• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Anny
    daniiel skrev 2012-04-26 13:10:30 följande:
    Ja, klart det blir bra :) Vad är det för skor då? :)
    Det blir skor från milk&honey. Svarta glittriga pumps med ankelrem lutar det åt. Frågan om man ska ha ankelremmen i glitter eller bara enkel svart läder? Kanten ovanpå foten så att säga blir svart vanligt läder då det blir bekvämare. Glittret kan ju skava lite annars...
  • mjeanettek

Jag har beställt mycket från Lightinthebox.com och alltid varit nöjd. Tuvärr tycker jag att de är lite dyra på frakt och ligger över snittet i pris, men det är ju bättre kvalitet på produkterna så... :) Lycka till!

Anny skrev 2012-04-26 13:06:15 följande:
    Nu gör jag mig redo att lägga en beställning på lite grejer från lightinthebox.

• Anny
    mjeanettek skrev 2012-04-26 13:18:52 följande:
    Jag har beställt mycket från Lightinthebox.com och alltid varit nöjd. Tuvärr tycker jag att de är lite dyra på frakt och ligger över snittet i pris, men det är ju bättre kvalitet på produkterna så... :) Lycka till!
    Tack! Det var ju tur att du är nöjd! Har nämligen precis skickat iväg min order!
    För dessa grejer blev det nu ca 1600:- inklusive frakt.  

Så  nu börjar den långa väntan igen! Huvaligen. Men det är samtidigt roligt  
  • Monstertjejen

I´m a FUCKING bridezilla!!!!!!!

;)

Pratade precis med bestman och han hade tänkt att lägga svensexa helgen innan bröllopet :O

NNNEEEJJJJ, det e ju sista lediga helgen, då vi skall knyta samman alla trådar, kanske få barnvakt för att slappa osv osv.

Sedan så mailar jag med Landybridal och dom hade lovat att skicka näbbklänning, skor, slöja, bolero i slutet på april, men nu kan dom tidigast skicka i mitten på maj! Nu har jag sagt att jag skall gifta mig i Maj så att dom inte drar ut på det!! (gifter ju mig 16/6) Så jag kanske kan slappna av lite!

Insåg precis att jag gifter mig faktiskt inte i maj utan i Juni och kommer att hinna få kläderna innan bröllopet! Men jag skrev ett arg mail att jag va ledsen över att dom försenade leveransen så!

E det ok att vara BRIDEZILLA??

• DestinyD

Hej på er! Nu var det längesen jag var i den här tråden och kikade, och jösses så många fina klänningar ni har fått hem!
    Min klänning behöver en del justeringar, och jag har börjat snegla på alternativ... Alltså, vet ni hur det är med alla dom här klänningarna som säljs för typ en hundring på eBay? Om jag går in på eBay.se och väljer "säljare med bäst omdömen" så dyker det upp en massa klänningar för typ inga pengar alls. Hur är det möjligt? Det är ju inga stora pengar man förlorar om det skulle gå åt skogen, men hur kan dom vara så sjukt billiga? Funderar på att chansa och beställa en klänning från en sån säljare, så jag har en i reserv om inte min går att få riktigt bra. Men min första reaktion är ju att det måste vara för bra för att vara sant? Får man ens hem en klänning som är fint sydd för det priset?

Kolla här t.ex. viewitem.eim.ebay.se/Vneck-Lace-Satin-AlinePrincess-Simple-Wedding-Dress/280857029373/item Tycker det är så märkligt, så jag vet inte ens om det är nån idé att chansa liksom Glad

• Vilse
    DestinyD skrev 2012-04-26 15:42:03 följande:
    Hej på er! Nu var det längesen jag var i den här tråden och kikade, och jösses så många fina klänningar ni har fått hem!
    Min klänning behöver en del justeringar, och jag har börjat snegla på alternativ... Alltså, vet ni hur det är med alla dom här klänningarna som säljs för typ en hundring på eBay? Om jag går in på eBay.se och väljer "säljare med bäst omdömen" så dyker det upp en massa klänningar för typ inga pengar alls. Hur är det möjligt? Det är ju inga stora pengar man förlorar om det skulle gå åt skogen, men hur kan dom vara så sjukt billiga? Funderar på att chansa och beställa en klänning från en sån säljare, så jag har en i reserv om inte min går att få riktigt bra. Men min första reaktion är ju att det måste vara för bra för att vara sant? Får man ens hem en klänning som är fint sydd för det priset?

Kolla här t.ex. viewitem.eim.ebay.se/Vneck-Lace-Satin-AlinePr... Tycker det är så märkligt, så jag vet inte ens om det är nån idé att chansa liksom Glad
    Fast klänningen kostar ju 1000 kr, det är väl ett ganska vanligt kinapris? (även om det är i nedre delen av "normalt")?
  • daniiel
    Anny skrev 2012-04-26 13:12:47 följande:
    Det blir skor från milk&honey. Svarta glittriga pumps med ankelrem lutar det åt. Frågan om man ska ha ankelremmen i glitter eller bara enkel svart läder? Kanten ovanpå foten så att säga blir svart vanligt läder då det blir bekvämare. Glittret kan ju skava lite annars...
    Det låter jättefint :) Jag hade nog valt ankelremmen i bara svart läder då, för att vara på säkra sidan. Jag hade inte velat gå och klia mig om fötterna hela dagen/kvällen. Tror det kan bli väldigt snyggt också, eftersom du ska ha kanten så också.
  • daniiel
    Monstertjejen skrev 2012-04-26 14:15:26 följande:

I´m a FUCKING bridezilla!!!!!!!

;)

Pratade precis med bestman och han hade tänkt att lägga svensexa helgen innan bröllopet :O

NNNEEEJJJJ, det e ju sista lediga helgen, då vi skall knyta samman alla trådar, kanske få barnvakt för att slappa osv osv.

Sedan så mailar jag med Landybridal och dom hade lovat att skicka näbbklänning, skor, slöja, bolero i slutet på april, men nu kan dom tidigast skicka i mitten på maj! Nu har jag sagt att jag skall gifta mig i Maj så att dom inte drar ut på det!! (gifter ju mig 16/6) Så jag kanske kan slappna av lite!

Insåg precis att jag gifter mig faktiskt inte i maj utan i Juni och kommer att hinna få kläderna innan bröllopet! Men jag skrev ett arg mail att jag va ledsen över att dom försenade leveransen så!

E det ok att vara BRIDEZILLA??

Ja, det är okej att vara bridezilla, men tänk på att det kanske är den enda helgen som alla killar som vill vara med på svensexan kan samtidigt? Jag skulle nog inte sagt blankt nej, utan mer ifrågasatt om det möjligtvis inte fanns någon annan helg som skulle kunna passa också. Det var ju väldigt snällt att meddela dig öht, de hade ju bara kunnat dyka upp också.

Och tänk på att ju argare du blir på kineserna du blir, desto mindre samarbetsvilliga blir dom. Man ska helst försöka att inte vara arg alls, för det kan resultera i att de börjar ignorera dig helt och har du riktigt otur, om de tar väldigt illa upp, så kanske de försenar din beställning ännu mer.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!