• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • operfekt

1700-tal: Okej, hade för mig att det var så, men man måste väl inte ha exakt
    samma bh som under bröllopet, för den har jag inte köpt än..
    Brukar väl iofs ha ungefär lika mycket vaddering i mina bh'ar,
    så ska väl inte spela så stor roll..

Jag är också mer morgon-, än kvällsmänniska. Men brukar kunna sova till 8 iaf.
    Du gör ju rätt egentligen, är bättre att gå upp när man vaknar naturligt, är ju då
    kroppen vill att man ska vakna.. Vi kanske börjar ställa om oss till sommartid, haha!
    Nej, saker att göra så tidigt på morgonen är ju begränsade =/

Jag hade iofs kanske fått lite gjort på bröllopshemsidan, ska få klart den i helgen har
    jag tänkt, men det är så svårt, iaf själva innehållet :S

Hur har det gått för er med hemsidan, du var ute efter någon bra mall va?

• 1700tal

Operfekt - Ang bhn, så resonerade jag oxå. Har inte heller köpt min än men mätte med en som hade ungefär samma stoppning.

Ja, sommartid vill jag ha nu så kommer det genast se bättre ut när jag går upp!

Jag har en hemsida sen ett tag tillbaka och ganska mkt är färdigskrivet. Har anpassat mallen så mkt det gick efter inbjudningskorten men det blev inte samma. Men känns inte så noga. Vill inte ha hemsida från vistaprint eftersom det kostar, dumt när det finns fina gratis. Det är mest översättningsarbete kvar till engelska och tyska.

• operfekt

Vilken tur att det blir sommartid imorgon då ;D

Ahaa, då kanske du kan komma med tips, vad har ni för innehåll?
    Vissa saker är ju självklara, vägbeskrivning, boende, transport.
    Men vad ska man ha mer?

• 1700tal
    operfekt skrev 2012-03-24 09:42:00 följande:
    Vilken tur att det blir sommartid imorgon då ;D

Ahaa, då kanske du kan komma med tips, vad har ni för innehåll?
    Vissa saker är ju självklara, vägbeskrivning, boende, transport.
    Men vad ska man ha mer?

Just det, det gör den ju!

Jag har gjort följande menyrubriker:

Vigseln - Upprepning av infon på inbjuningskortet

Bröllopsfesten - Lite närmare info om att slottet ligger 300 m från kyrkan, att brudskålen och förtäring av snittar sker på slottsplanen, matsalen ligger på andra våning osv.

Presenter - här talr vi om att vi undanber oss presenter. Om nån ändå vill ge nåt så gärna till bröllopsresan.

Övernattning - har har jag skrivit alla hotell och vandrarhem på några mils radie och deras kontaktuppgifter.

Vägbeskrivning - från alla håll och kanter...

Parkering - Viktig del eftersom det finns mkt dåligt med parkering både vid slottet och kyrkan. Föreslår samåkning från den närmaste staden där de flesta kommer övernatta osv.

Om slottet - historisk info

Klädsel - beskrivning av "mörk kostym". Vet inte om jag ska ta bort den delen? Har fått många kommentarer om vår valda klädkod som början göra mig irriterad. Är lite kluven till om jag vill uppmärksamma kläderna alls utan istället låta folk ta reda på vad som gäller själva.

Kontakta oss -

• 1700tal

Glömde ju den sista.. Vi tänkte skapa en egen mail enbart för bröllopsting, dit gästerna kan höra av sig om det är nåt. Använder annars bara jobbmailen och vill inte blanda in den här.

• operfekt

Tack för tipsen! De kommer vara till hjälp =)
    Vi fick ju med ganska mycket info på inbjudan, men man får ju inte med allt..

Vad klagar de på angående klädkoden? :S

• knyttan
    operfekt skrev 2012-03-24 09:11:08 följande:
    ..för övrigt så hatar jag min sömn just nu. Jag vaknar så himla tidigt hela tiden,
    oberoende av när jag somnar, men min kropp tycker uppenbarligen att
    05,20 är lagom att gå upp när man somnade vid 00,30 :S
    Jag går ju inte upp då, utan ligger & försöker sova/halvsover några timmar,
    men egentligen är det nog bättre att gå upp, men halv 6 på en ledig dag, nej tack :(
    Ja här har ni en till sömnstörd Tungan ute Jag har nu börjat leva med att jag helt enkelt inte behöver så mycket sömn, ibland kan det bli så lite som 4-5 timmar per natt... Värst är det som sagt på helgerna men jag har kommit på lösningen... har en tidningsprenummeration bara lörd-sönd så vid femsnåret nån gång när jag vaknar så smyger jag upp o hämtar den och så kan jag läsa tidningen i ett par timmar! Det är rätt mysigt Glad

1700-tal: Bra tips där med historikt info om slottet, det ska jag också lägga upp på vår sida! Vi gifter oss på Kalmar slott och det har ju en ganska spännande historia, som kan vara kul att veta, speciellt för utländska gäster. Såg slottet ni ska gifta er på o det var ju verkligen sååå fint! Vi har ju inte turen att få ha ett helt slott för oss själva, men lite stämningsfullt blir det nog ändå, hoppas jag...
     Annars så har vi nog ganska exakt samma saker på våran sida Tungan ute Plus lite info om hur o när vi träffades och så. Har du lust att visa sidan?
    Jag vill inte lägga ut länken till våran här i forumet men PM:ar gärna om det är nån som är intresserad av att kolla (input välkommet!)
  • operfekt

knyttan: Jag kikar gärna! Söker ju som sagt inspiration =)
    Ser ju gärna din sida om du vill visa den också 1700-tal!

• moonias

Åh! Va först helt kär i en klänning som Landy hade på sin hemsida men var orolig för att de kanske inte skulle kunna göra den riktigt som på bilden då den såg ganska avancerad ut så jag beställde en lite enklare modell, för ca 3000kr. Igår sökte jag lite på skoj på Blocket och hittade första klänningen, i min storlek, bara 3 mil från där jag bor, för 4000kr (Nypris ca 15 000)!!!

Har inte fått min klänning från Landy än och det lär dröja ett tag till (beställde i början på feb), funderade på att beställa tärnklänningar därifrån med och fick besked på att de kunde skicka alltihopa tillsammans den 20 april, det känns dock som ett datum taget ur luften. Mailade tillbaka och frågade när de kunde skicka MIN klänning om de struntade i tärnklänningarna och tog dem men fick bara svar att det var högsäsong nu så det skulle ta längre tid än vanligt... De undrade när jag behövde klänningen och jag skrev att bröllopet var i mitten på maj så 20 april kändes lite stressigt ifall något skulle behövas sys in/ut på klänningen...

Med vår budget (och min smak) trodde jag att jag antingen skulle få hyra en klänning eller köpa en kinaklänning och så uppenbarar sig plötsligt möjligheten att få en riktig "äkta" (:P) klänning till bra pris!!
    Jag är SJUKT sugen på att köpa den äkta klänningen och sen se vad jag får från Landy o sen sälja en av dem när jag jämfört, men vet inte... 
    Är det lätt att sälja vidare klänningar?

• moonias

Kan tillägga att bröllopet är 14 juli och inte i maj, men vill ju inte bli alldeles för stressad på slutet, inte över klänningen iaf!

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!