• johbeh

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Åååh vad svårt det är att välja brudklänningsmodell jag tror att för tillfället tillbringar jag 2 timmar framför datorn i jakt efter klänning.. haha... helt galet. Jag är mullig, tjock eller fyllig eller i vilket fack man nu ska placera sig och vill inte framhäva magen där mitt problem område är. Ska man välja en klänning med drapering eller vad funkar bäst? ni som har köpt klänning hur tänkte ni?

• johbeh

Hej!

De var jättefina och jag tycker om att de ser enkla men vackra ut. Jag har även funderat på denna modell av klänning men orolig att det blir lite gravidmage över det hela?.. Då jag har fått den kommentaren när jag har tunika :( Jag har kollat in nummer tre tidigare :)

sommarvinter skrev 2012-09-13 16:33:23 följande:
    Jag har lite sammaproblem, och trivs inte till vardags med tajta tröjor heller så jag tänker empire-klänningar som är lösa över magen för mindel.

Jag har kollat på de här:

Hoppas att det var till någon hjälp. (För min del blir det nog den första :))
  • johbeh

Hello!

Ja det är ju lite min oro med den modellen men den är himla fin. Jag kunde inte kika på dina bilder ;). Jag har ju kollat lite på denna klänning:

eller kanske:

Darling Daisy skrev 2012-09-13 19:10:34 följande:
    Jag är också lite större med mycket mage och jag valde draperingar över magen. Jag tillhör dem som inte kan visa sig i en empireskärning utan att bli gratulerad till kommande bäbisen, så för mig var den modellen utesluten

Jag tror att jag har nån bild på mig i min klänning i mitt galleri, fast jag har ingen koll på om ni kan se dem eller inte. Ni får kolla o rapportera sen
  • johbeh
    söt nöt skrev 2012-09-13 19:36:48 följande:
    Det krävs behörighet för att se dina bilder :) Lite nyfiken jag med. Jag kan "trolla" bort min mage med en A linjeformad klänning med vidare kjol. Spännande att se hur andra gör. Det beror ju lite på kroppsform.

Har du någon klänning som exempel :)?

• johbeh
    Darling Daisy skrev 2012-09-13 22:48:10 följande:
    Nu ska vi se om bilderna följer med...
    Här är den jag hade på bröllopet:

Här är spetsklänningen:

Här är båda på galge (så man ser skillnaden på draperingen):

Jättefina klänningar båda två! Men jag förstår vad du menar och kommer nog att rikta in mig på en med drapering. Den allra första klänning jag föll för var och som jag kollar på om och om igen:

http://www.jenjenhouse.com/se/A-linjeformat-Hjaertformad-Chapel-slaep-Satin--Tyll-Broellopsklaenningar-Med-Rufsar-002011520-g11520

A-linjeformat Hjärtformad Chapel-släp Satin  Tyll Bröllopsklänningar med Rufsar (002011520)

Men den kanske är för svårsydd vad vet jag :)

• johbeh
    söt nöt skrev 2012-09-16 19:49:13 följande:
    Eller denna?

Den har jag kollat på!
  • johbeh
    Makeupmyday skrev 2012-09-17 09:52:43 följande:

Jag beställde också en sån där slöja, men tror inte att jag kommer att använda den, tyllen va rätt styv så den blev väldigt "poofig", jag hade velat ha en mjukare som hängde mer neråt istället för att vara jättefluffig.

Men annars looken på slöjan och klänningen ihop ser jättefint ut!

Oki, var den supperfluffig ingen tendens att lägga sig ?haha..
  • johbeh

När man beställer från jenjen hur specifik måste man vara för att få klänningen som den ser ut. Gör man det under beställningsdelen eller mailar man efteråt??

• johbeh

ooooh vilken beslutsångest jag har.......! Mycket klänning eller lite klänning... vacklar hela tiden..

• johbeh

Jag beställde en klänning där orginalbilden inte visar på snörning (lace up) men i beskrivningen av klänningen står det att det är snörning behöver jag förtydliga extra att det är snörning jag vill ha??

Jag valde tillslut en relativ enkel klänning precis som jag hade tänkte från början :) och utan blomman fram till! Tänkte att jag kanske hittar något passande själv att dekorera klänningen med om det behövs.

http://www.jenjenhouse.com/se/A-linjeformat-Hjaertformad-Chapel-slaep-Satin--Tyll-Broellopsklaenningar-Med-Rufsar-002001176-g1176

• johbeh

Attans har de plockat bort klänningen från jenjen som jag har beställt.. och jag har inga bilder :(

• johbeh

Jag har ju beställt en klänning från jenjen. När den anländer till Sverige så kommer paketet antagligen att tullas. Men vad händer sedan då jag inte kan åka efter det. Hur får man hem den ?... Kanske självklart men inte just nu i mina ögon ;)...

• johbeh

daniiel Tack!! Behöver jag inte fundera på det. Ägna mig att vänta!!

• johbeh

Ooooh fick precis mail klänningen är skickad ... Nu har jag fjärilar i magen !!!!

• johbeh

Aviman Helsjuk känsla! Nu är det på viktigt inte bara en massa planer. Verkar som leveranserna går fort! Kommer man vara nöjd? Mycket frågor som poppar upp.

• johbeh

Bilder kommer ! Tyvärr har jag bara en bild sparad från jenjenhouse då de plockat bort klänningen. Men då får ni se den med live foto ;)

• johbeh

Nu är den snart här, klänningen alltså ;), då ska jag hem till mamma och kolla in den! Jag håller just nu tummar och tår att den motsvarar det man sett framför sig.

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!