• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Tinzi

Uscha! Mår inte alls bra nu! Vill ha en ny klänning men har varken råd eller tid :(

Tror inte att varken annan underkjol eller att den blir uppsydd kan rädda den.
    Den ser för stor ut runt om, det veckar sig ser ni?
    Ska det inte hänga slätt runt om?

Får se den om några dagar men det är ju bara veck framtill så tror inte det gör så stor skillnad...

Inte alls glad, ju mer jag tittar på bilden ju ledsnare blir jag :(

*suck*

• bergmanh
    knyttan skrev 2012-03-23 12:42:42 följande:
    Ja alltså jag känner så här: jag ÄR nöjd med klänningen, den blev som jag hade förväntat mig i modellen, taften de har använt är ju ändå väldigt fin - det är ju bara jag som hade tänkt mig att jag ville vara lite extra lyxig... och ingen annan kommer ju egentligen märka skillnaden.... så det är inte så att jag känner att jag vill ha en annan klänning. Däremot så känner jag så här nu när jag har lugnat mig lite att visst skulle jag kunna gå till en sömmerska eller brudbutik och få dem att intyga att det inte är siden, men det skulle ändå bara stå ord mot ord i alla fall. Milly kommer inte att ge sig med mindre än att de får tillbaka klänningen och då har jag ju som sagt ingenting. Däremot så känner jag att det kommer att ta enormt mycket negativ energi just nu inför bröllopet och det kommer bara göra att jag kommer få negativa känslor inför detta. Och det vill jag inte. Visst det är ju så klart pengar som hade kunnat vara bra att ha sparat då vi inte har världens största budget. Men i slutänden så har jag ju ändå betalat mindre än vad jag skulle gjort för en klänning köpt här i Sverige.

Dessutom har jag kommit på vad "felet" var. Och det är att jag aldrig skrev på bilderna att det skulle vara sidentaft utan bara taft, däremot så hade jag en mailväxling med Lily om jag skulle välja siden eller vanlig taft och bestämde mig sedan för det dyrare alternativet. Men jag skrev aldrig in det på bilderna som skickades till fabriken. Så det är förmodligen där som missen har uppstått. såklart tycker jag att det är deras ansvar att följa upp det när man skriver något i en beställning, men jag vet ju också själv om (efter att ha läst massor om att beställa från Kina) att man måste vara övertydlig med allt... Så jag känner nog också lite att jag har delvis mig själv att skylla som inte kollade upp att allt var 100% övertydligt Rynkar på näsan

Så jo, jag kommer nog faktiskt ge mig i detta. Visst visst, de vet ju att de säkert kan dra en o annan vals o att det finns massor av folk som sen inte orkar bråka, så de har säkert lärt sig att utnyttja det därborta i Kina. Men ur mitt eget perspektiv så känner jag att jag hellre väljer att bara acceptera läget och fokusera på det roliga än att hänga upp mig på saker som går snett, för om jag känner mig själv rätt så kommer det bara locka fram perfektionistmonstret i mig och då har vi en fullskalig bridezilla på gång...
    Jag förstår till fullo att du inte vill lägga energi på en sådan sak inför bröllopet, men kanske kan du göra som dem. Formulera ett standardmail där du skriver vad som är fel och vad du vill ha i kompensation och skicka det varje gång du får svar från Milly.
  • Vilse
    bergmanh skrev 2012-03-23 14:44:52 följande:
    Jag förstår till fullo att du inte vill lägga energi på en sådan sak inför bröllopet, men kanske kan du göra som dem. Formulera ett standardmail där du skriver vad som är fel och vad du vill ha i kompensation och skicka det varje gång du får svar från Milly.
    Må vara att jag har lite annorlunda humor, men det hade jag tyckt var sjukt kul hahaha
    (under förutsättning att man tar det just med humor och för att jävla tillbaka, inte för att försöka få pengarna tillbaka - för det lär nog inte hända....)

Kan undra vem som gett upp först?
    Eller de hade kanske bara slutat svara helt plötsligt?

Knyttan:
    Viktigast är i varje fall att du gillar klänningen, även om du inte fått vad du betalat för. Glad
  • Vilse
    Tinzi skrev 2012-03-23 14:42:55 följande:
    Uscha! Mår inte alls bra nu! Vill ha en ny klänning men har varken råd eller tid :(

Tror inte att varken annan underkjol eller att den blir uppsydd kan rädda den.
    Den ser för stor ut runt om, det veckar sig ser ni?
    Ska det inte hänga slätt runt om?

Får se den om några dagar men det är ju bara veck framtill så tror inte det gör så stor skillnad...

Inte alls glad, ju mer jag tittar på bilden ju ledsnare blir jag :(

*suck*

Men du, ta på dig klänningen igen, och ta en ny bild.
    En bild där du står ordentligt, sträcker på dig, och kanske till och med går på bilden.
    Jag lovar, du kommer få en mycket snyggare helhets bild då!

Om du får tag på en större underkjol, och kanske en underkjol med släp, så har du chansen att räta ut vecken.
    Dock tycker jag inte det behövs, det ger mer liv till kjoldelen så som du har den nu tycker jag Glad
  • operfekt

Nervöst, nu är det dags för mig att beställa klänning,
    så snart kommer ni ha ännu en som väntar nervöst här i tråden :D

• Tinzi
    Vilse skrev 2012-03-23 15:09:04 följande:
    Men du, ta på dig klänningen igen, och ta en ny bild.
    En bild där du står ordentligt, sträcker på dig, och kanske till och med går på bilden.
    Jag lovar, du kommer få en mycket snyggare helhets bild då!

Om du får tag på en större underkjol, och kanske en underkjol med släp, så har du chansen att räta ut vecken.
    Dock tycker jag inte det behövs, det ger mer liv till kjoldelen så som du har den nu tycker jag Glad
    Jo jag har liksom inget val eftersom jag inte hinner fixa ngn ny. Så nu hoppas jag att den andra underkjolen med släp kommer och att klänningen blir klar snart. Då ska jag prova , sträcka på mig, släppa ut håret och försöka vara positiv! tack :)

usch det är första gången på 2 år som jag nästan får panik över allt som skall fixas....
  • Naive
    bergmanh skrev 2012-03-23 14:41:58 följande:

Är det någon som har beställt från Landybridal i början av februari, som har fått sin klänning ännu? Jag beställde och betalade den 1 feb. och de skjuter ständigt fram leveransdatumet. 

Jag har inte beställt från Landy, dock går jag genom samma sak med Milly. Beställde 31.1, och nu skjuts datumet upp efter hand... "soon", "a little longer" och "plz don't worry" är vanliga ord jag får... 
  • bergmanh

@vilse jag tror vi har samma humor :) @knyttan du var jättefin i klänningen, om det är någon tröst

• bergmanh

@naive hoppas verkligen klänningarna blir bra när de väl kommer fram, efter denna väntan.

• pulmonate

Bergmanh och Vilse. Jag tyckte detta var en jätte kul idè. Kan vi inte göra det allihopa!? Det hade varit extra kul om vi desutom skrev samma sak! Snacka om deras förvirring. Jag tror dock att det skulle sluta med att dom bara inte svarar. Men vi kanske kunde skriva bara "
    "Hi Lily :) . Thanks for your last email. No, I am still not satisfied and am waiting for a compensation. Have a great day! :) ". eller något generellt. LER!

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!