• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • knyttan
    pulmonate skrev 2012-03-23 18:07:04 följande:
    Bergmanh och Vilse. Jag tyckte detta var en jätte kul idè. Kan vi inte göra det allihopa!? Det hade varit extra kul om vi desutom skrev samma sak! Snacka om deras förvirring. Jag tror dock att det skulle sluta med att dom bara inte svarar. Men vi kanske kunde skriva bara "
    "Hi Lily :) . Thanks for your last email. No, I am still not satisfied and am waiting for a compensation. Have a great day! :) ". eller något generellt. LER!
    Hehehe jo det skulle ju iofs vara rätt kul!! {#emotions_dlg.djavulsk}Men jag tror att de då inte skulle hålla reda på vem som var missnöjd med vad!
    bergmanh skrev 2012-03-23 16:17:34 följande:
    @vilse jag tror vi har samma humor :) @knyttan du var jättefin i klänningen, om det är någon tröst
    Tack tack Glad
  • 1700tal
    pulmonate skrev 2012-03-23 18:07:04 följande:
    "Hi Lily :) . Thanks for your last email. No, I am still not satisfied and am waiting for a compensation. Have a great day! :) ". eller något generellt. LER!

Hehe, me like!

Och Tinzi - du har för hårda tankar om dig och din klänning! Faktiskt och helt ärligt! Jag tycker kjolen på din klänning är underbar, det är HELT ok att den är veckad! Den behöver inte alls vara slät, det är ju bara en avspegling av den bild du själv har av klänningen i ditt huvud... Och den bilden i all ära, men föringa inte den klänning du fick (utom längden då..) för den är helt underbar och den passar dig väldigt bra. Faktiskt.

Jag hoppas ju att under kjolen som snart kommer på posten kommer göra susen med underdelen, även de vecka som du påpekar. Grejen är ju att du på bilden bär klänningen utan underkjol och den klänningen bärs på orginalbilden från Millys med vid underkjol. Så det är inte konstigt att det känns som det är "tyg över".

Men misströsta inte, jag tycker på fullt allvar du är jättesnygg i den modellen (ok, är liiite partisk eftersom jag själv ville beställa just den klänningen, det var även en av mammas favoriter) och jag tycker inte NÅT (!!!) ser fel eller konstigt ut förutom att den är för lång. Och det fixar sig förhoppningsvis med underkjolen! Och även om den släpar några cm i marken, även med underkjolen, så kommer det göra STOR skillnad för hur du kan gå. Du kommer INTE snubbla på klänningen men en underkjol med ringar, oavsett hur lång klänning än är.

• Lisen50
    Tinzi skrev 2012-03-23 14:42:55 följande:
    Uscha! Mår inte alls bra nu! Vill ha en ny klänning men har varken råd eller tid :(

Tror inte att varken annan underkjol eller att den blir uppsydd kan rädda den.
    Den ser för stor ut runt om, det veckar sig ser ni?
    Ska det inte hänga slätt runt om?

Får se den om några dagar men det är ju bara veck framtill så tror inte det gör så stor skillnad...

Inte alls glad, ju mer jag tittar på bilden ju ledsnare blir jag :(

*suck*
    Jag håller med Vilse....sätt på dig ett par högklackade skor, sträck på dig och le...den där klänningen kommer vara fantastisk på dig...den är jättefin!! Tror bara det är lite bröllpsångest som drabbat dig Det kommer att bli fantastiskt!

• Tinzi
    1700tal skrev 2012-03-23 20:20:24 följande:

Hehe, me like!

Och Tinzi - du har för hårda tankar om dig och din klänning! Faktiskt och helt ärligt! Jag tycker kjolen på din klänning är underbar, det är HELT ok att den är veckad! Den behöver inte alls vara slät, det är ju bara en avspegling av den bild du själv har av klänningen i ditt huvud... Och den bilden i all ära, men föringa inte den klänning du fick (utom längden då..) för den är helt underbar och den passar dig väldigt bra. Faktiskt.

Jag hoppas ju att under kjolen som snart kommer på posten kommer göra susen med underdelen, även de vecka som du påpekar. Grejen är ju att du på bilden bär klänningen utan underkjol och den klänningen bärs på orginalbilden från Millys med vid underkjol. Så det är inte konstigt att det känns som det är "tyg över".

Men misströsta inte, jag tycker på fullt allvar du är jättesnygg i den modellen (ok, är liiite partisk eftersom jag själv ville beställa just den klänningen, det var även en av mammas favoriter) och jag tycker inte NÅT (!!!) ser fel eller konstigt ut förutom att den är för lång. Och det fixar sig förhoppningsvis med underkjolen! Och även om den släpar några cm i marken, även med underkjolen, så kommer det göra STOR skillnad för hur du kan gå. Du kommer INTE snubbla på klänningen men en underkjol med ringar, oavsett hur lång klänning än är.

Du är för rar!

Tack för de orden, de gav mig mkt glädje och hopp nu :) helheten blir säkert bra sen när man är glad, pirrig ,. fin i håret, sminkad och naglar gjorda, etc :)
  • Tinzi

Lisen50: Tack! har redan klack på mig där, men bättre hållning, allt annat fix, underkjol och lite uppsytt fram gör nog susen! Hade bara en ångestattack när jag kände att det var för mkt som gick snett såhär 6 veckor innan bröllop.

• 1700tal

Skickade nyss förfrågan på om församlingen lånar ut brudkronorna som finns i vår kyrka. De har en från 1600-talet och en från 1940-talet. Har bara sett den äldre och den är underbar! Hoppas hoppas hoppas...

• operfekt

Tinzi: Jag håller med, när du kollar på den bilden där du ser uppenbart missnöjd ut,
    så är det inte så konstigt att du ogillar klänningen mer..
    Du KOMMER vara jättefin på din dag, & du har en fin klänning,
    även fast det kanske inte blir exakt den du hade i huvudet..

• operfekt

Nu har jag fått svar från mylove, klänningen skulle kosta lika mycket som
    originalet trots ändringar, 156 $
    (vilket ju faktiskt känns ganska logiskt, då jag egentligen bara ändrat vart kjolen börjar)
    Så skulle boleron jag vill ha till kosta 30 $. Känns helt klart som ett riktigt bra pris!
    Sen tillkommer ju frakten, har ni koll på vad frakten brukar kosta hos dem?

Vad tror ni om underkjol till min klänning (ta visa endast på mig så ser ni den)
    Ska jag be om inbyggd eller köpa separat?
    När man mäter byst, mäter man med eller utan bh?

• operfekt

..för övrigt så hatar jag min sömn just nu. Jag vaknar så himla tidigt hela tiden,
    oberoende av när jag somnar, men min kropp tycker uppenbarligen att
    05,20 är lagom att gå upp när man somnade vid 00,30 :S
    Jag går ju inte upp då, utan ligger & försöker sova/halvsover några timmar,
    men egentligen är det nog bättre att gå upp, men halv 6 på en ledig dag, nej tack :(

• 1700tal

Operfekt - man mäter bystmåttet MED bh. För övrigt är min sömn likadan! Är alltid morgonpigg men i vågor är det rätt extremt. Har vid skrivandets stund redan suttit vid datorn i 3 timmar och väntar på att sambon ska vakna så vi kan åka iväg på det vi ska idag. Skittrist att va klarvaken kl 6 varje lör-sön, finns liksom inte så mkt att göra då...

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!