• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    DestinyD skrev 2012-04-26 15:42:03 följande:
    Hej på er! Nu var det längesen jag var i den här tråden och kikade, och jösses så många fina klänningar ni har fått hem!
    Min klänning behöver en del justeringar, och jag har börjat snegla på alternativ... Alltså, vet ni hur det är med alla dom här klänningarna som säljs för typ en hundring på eBay? Om jag går in på eBay.se och väljer "säljare med bäst omdömen" så dyker det upp en massa klänningar för typ inga pengar alls. Hur är det möjligt? Det är ju inga stora pengar man förlorar om det skulle gå åt skogen, men hur kan dom vara så sjukt billiga? Funderar på att chansa och beställa en klänning från en sån säljare, så jag har en i reserv om inte min går att få riktigt bra. Men min första reaktion är ju att det måste vara för bra för att vara sant? Får man ens hem en klänning som är fint sydd för det priset?

Kolla här t.ex. viewitem.eim.ebay.se/Vneck-Lace-Satin-AlinePr... Tycker det är så märkligt, så jag vet inte ens om det är nån idé att chansa liksom Glad
    Precis som Vilse skriver, så kostar den där klänningen i din länk 1067kr och det är ju inte dyrt alls, men ändå rätt normalt för kinaklänningar. Jag betalade bara någon hundralapp mer för mina. Det är handskarna i annonsen som kostar 32kr. Man kan bli rätt lurad på det där sättet, innan man kikar noga, för de lägger ofta både handskar, slöja, klänning och ibland underkjol i samma annons. Då kostar handskarna och slöjan nästan inget alls och det är något utan de priserna som visas först.
  • knyttan
    daniiel skrev 2012-04-26 16:43:23 följande:
    Precis som Vilse skriver, så kostar den där klänningen i din länk 1067kr och det är ju inte dyrt alls, men ändå rätt normalt för kinaklänningar. Jag betalade bara någon hundralapp mer för mina. Det är handskarna i annonsen som kostar 32kr. Man kan bli rätt lurad på det där sättet, innan man kikar noga, för de lägger ofta både handskar, slöja, klänning och ibland underkjol i samma annons. Då kostar handskarna och slöjan nästan inget alls och det är något utan de priserna som visas först.
    Men vilket bisarrt "trick"?? Det är ju inte så att de skulle tjäna på att folk går på den bluffen eller vad det nu är och köper billiga handskar för 30 kr när de tror att de köper en klänning....? De borde ju onekligen tjäna mer på att folk faktiskt köper klänningen, inte att de av misstag köper handskarna??? Om det nu inte är så att de har ett gigantonormt lager med handskar de vill bli av med och försöker prångla ut?? Och det är ju inte så att folk är så totalblinda så att man inte ser att priset ändras när man klickar i "dress"! *fattar inget*
  • daniiel
    knyttan skrev 2012-04-26 17:15:15 följande:
    Men vilket bisarrt "trick"?? Det är ju inte så att de skulle tjäna på att folk går på den bluffen eller vad det nu är och köper billiga handskar för 30 kr när de tror att de köper en klänning....? De borde ju onekligen tjäna mer på att folk faktiskt köper klänningen, inte att de av misstag köper handskarna??? Om det nu inte är så att de har ett gigantonormt lager med handskar de vill bli av med och försöker prångla ut?? Och det är ju inte så att folk är så totalblinda så att man inte ser att priset ändras när man klickar i "dress"! *fattar inget*
    Jag tror det är mest för att "lura" in folk på själva annonsen, när de sen väl har klickat in sig på annonsen, så kanske de vill köpa klänningen ändå och tycker det blir ett bra paketpris för tex handskar, slöja och klänning :)
  • DestinyD

Men gud... Ja, ni ser!!! Jag tänkte väl också hur fasen dom lyckades sälja klänningar för 40 spänn Skrattande Ha ha.... Förklarar ju saken!! Shit vad jag har funderat hela dan på det där... ha ha....

• daniiel
    DestinyD skrev 2012-04-26 17:32:29 följande:
    Men gud... Ja, ni ser!!! Jag tänkte väl också hur fasen dom lyckades sälja klänningar för 40 spänn Skrattande Ha ha.... Förklarar ju saken!! Shit vad jag har funderat hela dan på det där... ha ha....
    Men det går ju hitta väldigt billiga klänningar på ebay ändå, om du nu skulle vilja beställa en till :) Inte för ett par tior kanske, men för ett par hundralappar :P Nog för att jag tycker klänningen du redan har är jättefin :)
  • DestinyD
    daniiel skrev 2012-04-26 17:46:24 följande:
    Men det går ju hitta väldigt billiga klänningar på ebay ändå, om du nu skulle vilja beställa en till :) Inte för ett par tior kanske, men för ett par hundralappar :P Nog för att jag tycker klänningen du redan har är jättefin :)
    Tack Glad Ja, jag önskar ju helst att den går att fixa till så som jag vill ha den. Men frågan är om min mamma och hennes syslöjdslärar-väninna klarar det eller om jag måste lämna in den till en sömmerska som då kostar lika mycket som klänningen kostade... Det känns så himla surt då Rynkar på näsan
  • daniiel
    DestinyD skrev 2012-04-26 18:03:32 följande:
    Tack Glad Ja, jag önskar ju helst att den går att fixa till så som jag vill ha den. Men frågan är om min mamma och hennes syslöjdslärar-väninna klarar det eller om jag måste lämna in den till en sömmerska som då kostar lika mycket som klänningen kostade... Det känns så himla surt då Rynkar på näsan
    Vad är det som ska fixas på klänningen?
  • DestinyD
    daniiel skrev 2012-04-26 18:11:17 följande:
    Vad är det som ska fixas på klänningen?
    Den måste kortas av, för den är för lång. Släpet måste kortas ganska mycket också. Sen måste vi sy in den längs sidorna vid höften. Ska inte vara så "puffig" där, utan mera rak i modellen. Som det är nu så är det massor med tyg, så jag hoppas att det är lätt att ta bort lite och tajta till den. Isydda underkjolen ska sprättas bort och se om jag gillar fallet bättre då. Sen ska vi sy dit ett brett sidenband över skarven i midjan som dom gjort. I originalet så var den i ett stycke, men nu har dom delat klänningen i midjan så det nästan blir "prinsess-puff-look" och det är inte alls ok. Sen är den liiiite stor över bysten, men där hoppas jag på att hitta en BH som fyller ut ett par kupstorlekar Skrattande Kruxet med allt detta är ju att över satinet så är det jättejättefin spets som också måste justeras ihop med resten av ändringarna. Inte det lättaste, kan jag tänka mig.... Men jag vill så himla himla gärna att dom ska säga "ja, men detta fixar vi plättlätt!" när dom tittar på den....

Här är originalet:

Här är min klänning:

Här håller jag upp breda bandet över skarven som dom gjort där. I originalet är fallet mera "rakt", och i den jag fick är det alldeles för mycket tyg och rynkor i kjolen....
  • viqueur

hej tjejer idag var jag o provade lite klänningar i butik. tyckte en vidare alinje klänning satt bra, men provade någon i lite mer sjöjungsfrumodell också. sitter o funderar på vilken klänning jag ska beställa... men jag har ingen aning!! personligen gillade jag hur sjöjungsfrumodell sitter när man kolla bilder framifrån men den andra från sidan efersom jag har putmage.. vad säger ni, vad ska jag kolla efter bland kinaklänningarna? förut har jag bara kollat lite vidare klänningar.

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!