• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Minuz
    daniiel skrev 2012-04-22 12:22:04 följande:
    Minuz - Det ser ju ut som att det är blank organza, vilket verkligen kan se plastigt ut. Jag röstar nog på att du byter ut det mot tyll. Jag tycker att det fortfarande ska vara fluff, men inte så det ser sådär plastigt ut, och då borde ju tyll funka bra :)
    Ah, missade ditt svar....... Det kanske det är, kommer inte ihåg vad hon sa materialet hette......
    Lommila1 skrev 2012-04-22 12:34:23 följande:
    va bra:) det torde ju vara lätt att få utbytt fluffet också!, klipp lös det utmedsömmen och lägg nästa lager åpå, så blir det ju dessutom relativt rakt, utan större anstängning;)

Om du väljer tyll så kan ju ett tips vara att köpa en smal spetskant som du lägger på tyllkanten. det tror jag kan bli skitsnyggt, stället för en rak tyllkant som kan känns lite "hård". Kanke ngt i stil med detta: www.ebay.com/itm/NEW-3-yards-3cm-wide-Lolita-...
    du lär ju behöva några meter;)
    Snåla sne inte då du e å köper tyll utan köp denlite dyrare varianten som är "mjukare"
    Tackar!

Håller med er, vill ju ha fluff! Ska fluffet vara åt samma håll eller ska jag "lägga" det ner? Eller ska jag bara lägga in extra lager tyll mellan flyffet som är idag?  Och tror som ni, att tyll är det finaste.
  • Lommila1
    Vilse skrev 2012-04-22 12:35:58 följande:
    Och jag har också varit iväg och fixat en (ny) klänning! Glad
    Jag som gått och svurit över att "jag skulle aldrig lägga så mycket pengar för att använda en klänning en gång", köpte en i butik ändå Tyst
    Vågar inte chansa en gång till med Kinakopior, tänk om nästa inte skulle bli bra heller? =/

Kom hyffsat lindrig undan trots allt, "bara" 8200 kr, (medräknat in/uppsyning)

Men nu behöver jag er hjälp!

Vad ska man ha för slöja till denna klänningen?
    Jag tror jag vill ha en slöja med spetskant, när jag provade var det absolut snyggast i varje fall.
    Den får inte vara längre än klänningen, helst inte längre än mina fingertoppar.
    Den får inte heller vara för tunn, då jag vill till viss del dölja min (mindre snygga) rygg.

Klänningen då:

(jag kommer ha långt hår med någon uppsättning/halvuppsättning på bröllopet)

Jag håller på att scanna av ebay, men har ni tips på någon snygg slöja/butiker får ni jättegärna visa/länka Glad
    Kanske nått sånthär?: www.ebay.com/itm/1T-Wedding-Bridal-Applique-Beautiful-Ivory-Lace-New-Veil-Stock-1-5m-1-5m-/130660021323&hash=item1e6bf1b44b
  • Minuz
    viqueur skrev 2012-04-22 12:32:45 följande:
    jadu.. jag har ingen aning! jag vet inte alls vad jag skulle passa i.. så jättesvårt att välja då (som om det inte redan är svårt nog..)! jag skulle ha varit i en brudbutik igår o provat klänningar med en väninna men tyvärr har jag blivit sjuk i influensa och hon har blivit rejält förkyld. men jag har satt gränsen att jag måste beställa en denna veckan (så måste försöka ta mig till brudbutiken snart -vilket kan vara struligt med en liten 1åring så därför jag dragit ut på det).. har kollat några från Milly och från Landy o de tycks iaf fått bra betyg. och det lutar mot A linje med släp. Hehe, "bara 4" jag hade varit glad över en. :) den som du håller på med nu är jättefin så hoppas du får till det med klorinet idag ;) vilken färg var det du beställde den i? jag vet inte om jag ska satsa på ivory eller vit..
    Aha, då förstår jag.......

Ska bli kul att se vad du väljer i denna galna djungel av klänningar.......

Hon sydde en annan klänning till mig och då ville jag ha denna i samma färg som bandet på den men hon tog helt fel färg och sydde denna i.

Jag tycker Ivory är finare än vit!
  • Lommila1
    Minuz skrev 2012-04-22 12:46:42 följande:
    Ah, missade ditt svar....... Det kanske det är, kommer inte ihåg vad hon sa materialet hette......
    Lommila1 skrev 2012-04-22 12:34:23 följande:
    va bra:) det torde ju vara lätt att få utbytt fluffet också!, klipp lös det utmedsömmen och lägg nästa lager åpå, så blir det ju dessutom relativt rakt, utan större anstängning;)

Om du väljer tyll så kan ju ett tips vara att köpa en smal spetskant som du lägger på tyllkanten. det tror jag kan bli skitsnyggt, stället för en rak tyllkant som kan känns lite "hård". Kanke ngt i stil med detta: www.ebay.com/itm/NEW-3-yards-3cm-wide-Lolita-...
    du lär ju behöva några meter;)
    Snåla sne inte då du e å köper tyll utan köp denlite dyrare varianten som är "mjukare"
    Tackar!

Håller med er, vill ju ha fluff! Ska fluffet vara åt samma håll eller ska jag "lägga" det ner? Eller ska jag bara lägga in extra lager tyll mellan flyffet som är idag?  Och tror som ni, att tyll är det finaste.
    Jag skulle nog klippa bort det du har och lägga på lika mycket tyll som det du klippte bort, om det isf blir för fluffigt skulle jag lämna bort, varannarad, men det märker du ju då du e på g
  • Minuz
    Vilse skrev 2012-04-22 12:35:58 följande:
    Och jag har också varit iväg och fixat en (ny) klänning! Glad
    (jag kommer ha långt hår med någon uppsättning/halvuppsättning på bröllopet)
    Jättefin klänning.

Fin slöja du länkade till Lommila1
  • Minuz
    Lommila1 skrev 2012-04-22 12:50:51 följande:
    Jag skulle nog klippa bort det du har och lägga på lika mycket tyll som det du klippte bort, om det isf blir för fluffigt skulle jag lämna bort, varannarad, men det märker du ju då du e på g
    Idag är fluffet alldeles för glest. så det blir nog bra att ta bort det och sedan su tyll på raderna som redan finns
  • viqueur
    Minuz skrev 2012-04-22 12:50:03 följande:
    Aha, då förstår jag.......

Ska bli kul att se vad du väljer i denna galna djungel av klänningar.......

Hon sydde en annan klänning till mig och då ville jag ha denna i samma färg som bandet på den men hon tog helt fel färg och sydde denna i.

Jag tycker Ivory är finare än vit!
    hoppsan då! då förstår jag. :)
  • Minuz
    viqueur skrev 2012-04-22 12:54:37 följande:
    hoppsan då! då förstår jag. :)
    Den skulle varit ljus champagne och blev aprikos....... hmm
  • Minuz

Nån som såg Konditorskolan i fredags eller i lördags?

De gjorde bröllopstårtor och i bakgrunden visade de en såååååå fiiiiiin klänning som jag blev kär i. Men vad är det för klänning?

• Minuz

Aj då!
    Nu får jag skäll för jag bara sitter här....... Dammsugaren skriker för fullt..... Hungrig, hungrig Skrattande

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!