• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Tinzi
    Lilo84 skrev 2012-04-23 15:40:34 följande:

Hej på er!

Har följt er tråd ett tag nu och har nu äntligen tagit mig i kragen och skapade en användare!

Så kul att följa er från browsing till beställning till det färdig resultatet!

Den här klänningen ligger högst upp på min önskelista just nu och det riktigt rycker i klicka-hem-fingret!

Någon som har sett den som färdig produkt?

Nej, men den var riktigt fin!!! :)
  • Bruden 01
    Anny skrev 2012-04-23 10:45:28 följande:
    Hallå tjejer!

GuteCarra: Jag sällar mig ill skaran som gillar klänningen utan brodyr bäst. Men det är den du gillar bäst som du ska ha utan tvekan. Screw the rest!!

Nu är jag sådär jobbig och slänger in bilder igen på min klänning. Det sorgliga är att min stackars klänning ser så mkt bättre ut när jag INTE är i den. Synd liksom.

I vilket fall nu har jag tagit bilder som visar hela klänningen i sin härlighet. Jag har dock tagit svarta leggings (haha ja jag kom inte på något annat och gjort ett provisoriskt band i midjan och därmed vikt upp och gömt den översta mest krulliga volangen.

I bild två lade jag till min svarta skinnjacka för att få ett hum om hur en svart skinnbolero skulle se ut till, som jag egentligen skulle vilja ha. Sååååå vad tycker ni?? 

Otrolig fin klänning!!!
    Är det en kinaklänning? I så fall var beställde du den? och hur mycket kostade den?
  • Linda L
    brudar!
    Är det nån av er som köptklänning av -pink*memory- på ebay??
    Hittat "min" för billig peng.
  • BettyBoop
    emmadeckmar skrev 2012-04-23 21:05:33 följande:
    Någon som vet vad som hänt www.landybridals.com ?? :(

kanske någon redan skrivit om det men det var på tok för många sidor som jag missat sedan jag var här sist! :)
    Som någon påpekat så har de en ny hemsida. Dock vill jag bara informera om att mina klänningar redan är över en månad försenade och Landy inte svarar på email... vet inte om det hänger ihop med den nya hemsidan men jag håller på att få magsår här. Beställt brudklänning, balklänning och 4 tärnklänningar från dem... Betalade den 7/3 och blev lovad 20 dagars leverans.. sen blev jag lovad att de skulle skickas den 15/4.. sen att de skulle skickas i förra veckan... och nu svarar de inte på email. Känns inte alls bra.

Sätter min förtröstan till att många verkar haft förseningar men till slut fått sina klänningar så det hoppas jag verkligen att jag också får.. Rynkar på näsan
  • emmadeckmar
    BettyBoop skrev 2012-04-23 21:33:07 följande:
    Som någon påpekat så har de en ny hemsida. Dock vill jag bara informera om att mina klänningar redan är över en månad försenade och Landy inte svarar på email... vet inte om det hänger ihop med den nya hemsidan men jag håller på att få magsår här. Beställt brudklänning, balklänning och 4 tärnklänningar från dem... Betalade den 7/3 och blev lovad 20 dagars leverans.. sen blev jag lovad att de skulle skickas den 15/4.. sen att de skulle skickas i förra veckan... och nu svarar de inte på email. Känns inte alls bra.

Sätter min förtröstan till att många verkar haft förseningar men till slut fått sina klänningar så det hoppas jag verkligen att jag också får.. Rynkar på näsan
    Åååhh, stackare!! lider med dig :(
    Hoppas du får dina klänningar i tid!

Det var ju knasigt att dom bytt adress, känns lite onödigt! sidan ser ju exakt likadan ut som jag minns den.
    Jag har kollat på klänningar där, men nu börjar jag tveka. Får hålla lite koll här i tråden om det löser sig för dig {#emotions_dlg.flower}
  • daniiel
    Anny skrev 2012-04-23 11:37:26 följande:
    Haha jag tänkte på dig när jag provade med svart band. Trodde du skulle gilla det precis som jag
    Ja skinnbolera blir det säkert inte. Det verkar vara stört omöjligt att hitta någon vettigt, om det ens går att ha bolera utav skinn i den modell jag tänker mig.

Stylingen blir så mycket lättare med svart band. Hade skitsvår a komma på vad jag ville ha till den som den ser ut nu. Svart kändes för hårt. Men det blev helt annat med svart band.  Lite mer finess på bandet så blir det nog perfekt!
    Jag tror också att det kommer bli perfekt :) Klänningen passade verkligen enormt bra med det svarta bandet i midjan! Klänningen var fin innan också, absolut, men för min del så var det svarta det där lilla extra :)
    Anny skrev 2012-04-23 11:38:08 följande:
    Hmm har du ens SETT dig själv på dina bilder?!?!
    Haha gulle du, tack, men jodå.. har studerat dom noga X-antal gånger ;P
  • daniiel
    FruHassel skrev 2012-04-23 14:38:08 följande:
    Daniiel: Vilken klänningsmodell va det du beställde som du sen hade på bröllopet ? 
    Det var en kopia på en Mori Lee 2901, www.theweddingcenteronline.com/detail.php&CatId=15567&resPos=0#subtitle fast jag la till ett svart band i midjan och jag måste säga att överdelen var/är väldigt lik, men kjolen hade de slarvat lite med. Får nog skylla mig lite själv där, för jag hade verkligen panik när jag beställde den (bara 4-5 veckor kvar till bröllopet) och jag fick hem den på 3 veckor och betalade ca 1200kr inkl frakt. Med tanke på det är jag väldigt nöjd med klänningen :) Jag beställde den ju från Mylove. Jag har prövat mejla dom och fråga om hemsidan, men jag får inga svar längre.
  • daniiel
    BettyBoop skrev 2012-04-23 21:33:07 följande:

Har du mejlat till deras nya adress? Och har du prövat fråga på facebook?, ifall du nu har det.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!