• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal

Nähäpp, nu ska jag gå ut med hunden i 1 tim MINST! Om jag är tillbaka tidigare, skäll på mig.

• daniiel

Jag skulle mer än gärna köpa en ny brudklänning till varje bröllopsdag. Jag har fört fram önskan till min make och han var inte helt negativ till det. Jag kan ju förmodligen sälja klänningarna efteråt, för de kommer ju bara vara prövade :P Förnya löftena har vi tänkt göra också, men kanske inte så ofta som varje år :P

Ja, men jag älskar ju detta forum och att få bada i bilder på andras vackra klänningar (jag avskyr klänningar egentligen!), men det blev riktigt läskigt där ett tag med en tjej här i stan som letade upp mig BT. Försökte ju ligga låg med mitt nya nick, men hur lätt är det? :P Tillslut gav hon upp och jag tror att hon försvann från detta forumet och då behövde jag inte dölja det längre :D hihi

Mina klänningar finns här i tråden, under detta nick (daniiel), så om du trycket på visa endast och går till sidan 9, så finns det bilder där. Mina bilder är ju dock inte lika bra som endel andras, då min mobilkamera inte är den bästa kanske :P

• Anny
    Anny skrev 2012-02-23 14:43:36 följande:
    Ja där var den ju! Klänning nr 3 (var det väl) den med tyll under. Läste vad du skrivit och ja...kanske inte skulle varit slätt på så vis. Men ääälskar överdelen. fin!
    Jag ändrar mig!! Eller ja nästan. Det var den 3:e som jag tänkte på. Men 4:e är min absoluta favorit! Den kan jag ju faktiskt tänka mig att ha själv!
  • Anny
    1700tal skrev 2012-02-23 14:52:35 följande:

Nähäpp, nu ska jag gå ut med hunden i 1 tim MINST! Om jag är tillbaka tidigare, skäll på mig.

Åååh guuud känns som extremt lyxigt ör mig just nu! Är hemma med sjuk familj. INGET roligt. Kanske ska stoppa ner den minsta huliganen i vagnen och ta en promenad...det är ingen dum idé. Tack för inspirationen!
    daniiel skrev 2012-02-23 14:53:21 följande:
    Jag skulle mer än gärna köpa en ny brudklänning till varje bröllopsdag. Jag har fört fram önskan till min make och han var inte helt negativ till det. Jag kan ju förmodligen sälja klänningarna efteråt, för de kommer ju bara vara prövade :P Förnya löftena har vi tänkt göra också, men kanske inte så ofta som varje år :P

Ja, men jag älskar ju detta forum och att få bada i bilder på andras vackra klänningar (jag avskyr klänningar egentligen!), men det blev riktigt läskigt där ett tag med en tjej här i stan som letade upp mig BT. Försökte ju ligga låg med mitt nya nick, men hur lätt är det? :P Tillslut gav hon upp och jag tror att hon försvann från detta forumet och då behövde jag inte dölja det längre :D hihi

Mina klänningar finns här i tråden, under detta nick (daniiel), så om du trycket på visa endast och går till sidan 9, så finns det bilder där. Mina bilder är ju dock inte lika bra som endel andras, då min mobilkamera inte är den bästa kanske :P
     Vad träligt? Vad är vitsen med det? Knasiga människor finns överallt.

Ska snoka på dina klänningar (igen) har ju sett de tidigare mer än en gång. 
  • Anny

daniiel: Snabb titt. Min favorit blir den ja inte den med långt släp utan den andra. Mer min stil.

Den med bollarna innan de är åtgärdade är bara för rolig. fnissar. Men den överdelen är definitivt läckrast! 

• daniiel
    1700tal skrev 2012-02-23 14:52:35 följande:

Vad härligt! :) Jag önskar att vår hunde kunde följa med ut på sådana promenader, men snart så :)
  • daniiel
    Anny skrev 2012-02-23 15:02:33 följande:
    daniiel: Snabb titt. Min favorit blir den ja inte den med långt släp utan den andra. Mer min stil.

Den med bollarna innan de är åtgärdade är bara för rolig. fnissar. Men den överdelen är definitivt läckrast! 
    Alla klänningarna är faktiskt otroligt fina i verkligheten :) Jag blir själv lite besviken på alla när jag ser dom på bild, men när jag sneglar på dom här hemma.. ja, en helt annan sak.

Haha jo, den såg heltokig ut när den kom.. jag visste inte vart jag skulle ta vägen då, eftersom de andra två långa klänningarna var för små och det var en vecka kvar till bröllopet. Det löste sig dock och kjolen blev faktiskt bra sen. Överdelen på den är tveklöst finast!
  • 1700tal

Hemma igen! Hunden fick lite lyckorus tror jag, med mitt knä har jag inte gått några längre promenader på länge. Hon fick springa lös på fälten mitt i stan också, så vi tränade lite kommandon. Var så länge sen nu när man bor istan. Men skulle kanske inte gått över en timme i megasnabbt tempo för nu har jag ondare än nånsin. Det var knappt jag tog mig hem. Får nog trappa upp lite långsamt istället...

• Anny

Också hemma igen. Inte lika lång promenad dock. Och utan smärta...än. Bruukar å ont i bäckenet efter för mycket motion (dvs röra på mig alls) och shopping

Men det var hur skönt som helst med frisk luft (och vägdamm *host*)

Mini var nöjd också och babbla gött i vagnen.

1700tal: vad är det som är knasigt med ditt knä? Låter inget rolig alls. 

• 1700tal
    Anny skrev 2012-02-23 16:34:50 följande:
    Mini var nöjd också och babbla gött i vagnen.

1700tal: vad är det som är knasigt med ditt knä? Låter inget rolig alls.

Hihi, vad gulligt det lät.

Ja, säg det. Har haft ont i några mån. Det blir bättre vid vila och sämre när jag tar i. Har vilat rätt länge nu och det kändes ok, så ki fick jag för att jag gick för långt hemifrån. Hade ju inget val än att att fortsätta..

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!