• pulmonate

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Italia08 skrev 2012-03-10 12:18:05 följande:
    Ja, min klänning var redan i Tyskland när Milly-Lily mejlade att den var klar.
    Ha! Där ser man! Då är det bekräftat. Ja för jag blev ju sur för jag ville ju göra ändringar, men då var den redan på väg. 
  • pulmonate

Igår fick jag fnatt på Milly. De hade ju skickat en bild på en fin spets jag ville beställa, har skrivit till dem flera gånger men inte hört ett ljud. Så jag skrev till ett 10tal kinaföretag och frågade om dom hade den spetsen. Jag har redan fått svar ifrån flera stycken och de ska skicka bilder imorgon. Det hade ju varit kul om jag kunde hitta exakt likadan. Annars har jag hittat på Etsy, och lite andra ställen, men priserna ligger på runt 45 dollar/yard (91cm och olika bredd, men allt ifrån 27-130cm bred). Sen varierar frakten också jätte mycket. 
    Jag kanske är lite småsnål, men 45 extra dollar är ganska mycket när det egentligen skulle ha ingått från början i klänningen ifrån Milly.  

• pulmonate
    Tinzi skrev 2012-03-12 18:27:07 följande:
    tack för den, 11 återbud på sista osa dagen av SKIT anledningar! och 10 st som inte svarat alls trots att jag sms:at.
    1. SKa springa Göteborgsvarvet!
    2. ska flytta den dagen
    3. ska till las vegas och gifta sig själv just då
    4. ska ha bar 3 veckor EFTERÅT (bor i samma stad) 
    1. Är Göteborgsvarvet exakt samma dag då, eller möjligtvis dagen efter bröllopet?
    2. Varför ska dom flytta just den dagen. Det hade dom kunnat planera ju, speciellt om de vetat om det.
    3. Ja detta är väl godkänt
    4. Hon hade ju kunnat komma. Värsta scenariot så hade hon ju fått åka in för att föda Men hon kanske inte mår bra, och inte vill dra ner på stämmningen? 
    Sen behövde dom väl inte vänta till allra sista OSA dagen (eller dem som inte hört av sig alls). Du får pusha på kompisen som syr din klänning! Det blir nog bra ska du se! :)
  • pulmonate
    knyttan skrev 2012-03-17 12:13:41 följande:
    Nej. Men jag har fått ett nytt mail från Milly i dag på morgonen (efter att jag frågat igen) att den ska vara klar "in the next several days" vad sjutton det nu ska betyda??? Och att de ska skicka foton när den är klar för shipping... så jag väntar tålmodigt...
    Jag skulle tyda det på att den är klar inom en vecka. Behåll tålamodet! :) Ska bli spännande att se den!
    Milly svarar inte mig alls nu för tiden.. 
  • pulmonate
    knyttan skrev 2012-03-18 23:17:20 följande:
    Milly-Lily sa till mig att klänningen skulle vara klar ngn gång i mitten av februari. Men nu är vi imitten av mars och fortfarande ingen klänning... jag hade själv inte räknat med att den skulle komma förrän typ nu, men den är ju fortfarande inte klar. Jag fattar verkligen inte vad det är som tar sån tid, då klänningsmodellen i sig är otroligt enkel.
    Jag sa att jag skulle gifta mig 26 maj, men jag gifter mig inte förrän i juli. Vet inte om det har med saken att göra, att man har gett dem ett datum, så att de liksom tycker att det inte är bråttom än..?
    Det är ju faktiskt dåligt! Jag tycker de har blivit dåliga på sin korrespondans, eller hur? De svarar sällan, om ens alls. Använder du deras "nya" email adress? 
    Jag hoppas du får svar ifrån dem snart!  
  • pulmonate
    1700tal skrev 2012-03-23 07:17:31 följande:
    Men alltså... Nä, dags av avskriva Milly från listan med seriösa företag snart! Speaking of, ska fånga dem på chatten NU för att heja på dem att skicka mina varor...
    Ja tyvärr får jag hålla med att Milly tyvärr börjar få sämre och sämre ryckte! De ger inte sig när det gäller folk som har fått tok för stora klänningar, fel tyg, mm. 
    Klänningarna är välgjorda, det kan man nog inte säga något om. Jag är överlag väldigt nöjd med min klänning. Har visat upp den hos sömmerskor och de är väldigt imponerade. Tyget tycker jag också är fint.
    Men de har helt och hållet slutat svara på mina mejl. Trotts att jag har en tygbit som de sydde fast på insidan av klänningen där det står att de har gjort Hip måttet 37 så påstår de att de har gjort den 34,5 inches som jag hade sagt. Den är tok för stor runt midjan.
    Andra som har fått klänningar som har hur långt släp som möjligt, mm. De svarar på samma monotona sätt o väntar tills man tröttar ut sig.
    Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte att Knyttan kan få dem att ge sig, och att skicka tillbaka klännigen tycker inte jag är något alternativ. Angående framtida köp så lär ju allt fler ifrån BT köpa ifrån dem, eller hur? 
  • pulmonate

Bergmanh och Vilse. Jag tyckte detta var en jätte kul idè. Kan vi inte göra det allihopa!? Det hade varit extra kul om vi desutom skrev samma sak! Snacka om deras förvirring. Jag tror dock att det skulle sluta med att dom bara inte svarar. Men vi kanske kunde skriva bara "
    "Hi Lily :) . Thanks for your last email. No, I am still not satisfied and am waiting for a compensation. Have a great day! :) ". eller något generellt. LER!

• pulmonate
    Josefin521 skrev 2012-05-21 15:09:31 följande:
    Nu har min klänning äntligen kommit! Den är otroligt fin och ser väldigt välgjord ut. Har inte kunnat ta bilder men skall få hjälp med det inom kort. Jag har dock ett problem som jag gissar på att någon av er vet hur man löser. Släpet är rätt så långt, så långt så att jag gissar att det kommer att bli problem när jag sen ska parta loss. Hur gör man? Har hört talas om krokanordningar och liknande? Någon som fixat detta på sin klänning?
    Jag håller på nu! Man kan göra det antingen med krokar eller snören (i olika färger ifall man gör det komplicerat är det lättare att hålla koll). Det finns lite videor på youtube som jag har tittat på. Än så länge har jag märkt ut var jag vill ha snörena men avaktar tills det att jag har kortat kjolen en 5-7 cm eftersom jag inte kommer att ha klack. Så jag vill se om det fortfarande ser bra ut om den är kortare. 
    "Bustle" heter det på engelska om du vill söka online. Finns overbustle och underbustle i allmänhet. Det vanligaste är att man tar underbustle, men overbustle väljs om man till exempel har en fin detalj på släpet som man fortfarande vill visa även när den är "upphängd". Med underbustle är ju krokarna på insidan, medans med overbustle är de på utsidan. Oftast syns de knappt om man som sagt har detaljer (som spets) på kjolen. 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!