• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Tinzi

Nej nu orkar jag inte mer, jag orkar inte med Lily på Millybridal mer, det är som att mejla med en ROBOT som bara frågar samma sak i likadant mail oavsett vad jag skriver som för att göra mig galen!

Jag har skickat in bilder 4 ggr nu, och de vill verkligen inte skicka nån ny undrkjol för att de gjorde ett släp nästan dubbelt så långt som de skulle och att måtten hollow to hem var 7,5 cm för långt.

De ber bara om TYDLIGA bilder fast att jag skickar in bilder både nära på måttbandet och långt bort ifrån, det GÅR JU INTE att man BÅDe ser avståndet OCH cm på måttbandet och det VET de. SÅ...nu ger jag upp...inget kompensation därifrån inte...ps detta är mailet jag fått 4 ggr nu trots alla bilder som ÄR tydliga!

SÅ trevlig är hon i mejlet men ändå såååå irriterande!

Ja jag har just varit hos doktorn tagit EKG , nästan ramlat ihop så jag lägger ner nu, orkar verkligen inte med detta 11 veckor innan jag ska gifta mig  . men heltidsstudier, 40% arbete, 2 barn, kass ekonomi jajjaaj så Milly fick som de ville! Jag gav upp!

:(

Hi Tina,

Our Factory need the clear picture,and pls wear it and measure the size of hollow to hem (with shoes) and the length of the train.

When you receive the clear picture,we will give you a satisfied reply.

Should you have any further question,pls feel free to contact us.

Looking forward to hearing from you.

Have a very nice day!^_^

Best Regards,

Lily
  • 1700tal

Daniiel - aha, din överdel är i organza? Den överdelen är ju ett bra exempel på snyggt gjord drapering!

Tinzi - suck, vad säger man....

• daniiel
    FelizLane skrev 2012-02-23 10:29:59 följande:
    tjejer! Tror ni att en som jag har gansak mycket höfter och tuttar, men smalare midja.. men endå lite mage. Skulle passa i en sjöjungfrumodell?
    Absolut! Det är dags att kurviga och lite mindre tjejer börjar våga sig på sjöjungfrumodeller också. Det är inte bara de långa, raka tjejerna som kan bära upp sådana klänningar. Visa upp dina kurvor, var stolt över dom och kanske ta på dig ett par snygga klackar för något mer längd ;P

Tex denna tycker jag är helt underbar!
    www.landybridals.com/wedding-dress-plus-size-one-shoulder-chapel-train-ivory-17178.html

Andra som också är fina, hoppas länkarna funkar.
    image.made-in-china.com/2f0j00qeVtTQNaHdkC/Mermaid-Strapless-Satin-Plus-Size-Wedding-Gown-PS0029-.jpg
    image.made-in-china.com/2f0j00BeotHfvWZAku/Appliqued-Organza-Strapless-Mermaid-Plus-Size-Wedding-Dress-PL007-.jpg
    image.dhgate.com/albu_146910890_00/1.0x0.jpg
    www.buylovedress.com/2451-4772-large/female-v-neckline-mermaid-lace-plus-size-wedding-dresses-bridal-gowns-with-sash.jpg
    www.honeybuy.com/image/Mermaid_Layers_Organza_Guest_of_Wedding_Dress_Plus_Size_4713093934406894_690X500.jpg
  • daniiel
    1700tal skrev 2012-02-23 11:39:36 följande:

Daniiel - aha, din överdel är i organza? Den överdelen är ju ett bra exempel på snyggt gjord drapering!

Ja, precis. Det visste jag inte om när jag beställde den, då hade jag nog kanske tvekat och bett att de inte skulle använda organza, men vilken tur att jag inte visste. Nu gör ju, som alltid, inte bilden (bilderna) klänningen rättvisa riktigt, men överdelen är riktigt snygg :)
  • Tinzi
    1700tal skrev 2012-02-23 11:39:36 följande:

Tinzi - suck, vad säger man....

Ja, vad säger man...de vill ha det omöjliga, tror inte ens en mästerfotograf kan åstadkomma båda närbild OCH bild då man ser helheten...jajaj.
  • 1700tal
    daniiel skrev 2012-02-23 11:49:05 följande:
    Ja, precis. Det visste jag inte om när jag beställde den, då hade jag nog kanske tvekat och bett att de inte skulle använda organza, men vilken tur att jag inte visste. Nu gör ju, som alltid, inte bilden (bilderna) klänningen rättvisa riktigt, men överdelen är riktigt snygg :)
    Nä, just den bilden gör den inte rättvisa (kommer ihåg hur vi skrattade åt "tussarna" när den precis kommit, men vilken skillnad det blev när du plattade till dem ) men dina bröllopsbilder ser ut att göra klänningen rättvisa, de är ju kanonfina!!
  • daniiel

Jag är så ledsen för din skull Tiniz, att de inte är mer villiga att kompensera dig. Väldigt tråkigt! Nu önskar jag att jag hade kvar min underkjol med släp, då hade jag skickat ner den till dig.

• daniiel
    1700tal skrev 2012-02-23 11:53:20 följande:
    Nä, just den bilden gör den inte rättvisa (kommer ihåg hur vi skrattade åt "tussarna" när den precis kommit, men vilken skillnad det blev när du plattade till dem ) men dina bröllopsbilder ser ut att göra klänningen rättvisa, de är ju kanonfina!!
    Ja, precis :) Jag menade denna och de andra bilderna från när klänningen är helt nyuppackad. Då såg den inte riktigt klok ut.. jisses vad besviken jag var. Sedan strök snälla mammsen kjolen och vips!, en jättevacker klänning som satt som en smäck :D Haha ja, bröllopsbilderna är de enda bilderna där jag klarar av att se mig själv utan att känna mig apful, tur att vi har ca 700st av dom :P Men på de bilderna är klänningen jättefin!
  • 1700tal
    daniiel skrev 2012-02-23 11:57:45 följande:
    Haha ja, bröllopsbilderna är de enda bilderna där jag klarar av att se mig själv utan att känna mig apful.

Du är inte apful nånstans, du är en jättevacker norrlandstös!

Nu är det salutering i Sthlm för den nya lilla prinsessan! En liten fiskflicka blev det ju! <3

• 1700tal
    daniiel skrev 2012-02-23 11:54:58 följande:
    Jag är så ledsen för din skull Tiniz, att de inte är mer villiga att kompensera dig. Väldigt tråkigt! Nu önskar jag att jag hade kvar min underkjol med släp, då hade jag skickat ner den till dig.
    Jag har redan erbjudit henne min, den kommer snart på posten Tinzi!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!