• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Lommila1

Hur e de annars då man räknar leverans dagar? de brukar ju stå 25-35 dagar (tyyp) men de e väl workingdays?
    eller?
    hur långa veckor har de i Kina isf? 5 dagar?

• Frédéric684
    knyttan skrev 2012-03-22 16:09:41 följande:
    Meeeeh trött man blir!! Lily påstår nu att den absoluuuut är gjord av siden. Nej det är den inte och det känns så fort man tar i den. Hur sjutton bevisar man detta? Man kan ju göra brännprover med sidentyger, men det är jag ju av förklarliga skäl inte så sugen på Skrikandes
    Andra förslag? Gärna som kan fotograferas o dokumenteras, men utan att förstöra min klänning!
    Eller ska jag bara ge upp och acceptera att jag blivit skinnad på 200 dollar?
    Å, det är så synd om dej, jag lider verkligen med dig! Har ingen aning vad du kan göra, men jag tycker INTE att du ska ge dig, tänk på framtida kunder också, och på din egen integritet! Kanske du kan gå till nån sömmerska och höra? Men om dom då säger att nej detta är inte siden, och du skickar tillbkaa, och Lily sen påstår att det är ju siden, då har du ingenting.. Oj, vilken härva! Finns det inte nåt sätt att få tillbaka pengarna på?? Det är ju sjukt omoraliskt!
    Hade du använt den även om du inte är nöjd med materialet?
  • pulmonate
    1700tal skrev 2012-03-23 07:17:31 följande:
    Men alltså... Nä, dags av avskriva Milly från listan med seriösa företag snart! Speaking of, ska fånga dem på chatten NU för att heja på dem att skicka mina varor...
    Ja tyvärr får jag hålla med att Milly tyvärr börjar få sämre och sämre ryckte! De ger inte sig när det gäller folk som har fått tok för stora klänningar, fel tyg, mm. 
    Klänningarna är välgjorda, det kan man nog inte säga något om. Jag är överlag väldigt nöjd med min klänning. Har visat upp den hos sömmerskor och de är väldigt imponerade. Tyget tycker jag också är fint.
    Men de har helt och hållet slutat svara på mina mejl. Trotts att jag har en tygbit som de sydde fast på insidan av klänningen där det står att de har gjort Hip måttet 37 så påstår de att de har gjort den 34,5 inches som jag hade sagt. Den är tok för stor runt midjan.
    Andra som har fått klänningar som har hur långt släp som möjligt, mm. De svarar på samma monotona sätt o väntar tills man tröttar ut sig.
    Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte att Knyttan kan få dem att ge sig, och att skicka tillbaka klännigen tycker inte jag är något alternativ. Angående framtida köp så lär ju allt fler ifrån BT köpa ifrån dem, eller hur? 
  • lisskulla

"Your dress is shipped today" HJÄÄÄLP vad jag längtar. Från Corals Bridal.

Så jevla nyfiken!

• Jane
    daniiel skrev 2012-03-23 10:21:31 följande:
    Haha kul att någon uppskattar det :) Jag har svarat på din kommentar nu iaf :)
    Ja, jag uppskattar det verkligen! Och har svarat tillbaka...tack för hjälpen. Glad Det är tur att det finns forum och bloggar man kan få hjälp på, annars hade det kanske gått helt snett. Hur hade man klarat sig utan?
    Du är bäst!
  • Tinzi
    pulmonate skrev 2012-03-23 09:38:42 följande:
    Ja tyvärr får jag hålla med att Milly tyvärr börjar få sämre och sämre ryckte! De ger inte sig när det gäller folk som har fått tok för stora klänningar, fel tyg, mm. 
    Klänningarna är välgjorda, det kan man nog inte säga något om. Jag är överlag väldigt nöjd med min klänning. Har visat upp den hos sömmerskor och de är väldigt imponerade. Tyget tycker jag också är fint.
    Men de har helt och hållet slutat svara på mina mejl. Trotts att jag har en tygbit som de sydde fast på insidan av klänningen där det står att de har gjort Hip måttet 37 så påstår de att de har gjort den 34,5 inches som jag hade sagt. Den är tok för stor runt midjan.
    Andra som har fått klänningar som har hur långt släp som möjligt, mm. De svarar på samma monotona sätt o väntar tills man tröttar ut sig.
    Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte att Knyttan kan få dem att ge sig, och att skicka tillbaka klännigen tycker inte jag är något alternativ. Angående framtida köp så lär ju allt fler ifrån BT köpa ifrån dem, eller hur? 
    Håller med, men tror inte heller de kommer ge sig. De är envisa som åsnor! :(
  • knyttan
    Frédéric684 skrev 2012-03-23 08:54:05 följande:
    Å, det är så synd om dej, jag lider verkligen med dig! Har ingen aning vad du kan göra, men jag tycker INTE att du ska ge dig, tänk på framtida kunder också, och på din egen integritet! Kanske du kan gå till nån sömmerska och höra? Men om dom då säger att nej detta är inte siden, och du skickar tillbkaa, och Lily sen påstår att det är ju siden, då har du ingenting.. Oj, vilken härva! Finns det inte nåt sätt att få tillbaka pengarna på?? Det är ju sjukt omoraliskt!
    Hade du använt den även om du inte är nöjd med materialet?
    Ja alltså jag känner så här: jag ÄR nöjd med klänningen, den blev som jag hade förväntat mig i modellen, taften de har använt är ju ändå väldigt fin - det är ju bara jag som hade tänkt mig att jag ville vara lite extra lyxig... och ingen annan kommer ju egentligen märka skillnaden.... så det är inte så att jag känner att jag vill ha en annan klänning. Däremot så känner jag så här nu när jag har lugnat mig lite att visst skulle jag kunna gå till en sömmerska eller brudbutik och få dem att intyga att det inte är siden, men det skulle ändå bara stå ord mot ord i alla fall. Milly kommer inte att ge sig med mindre än att de får tillbaka klänningen och då har jag ju som sagt ingenting. Däremot så känner jag att det kommer att ta enormt mycket negativ energi just nu inför bröllopet och det kommer bara göra att jag kommer få negativa känslor inför detta. Och det vill jag inte. Visst det är ju så klart pengar som hade kunnat vara bra att ha sparat då vi inte har världens största budget. Men i slutänden så har jag ju ändå betalat mindre än vad jag skulle gjort för en klänning köpt här i Sverige.

Dessutom har jag kommit på vad "felet" var. Och det är att jag aldrig skrev på bilderna att det skulle vara sidentaft utan bara taft, däremot så hade jag en mailväxling med Lily om jag skulle välja siden eller vanlig taft och bestämde mig sedan för det dyrare alternativet. Men jag skrev aldrig in det på bilderna som skickades till fabriken. Så det är förmodligen där som missen har uppstått. såklart tycker jag att det är deras ansvar att följa upp det när man skriver något i en beställning, men jag vet ju också själv om (efter att ha läst massor om att beställa från Kina) att man måste vara övertydlig med allt... Så jag känner nog också lite att jag har delvis mig själv att skylla som inte kollade upp att allt var 100% övertydligt Rynkar på näsan

Så jo, jag kommer nog faktiskt ge mig i detta. Visst visst, de vet ju att de säkert kan dra en o annan vals o att det finns massor av folk som sen inte orkar bråka, så de har säkert lärt sig att utnyttja det därborta i Kina. Men ur mitt eget perspektiv så känner jag att jag hellre väljer att bara acceptera läget och fokusera på det roliga än att hänga upp mig på saker som går snett, för om jag känner mig själv rätt så kommer det bara locka fram perfektionistmonstret i mig och då har vi en fullskalig bridezilla på gång...
  • bergmanh

Är det någon som har beställt från Landybridal i början av februari, som har fått sin klänning ännu? Jag beställde och betalade den 1 feb. och de skjuter ständigt fram leveransdatumet.

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!