om ett helt rum fullt av dom :P

Men precis, man borde ha en brudklänningsbutik hemma! :D
  • daniiel
    smisa skrev 2012-10-03 13:27:11 följande:
    Vad är det här för klänning? Underbar!
    emmadeckmar skrev 2012-10-03 14:13:38 följande:
    Den här: 

www.dhgate.com/luxurious-christmas-white-stra...

Den är sååå fin och stoor! Förvånad
    Jag har beställt den från DHgate (fast med annan överdel) och kjolen blir ju bara sådär vid om man har en riktigt ordentlig underkjol. Den klänningen, och flera liknande, finns ju dessutom uppsydda hos Landy :) Jag hade hellre satsat på en från Landy än från DHgate.

Här är exakt den klänningen
    www.landybridal.co/ball-gown-strapless-chapel-train-white-wedding-dress-h2lbld0881.html

Här är den med jämnlång tyll i kjolen
    www.landybridal.co/ball-gown-strapless-chapel-train-white-wedding-dress-h2lbld1745.html

Och här är några andra, liknande med stor tyllkjol.
    www.landybridal.co/ball-gown-strapless-chapel-train-white-wedding-dress-h2lbld1719.html
    www.landybridal.co/ball-gown-sweetheart-chapel-train-ivory-wedding-dress-h2lbld0669.html
    www.landybridal.co/ball-gown-wedding-dresses-sweetheart-brush-train-white-h2lbhs7737g2.html
    www.landybridal.co/ball-gown-wedding-dresses-strapless-chapel-train-ivory-h2lbkt3310g.html
    www.landybridal.co/ball-gown-sweetheart-chapel-train-ivory-wedding-dress-h2pn0100.html
    www.landybridal.co/ball-gown-sweetheart-chapel-train-champagne-wedding-dress-h2pn0034.html
    www.landybridal.co/ball-gown-strapless-chapel-train-ivory-wedding-dress-21270000003.html
    www.landybridal.co/ball-gown-strapless-chapel-train-white-wedding-dress-h2lbld1483.html
  • emmadeckmar
    daniiel

Håller helt och hållet med dig ang. Landybridals!
    Tyckte däremot att bilden var så fin på dhgate, klänningen ser ut som en dröm Glad 

Jag har bara beställt från Landy och ingen annan, men jag är så nöjd med deras service och kvalitet på klänningen så jag litar på dem helt och fullt, skulle rekommendera dem till vem som helst som ska köpa bröllopsklänning! 

Vilka fina klännngar du har letat upp! 

Och ang. "födelsedagspresenten" så  kan du ju hävda att det är ju bara en klänning till din hobbysamling - som råkar vara bröllopsklänningar. Och önskar du sig sen bara det så kanske det går att få igenom, hahaha Skrattande

Jag tycker faktiskt du borde jobba med detta, ge råd osv. i en riktig butik (om du inte gör det?), det vär ju något du är duktig på ochverkar trivas med! och jag är säkert inte den första som säger eller iaf tänker det.. Skrattande
  • daniiel
    emmadeckmar skrev 2012-10-03 15:22:06 följande:
    daniiel

Håller helt och hållet med dig ang. Landybridals!
    Tyckte däremot att bilden var så fin på dhgate, klänningen ser ut som en dröm Glad 

Jag har bara beställt från Landy och ingen annan, men jag är så nöjd med deras service och kvalitet på klänningen så jag litar på dem helt och fullt, skulle rekommendera dem till vem som helst som ska köpa bröllopsklänning! 

Vilka fina klännngar du har letat upp! 

Och ang. "födelsedagspresenten" så  kan du ju hävda att det är ju bara en klänning till din hobbysamling - som råkar vara bröllopsklänningar. Och önskar du sig sen bara det så kanske det går att få igenom, hahaha Skrattande

Jag tycker faktiskt du borde jobba med detta, ge råd osv. i en riktig butik (om du inte gör det?), det vär ju något du är duktig på ochverkar trivas med! och jag är säkert inte den första som säger eller iaf tänker det.. Skrattande
    Det håller jag med om, jag fastnade ju för bilden på DH och beställde ju även klänningen därifrån. Den blev ju en ren dröm, som tyvärr var alldles för liten :P Den hamnade dock på en brud som passade superbra i den och tyckte mkt om den, så det känns bra :)

Din första klänning från Landy blev ju väldigt fin, så jag förstår att du beställde även den andra därifrån. Hoppas att den blir minst lika fin! Och av bilden på den andra klänningen att döma, så ser du ut att ha en kropp som passar för en sjöjungfruklänning :)

Jag har aldrig själv beställt från Landy. Jag har beställt två från Mylove och två från DHgate. Jag skulle gärna pröva beställa från Landy någon gång! Och mja, du har en poäng där, om jag bara önskar mig klänningen.. till min hobbysamling.. Om vissa kan samla på porslinskossor eller tågbanor, så bör jag  ju kunna samla på brudklänningar ;P

Att jobba med brudklänningar, på något sätt, skulle vara en dröm. Jag har aldrig tidigare varit så intresserad och förälskad i något. Dessvärre bor jag på helt fel ställe för något sådant. En liten stad som redan har två etablerade butiker med sömnadskunnig personal osv. Jag får därför fortsätta få utlopp för min brudklänningsmani här på BT ;P Även om jag brukar smyga in i butikerna för att kika och känna på de nya klänningarna haha Usch, vad hemsk och tragisk jag låter...
  • emmadeckmar
    daniiel skrev 2012-10-03 15:33:12 följande:
    Äh, du är varken hemsk eller tragisk! {#emotions_dlg.flower}

Ja, jag hoppas den nya klänningen kommer passa. Eller, passa vet jag att den gör då jag beställde efter mina mått, men passa på mig Glad ska bara komma ihåg att prova när någon kan hjälpa mig att snöra, sist var jag själv och höll bara ihop klänningen.

Ja, men det var ju synd! jag bor själv i Sundsvall och här finns 1 butik vad jag vet av. Har aldrig varit in där för jag har inte tyckt att det ser inbjudande ut i skyltfönstret, och jag tycker inte om att prova kläder. Fast jag är nyfiken på hur det ser ut innuti och vad de faktiskt har för klänningar, utifrån uppfattar man butiken som liten med litet sortiment, men det kan ju vara mion uppfattning bara.

Låter som sagt inte alls tragiskt att vara inne i brudbutiker även om man är gift eller redan har klänning! jag skulle själv kunna tänka mig vara det om det inte vore för att jag är rädd att hitta värsta fina klänningen och ångra mitt val, haha! kan verkligen förstå att du fastnat för  just bröllopsklänningar (och allt runt om) och eftersom du är såå duktig så får BT och alla vi andra vara glada att du är här!  Skrattande
  • smisa

Tack för informationen, emmadeckmar och daniiel! Underbar klänning och tyckte om den när tyllet var lika långt väldigt mycket. Är inte riktigt förtjust i toppen men det kan man ju anpassa :) Ska lägga till den bland favoriterna iaf!

• Helena A
    daniiel skrev 2012-10-01 16:41:55 följande:
    Vilken fin klänning, hoppas att din klänning blir väldigt lik :) Har du beställt från DHgate?
    Hej. Tack! Ja, DHgate e min absoluta favoritsida! Hart typ blivit besatt av den Solig
    Aviman och Joy: Kul att ni gillar den :) Den kommer att skickas om 20 dagar enligt DHgate... Späääännande! Nu ska jag in där igen och köpa en till klänning som jag ska ha i vinter på en kompis bröllop hihi Drömmer (M2B blev ju typ förstörd när han hörde att ja skulle köpa en ny klänning till det bröllopet men då sa jag bara klassikern: Jag har INGENTING att sätta på mig! hihi Flört)
    Kram på er!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!