• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • miamibeat
    Fästmön skrev 2012-04-24 14:25:00 följande:
    Där har jag också varit inne och läst!

Var beställde du din klänning ifrån? 
    Jag beställde från säljaren Hua Yi Zhang (Denia's Bridal) på DHgate.com.

Det var en av få säljare jag lyckades hitta som sålde min favoritklänning utan att behöva specialbeställa den med egna bilder (Abigail Wright / Iris).  Den tillverkas inte längre av Abigail Wright, och Hua Yi Zhang hade sålt över 40 exemplar av just den här modellen tidigare med goda omdömen:

Ska ha ett sommarböllop med rustic/vintage-tema och ceremoni utomhus, så tänkte att den borde passa bra.

Klänningen gick på drygt 700kr inklusive frakt och skickades efter 24 dagar. Blev dessutom uppgraderad till DHL snabbfrakt utan extra kostnad eftersom de låg 4 dagar efter angiven tid. Borde ha klänningen inom ett par dagar (bor i Australien, så är kanske något kortare än till Sverige?).

Hittills kan jag verkligen rekommendera säljaren. Har fått svar på vartenda mail inom max 10(!) minuter, och extremt serviceinriktad med perfekt engelska.

Hur klänningen ser ut återstår dock att se, haha. Postar i bildtråden när den väl dykt upp. Blir den misslyckad så är det iaf ett hyfsat billigt misstag jämfört med hur hutlöst dyra alla äkta brudklänningar är härnere!

Lycka till alla ni andra som väntar på era klänningar! Glad 
  • Fästmön

Miamibeat - den är jättefin! Jag håller tummarna för dej!

• BettyBoop
    moonias skrev 2012-04-24 07:11:00 följande:
    Jag fick svar från "Chris" på Landy senast igår... På denna adressen: service@landybridal.co">service@landybridal.co de har alltid svarat mig inom ett dygn.
    Det är precis den adressen som de helt plötsligt slutade svara på.. men efter daniiels råd om att posta på FB så fick jag plötsligt ett svar i min inbox! Senaste budet är att det är en klänning kvar att göra och att de skickar denna veckan.. dvs samma svar som jag fick för två veckor sedan.. och för en vecka sedan.. Hoppas det blir så nu. För räknar kallt med att justeringar kommer vara nödvändiga och är också medveten om att risken finns att jag inte gillar eller trivs i klänningen.. och då vill jag ha tid på mig att hitta alternativ!

Gifter mig den 30/6 så lite tid kvar men beroende på när de väl skickar klänningarna.. och om de fastnar i tullen och om justeringa behövs.. så känns det som att det börjar brinna lite faktiskt.

Men löser sig nog. Hoppas jag. Tänker jag. HOPPAS jag...
  • BettyBoop
    miamibeat skrev 2012-04-24 14:53:20 följande:
    Jag beställde från säljaren Hua Yi Zhang (Denia's Bridal) på DHgate.com.
    Hej,

Sökte på den säljaren för älskar verkligen din klänning och eftersom jag inte bara gifter mig, utan även ska på bröllop i sommar så tänkte jag att den kunde vara perfekt till mig! Men.. hittar inte säljaren på DHgate.. Vet inte om jag är trög.. du råkar inte ha en direktlänk till säljaren?

Och needless to say... FANTASTISK klänning. :D
  • Linnch

Visst inte är mylove-bridals sida uppe ännu? ...jag fick ju min klänning för några veckor sedan och visst är det några fler som fått därifrån efter att sidan lade av? Men konstigt att den inte kommit upp än igen, man blir lite fundersam....

• GuteCarra

Jag fick mina klänningar förra veckan :)

• daniiel
    Linnch skrev 2012-04-24 17:36:39 följande:
    Visst inte är mylove-bridals sida uppe ännu? ...jag fick ju min klänning för några veckor sedan och visst är det några fler som fått därifrån efter att sidan lade av? Men konstigt att den inte kommit upp än igen, man blir lite fundersam....
    Nej, den är inte uppe ännu. Jag har mejlat och frågat om den ska komma upp igen, men får inget svar. Prövat skicka från en annan mejladress nu, så hoppas på svar. Inte för att jag ska beställa något nu egentligen, men jag är nyfiken :P
  • GuteCarra
    daniiel skrev 2012-04-24 13:21:00 följande:
    Ahaa okej, då förstår jag. Jag trodde det bara var brodyren som skulle fixas. Jag förstår dock inte hur det kan vara sådant problem att ta in klänningen lite? När jag funderade på det, så kunde både min mamma och min mormor fixa det utan större problem. Ja, jag känner flera "hobbysömmerskor" som gör sådant hela tiden. Jag hoppas verkligen att du ska få bättre hjälp nu, så du får bära klänningen du vill ha på bröllopet :)

Nu är jag världens lyckligaste brud!! Idag fick jag träffa en underbar sömmerska som precis som du säger daniiel inte såg några som helst hinder till att sy in den och brodyren lovade hon också att hon skulle fixa.

När detta var klart så skulle jag komma in med dom skor jag skall ha och underkjolen så skulle hon finslipa längden med så den blir helt perfekt!

För detta jobb skulle hon ha ynka 300:-!!! Kan lova er att hon lär få bra med dricks så glad som jag är ;)

Så nu ska den andra ut till försäljning, nån som är intresserad :p ?

• daniiel
    GuteCarra skrev 2012-04-24 19:34:48 följande:

Nu är jag världens lyckligaste brud!! Idag fick jag träffa en underbar sömmerska som precis som du säger daniiel inte såg några som helst hinder till att sy in den och brodyren lovade hon också att hon skulle fixa.

När detta var klart så skulle jag komma in med dom skor jag skall ha och underkjolen så skulle hon finslipa längden med så den blir helt perfekt!

För detta jobb skulle hon ha ynka 300:-!!! Kan lova er att hon lär få bra med dricks så glad som jag är ;)

Så nu ska den andra ut till försäljning, nån som är intresserad :p ?

Grattis, fy vad skönt för dig! :D
  • BettyBoop
    GuteCarra skrev 2012-04-24 19:34:48 följande:

Härligt att höra! Din glädje smittar av sig. Skrattande
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!