Inlägg från: Pyssligheter |Visa alla inlägg
  • Pyssligheter

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Hej på er! Efter att ha letat brudklänning i vanliga, fysiska butiker så har jag insett att de inte har vad jag letar efter i klänningsväg; spetsärmar (3/4) + chiffong-"kjol" (och gärna hög hals). Den kombiantionen verkar omöjlig att hitta! Ingen marängbakelse och absolut inte axelbandslöst vilket det ju finns massor av, av någon anledning. Så jag har insett att en Kinaklänning nog är det bästa alternativet. Jag har hittat min drömklänning- en klänning som en tjej här på BT hade, som är en Kinaklänning. Saken där den att jag har försökt skriva till henne för att fråga varifrån hon beställt den men får inget svar. Så jag tänkte att ni kanske kunde hjälpa mig, ni verkar ju ha så bra koll! :) Ni kanske har sett den någonstans eller något väldigt snarlikt? Jag skulle bli såå glad för hjälp! Jag har varit in på flera av sidorna som länkas trådstarten och försökt hitta den men utan resultat.

Finaste klänningen jag sett!

• Pyssligheter
    Pyssligheter skrev 2012-09-23 16:04:34 följande:
    Hej på er! Efter att ha letat brudklänning i vanliga, fysiska butiker så har jag insett att de inte har vad jag letar efter i klänningsväg; spetsärmar (3/4) + chiffong-"kjol" (och gärna hög hals). Den kombiantionen verkar omöjlig att hitta! Ingen marängbakelse och absolut inte axelbandslöst vilket det ju finns massor av, av någon anledning. Så jag har insett att en Kinaklänning nog är det bästa alternativet. Jag har hittat min drömklänning- en klänning som en tjej här på BT hade, som är en Kinaklänning. Saken där den att jag har försökt skriva till henne för att fråga varifrån hon beställt den men får inget svar. Så jag tänkte att ni kanske kunde hjälpa mig, ni verkar ju ha så bra koll! :) Ni kanske har sett den någonstans eller något väldigt snarlikt? Jag skulle bli såå glad för hjälp! Jag har varit in på flera av sidorna som länkas trådstarten och försökt hitta den men utan resultat.

Puff puff, vill såå gärna ha hjälp!
  • Pyssligheter
    daniiel skrev 2012-09-25 16:11:35 följande:
    Kan du inte be att få en liknande uppsydd av något företag, tex Landy?
    Är det en Kina-sida? För grejen är att denna ÄR en Kinaklänning, och jag skulle så gärna vilja veta från vilken sida. Hittar inget liknande någonstans och tjejen som har den verkar inte vara aktiv här längre. Men hur fungerar det om man ber att få den uppsydd, behöver jag fler bilder än denna? Den är ju inte jättetydlig... Jag tänkte att ni som har hängt mycket på Kinasidorna kanske har sett denna någonstans, eller något liknande. Just kombinationen chiffongskjol + spetsöverdel med ärm verkar vara hopplöst att hitta!

Tacksam för all hjälp! :) 
  • Pyssligheter
    daniiel skrev 2012-09-25 16:34:21 följande:
    Ja, det är en kinasida som många är väldigt nöjda med, www.landybridal.co

Jag såg klänningen i "min" tråd och den är jättefin. Känner dock inte igen hennes nick från någon av trådarna om kinaklänningar, tyvärr.

Det du kan göra, är ju att googla fram bilder på en klänning du tycker om. Självklart är det ju bättre desto fler och mer detaljerade bilder du kan hitta. Alternativt googla fram en överdel och en nederdel från två olika klänningar du tycker om och sätta ihop till en klänning.

Sedan skickar du in bilden till olika kinaföretag och frågar vad det skulle kosta att sy upp en sådan klänning och du kan också fråga om dom har sk. "real sample"-bilder på liknande klänningar som de sytt.
    Grejen är att jag vill att den ska ut PRECIS så. ;) Har inte hittat någon annan jag gillat så mycket, men det kanske är en för odetaljerad bild? Vad tror du förreste att det skulle kosta, på ett ungefär? 
  • Pyssligheter
    daniiel skrev 2012-09-25 16:46:14 följande:
    Haha jag förstår det, men jag tror dessvärre att det är lite för odetaljerade bilder. Dessutom, även om du skulle hitta exakt samma företag som sytt upp den där, så finns ingen garanti för att den blir exakt likadan, med tex likadan spets osv. Tyvärr.

Oj, vad det skulle kosta.. det beror ju lite på vilket företag du vänder dig till, men mellan 1500-3000kr får du nog räkna med. Sedan måste du ju räkna in moms och tull också, för det kan man ju "åka dit" på.
    Tack för svar! Nu har jag efter idogt grävande och googlande hittat denna fråd; www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m4080578.html där hon länkar till sidan med klänningen! Kommer dock inte till någon klänning via länken men ska bärja leta där nu... Håll tummarna!! :) 
  • Pyssligheter
    daniiel skrev 2012-09-25 16:58:54 följande:
    Se där! Jag har ju till och med svarat i tråden :P Det kan ju vara så att klänningen inte finns kvar på sidan och det är därför länken inte funkar, men lycka till, hoppas du hittar den :)
    Haha, jag såg det. ;) Men nej, den verkar inte finnas. (AAAHHH!) Varför varför? BT-tjejn köpte ju den för mindre än ett år sen. Hopplöst!
  • Pyssligheter
    daniiel skrev 2012-09-26 13:04:39 följande:
    Typiskt!

Du kan inte tänka dig att ha en tvådelad klänning så att säga. Att hitta en fin chiffongklänning som är axelbandslös, tex liknande de nedan här.

www.landybridal.co/empire-wedding-dresses-str...
    www.landybridal.co/empire-wedding-dresses-str...
    www.landybridal.co/empire-sweetheart-court-tr...

Och sedan välja en bolero att ha över, liknande de här nedan.

www.tulipbridal.com/Off-Shoulder-Alencon-Lace...
    www.tulipbridal.com/V-neck-Alencon-Lace-Brida...
    www.tulipbridal.com/34-Sleeve-Front-open-Ivor...
    Precis så har jag tänkt tidigare. Har tänkt köpa en enkel chiffongklänning på e brudbuti här i stan (inte så fasligt dyrt) och köpa just en av de bolerosarna (böjning?) som du länkade till. Men jag är lite osäker... Dels att jag inte hittat någon som är "hög" i halsen, vill helst inte ha v-ringat och dels att vill jag att det ska kännas som en helt klänning liksom. Att den inte ser tvådelad ut... Du har inte sett någon liknande bolero (eller vad det nu kallas när den inte är öppen) men med hög hals? Expert som du är. ;) Fördelen är iofs att det verkade vara returrätt på tulipbridal om jag inte fattade fel, då kan jag ju testa med en klänning på brudbutiken för att se hur det blir.

Men jag har så himla svårt att släppa tanken på just DEN klänningen... Hoppas på att tjejen med den ska logga in och se mitt meddelande, så kanske jag kan få låna fler bilder på klänningen och skicka till typ Landybridal för att se om de kan sy upp den. Well, många tankar! Trodde inte att jag skulle bli såhär engagerad i klänningsletadet. :P

Tack för hjälp och tips, du är guldvärd i dessa trådar daniiel! :) 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!